آموزش آلت کوین ها

چرا باید ارز فیات خود را به تتر یا USDC تبدیل کنیم؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

با این که کسی علاقه‌ای به تبدیل ارز فیات به رمز ارز‌ها مانند تتر نداشت، اما همه به یک استیبل کوین در روند نزولی بازار نیاز دارند که ارزش آن همیشه ثابت است. ارز دیجیتال Dai (دای) با استاندارد ERC-20 اتریوم پشتوانه ۱ دلاری دارد.

از Dai می‌توان هنگام نزول بازار رمز ارزها استفاده کرد؛ زیرا همواره مردم به دنبال این هستند تا سرمایه خود را در دارایی‌هایی قرار دهند که کاهش و تورم تأثیری بر ارزش آنها نداشته باشد.

در هنگام سقوط بازار ارز‌های فیات، تتر، USDC و T-USD وجود دارند. اما حجم معاملات و تعداد صرافی‌هایی که از T-USD پشتیبانی می‌کنند، کم است. همچنین انتقال ارز فیات در بین صرافی‌ها با کارمزد‌های بالایی انجام می‌شود و فقط در صرافی‌هایی با قوانین KYC (احراز هویت) و صرافی هایی که عموماً آلت کوین زیادی ندارند، موجود است.

در واقع تنها دو گزینه استیبل کوین USDC و تتر (USDT) باقی می‌ماند که یکی از سوی Tether Ltd و دیگری از سوی صرافی ارز دیجیتال کوین بیس (Coinbase) پشتیبانی می‌شود.

برای ارسال ارز فیات از ایران به سایر کشورها باید از مسترکارت، ویزاکارت یا حواله‌های ارزی استفاده کنید که قطعا هزینه‌های زیادی به همراه دارند.

در مقابل، انتقال ارز با استفاده از تتر در کیف پول دیجیتال هزینه‌ای ندارد و فقط باید مبلغ کمی به عنوان کارمزد تبدیل ارز فیات و انتقال آن پرداخت کنید. همچنین در کشور‌های تحریم شده مانند ایران می‌توان به تتر به عنوان یک روش سرمایه گذاری نگاه کرد. هنگام افزایش دلار، مقدار تتر خریداری شده نیز افزایش می‌یابد که با فروش آن می‌توانید سود زیادی بدست آورید.

در این مقاله تفاوت بین USDC و تتر و اینکه از کدام رمز ارز به تنهایی استفاده کنید و چرا می‌توان یکی را جایگزین دیگری کرد، توضیح خواهیم داد.

USDC نسبت به USDT امن تر است، زیرا می‌دانیم کوین بیس معتبر است و بودجه دارد، در حالی که واقعاً نمی‌دانیم آیا توکن‌های کافی برای پشتیبانی از تتر صادر شده است یا خیر. آخرین خبری که داریم این است حدود ۷۵٪ از دلار آمریکا برای پشتیبانی از همه تترهای صادر شده، وجود دارد.

USDC یا USDT، کدام امن تراست؟

از نظر فن‌آوری، هر دو یکسان هستند. آنها توکن‌های متمرکز هستند که در بلاک چین غیرمتمرکز اتریوم ساخته شده اند.

با این حال وقتی صحبت از اصول و پایه رمز ارز می‌شود، ما نسبت به امنیت USDC مطمئن تر هستیم؛ زیرا این کوین دلار آمریکا، در یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان ایجاد می‌شود و از امنیت و سودآوری بیشتری برخوردار است. علاوه بر این این صرافی مرتباً حسابرسی می‌شود تا اطمینان پیدا کنند که برای هر USDC در گردش پشتوانه کافی وجود دارد.

در گذشته اتفاقاتی رخ داد که مردم باور کردند حسابرسی تتر متوقف شده است و در نتیجه نباید دلار کافی برای توکن‌های صادر شده وجو داشته باشد. اطلاعات جدیدی که از آخرین حسابرسی داریم این است که اینترنت که حدود ۷۰٪ -> 75٪ دلار برای پشتیبانی از تتر‌های صادر شده وجود دارد.

با دانستن تاریخچه و شفافیت هر دو شرکت، اکنون می‌دانیم استیبل کوین امن تر است.

استیبل کوین در بایننس به عنوان بهترین گزینه جفت رمز ارز معاملاتی ذکر شده است.

آیا تتر به دلیل اینکه ۱۰۰٪ از سوی دلار پشتیبانی نمی‌شود، نا امن است؟

اکثر بانک‌ها حتی ۱۰ درصد دلار برای پشتوانه از تتر هم ندارند و حدود ۷۰ درصد از سپرده‌هایشان برای پول نقد است.

بعید به نظر می‌رسد که حداقل در کوتاه مدت ( امروز یا هفته آینده) تتر به میزان قابل توجهی کاهش یابد، اما ممکن است که در بلند مدت این اتفاق رخ دهد.

ما از معامله آلت کوین‌ها با تتر در بلند مدت خودداری خواهیم کرد. در مقابل، هولد آلت کوین‌ها بصورت استیبل کوین که قابل اعتمادتر و حسابرسی شده است را انتخاب می‌کنیم.

آیا چون FDIC بیمه نیست USDC ناامن است؟

شرکت بیمه FDIC سپرده کافی برای پشتیبانی بانک‌ها ندارد. در واقع FDIC چیزی نیست جز ایجاد احساس امنیت کاذب برای .

USDC بیمه FDIC نیست. این مسئله فقط در صورت از کار افتادن کوین بیس مشکل ساز خواهد شد که به دلیل داشتن رمز ارز کافی برای پشتیبانی از دلار، هزینه‌های عملیاتی کم و امنیت عالی (ذخیره سازی به روش) هرگز نباید این اتفاق بیفتد.

تنها خطر واقعی برای نگه داشتن استیبل کوین به خصوص در بلند مدت دارد این است که رمز ارز‌هایی که از سوی دلار پشتیبانی می‌شوند، ممکن است در هنگام سقوط دلار ارزش خود را از دست بدهند.

این یکی از دلایلی است که افراد از تبدیل ارز فیات به رمز ارز‌ها خودداری می‌کنند.

تتر یا استیبل کوین باید کجا نگهداری شود؟

بهترین مکان برای نگهداری این دارایی‌ها به هدف شما در نگهداری آنها بستگی دارد. اگر در معاملات روزانه از آنها استفاده می‌کنیم، بدیهی است که باید آنها را در کیف پول متصل یا غیرمتصل به صرافی استفاده کنید.

اگر دلیل شما برای نگهداری استیبل کوین‌ها معامله روزانه نیست، گزینه‌های بهتری وجود دارد؛یعنی وام دادن دارایی به پلتفرم‌های سود ده مانند Celsius یا BlockFi، که به شما سالانه بین ۸٪ -> 14٪ استیبل کوین سود می‌دهد. ۴۰ دلار پاداش بیت کوین (BTC) هنگام ثبت نام در Celsius و بین ۱۵ تا ۲۵۰ دلار با توجه به واریزی اولیه شما (به طور کلی حدود ۲۰ تا ۴۰ دلار) در هنگام ثبت نام در BlockFi دریافت خواهید کرد.

Celsius بهتر از BlockFi است؛ زیرا آنها به طور کلی عملکرد بالاتری نسبت به BlockFi در واریزی استیبل کوین‌ها ارائه می‌دهند.

بطور کلی از هردو پلتفرم استفاده می‌کنند؛ زیرا سود آنها در مورد اتریوم، بیت کوین و سایر رمز ارز‌ها مانند تتر یا استیبل کوین نسبتاً مشابه هستند.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *