اخبار ارز دیجیتال

بعد از اتریوم ۲.۰ چه اتفاقی برای اتر‌های من خواهد افتاد؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در حال حاضر که به بروز رسانی اتریوم ۲٫۰ نزدیک می‌شویم و نیازی نیست که با اتر‌های خریداری شده‌ی خود کاری انجام دهید یا اتفاقی برای رمز ارز‌های شما بیفتد.

فاز اول شبکه اتریوم ۲٫۰ در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد. این مرحله اولیه اتریوم ۲٫۰ که فاز صفر نامیده می‌شود که در این مرحله اجرای beacon chain (بیکن چین) انجام شد که منجر به الگوریتم اثبات سهام خواهد شد. راه اندازی beacon chain یک دستاورد بزرگ است و مقیاس پذیری، امنیت و پایداری بیشتری برای اتریوم در پی خواهد داشت.

کل اکوسیستم بلاک چین و مخصوصاً اتریوم در سال‌های اولیه با فعالیت و سابقه در زمینه‌های هاردفورک، ایردراپ، عرضه اولیه کوین (ICO‌)، رپد توکن و مهاجرت یا انتقال توکن‌ها رشد قابل توجهی داشته است. به طور منطقی، تاریخچه کوتاه این فن‌آوری می‌تواند برای دارندگان اتر گیج کننده باشد، کسانی که تنها قصد دارند دارایی خود را در جایی امن و قابل اطمینان ذخیره کنند.

هنگامی که یک پروژه رمز ارز از یک بلاک چین به بلاک چین دیگر منتقل می‌شود، باید توکن‌های خود را به بلاک چین جدید منتقل کند. به این فرآیند مهاجرت توکن (token migrations) گفته می شود.

با توجه به راه اندازی و بروز رسانی اتریوم ۲٫۰ سؤالاتی برای دارندگان اتریوم بوجود می‌آید از جمله اینکه با بروز رسانی اتریوم ۲٫۰ چه اتفاقی برای اتر‌های من می‌افتد؟ آیا لازم است نگران هارد فورک باشیم؟ ایا ذخیره اتر من در صرافی‌هایی مانند صرافی ارز دیجیتال کوین بیس یا کیف پول سخت افزاری Ledger مهم است؟

برای دارندگان اتر از جمله هودلرها، تریدر‌ها و کاربران dapp پاسخ این سؤالات بسیار است؛ نه نیازی نیست شما کاری انجام دهید. مهم نیست اتر‌های شما در کجا ذخیر شده‌اند و نیازی نیست توکن‌های خود را منتقل کنید.

برای دارندگان اتر که علاقمند به استیکینگ هستند، فرصتی برای سر و کار داشتن با اتر در اولین مرحله از راه اندازی اتریوم ۲٫۰ وجود دارد.

آینده اتر‌ها در اتریوم ۲ چگونه خواهد بود؟

به بروز رسانی اتریوم ۲٫۰ نزدیک می‌شویم. فاز اولیه و فاز صفر در سال ۲۰۲۰ اجرا شده و به ترتیب فاز‌های ۱ و ۱/۵ در سال ۲۰۲۱ اجرا خواهند شد. فاز یک باعث ادغام اثبات زنجیرهای شارد اثبات سهام می‌شود و زنجیره اتریوم را به ۶۴ شارد تقسیم می‌کند که به ترتیب مقیایس پذیری و سرعت شبکه را افزایش می‌دهد. فاز ۱٫۵، یک به روزرسانی موقت است که در سال ۲۰۲۱ انجام خواهد شد و شبکه اصلی اتریوم را به طور رسمی تبدیل به یک شارد کوچک می‌کند و به مکانیزم اثبات سهام منتقل می‌شود.

همچنین کسانی که علاقه‌ای به استیکینگ ندارند، راه اندازی اتریوم ۲٫۰ تأثیری بر اتر‌های آنها نخواهد داشت.

شاردینگ (Sharding) نوعی پارتیشن بندی پایگاه داده است که به آن پارتیشن بندی افقی نیز می‌گویند. این فرایند شامل تجزیه یک پایگاه داده بسیار بزرگ به بخش های کوچکتر و قابل کنترل تر، با ایده بهبود عملکرد و کاهش مدت زمان، پاسخ دهی پایگاه است.

این بدان معناست که برای “انتقال” اتر از بلاک چین فاز ۱ به فاز ۲ به هیچ اقدام خاصی لازم نیست. اتریوم ۱٫۰ به سادگی بخشی از زنجیره ۲٫۰ خواهد شد؛ به این معنی که دارندگان اتر می‌توانند به استفاده از اتر (یا هودلینگ) خود همانند قبل ادامه دهند، اما بلاک چین از امنیت و مقیاس پذیری بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است.

eth728 4

هودلر‌های اتر و استیکینگ ارز دیجیتال اتر در اتریوم ۲٫۰

همانطور که قبلاً گفته شد، هودلر‌های اتر که فقط به هودل، معامله یا استفاده از اتریوم در dapps علاقه مند هستند، برای آماده شدن برای اتریوم ۲٫۰ نیاز به هیچ فعالیتی ندارند. برای هودلر‌های اتریوم که علاقه‌مند به مشارکت در شبکه جدید اتریوم ۲٫۰ هستند، به جای انتظار برای فاز ۱٫۵، فرصتی در مشارکت فاز صفر برای آنها وجود دارد.

استیکینگ فرآیندی است که توسط اعتبارسنجان، اتر را به بلاک چین اتریوم ۲٫۰ متصل می‌کنند تا بلوک‌های جدیدی را پیشنهاد و تأیید کنند. دارندگان اتر برای تبدیل شدن به یک اعتبار سنج کامل در اتریوم باید حداقل ۳۲ اتر داشته باشند.

دارندگان اتریوم که مایل به استیکینگ هستند نیازی به استیک کردن در فاز صفر ندارند. آنها هر زمان که بخواهند می‌توانند به عنوان یک اعتبارسنج به شبکه بپیوندند. با این حال، بر خلاف دیگر دارندگان اتر که برای مشاهده اتر خود در زنجیره اتریوم ۲٫۰ باید تا فاز ۱٫۵ منتظر بمانند، اعتبارسنج‌ها می‌توانند دارایی خود را به بلاک چین اختصاص دهند و در ازای این کار پاداش بلوک دریافت کنند.

فرصت‌های زیادی برای افراد دارای اتر وجود دارد که می‌توانند در اتریوم ۲٫۰ مشارکت داشته باشند و در ازای آن پاداش دریافت کنند. برای تبدیل شدن به یک اعتبارسنج کامل، آنها باید ۳۲ اتر را در قرارداد سپرده گذاری قرار دهند و کلید‌های سپرده ایجاد کنند و سرور های شخصی خود را داشته باشند. شرکت‌هایی مانند PegaSys Teku این فرصت را برای کسب و کار‌ها ارائه می‌دهند. اگر آنها قصد ندارند سرور شخصی خود را داشته باشند می‌توانند با استفاده از واریز ۳۲ اتر و سرویس‌های استیکینگ مانند Codefi Activate، گره اعتبارسنج را مدیریت می‌کند. سرانجام، اگر دارندگان اتر ۳۲ نداشته باشند، ممکن است به استخر استیکینگ بپیوندند و دارایی خود را با افراد دیگر ترکیب کنند تا به ۳۲ اتر برسند.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *