آموزشآموزش سرمایه گذاری

استیکینگ NFT چیست؟ روشی جدید برای کسب درآمد از NFT

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در دنیای ارزهای دیجیتال روش‌های بسیاری برای کسب درآمد وجود دارد که استیکینگ NFT یکی از آن‌ها است. استیکینگ NFT روشی جدید برای کسب درآمد از طریق این توکن‌های غیرقابل معاوضه است. زمانی که در مورد توکن NFT صحبت می‌کنیم بسیاری از افراد به یاد آثار هنری دیجیتالی و کلکسیون‌ها می‌افتند که با گذشت زمان ارزش آنها افزایش می‌یابد. یکی دیگر از کاربردهای NFT استفاده از آنها در پلتفرم‌های استیکینگ است. در این مقاله پینگی به شما می‌گوید چگونه توکن‌های غیرقابل معاوضه‌ی خود را استیک کنید و پاداش دریافت کنید.

استیکینگ NFT چیست؟

با رشد بازار NFT، توسعه دهندگان، هنرمندان و کلکسیونرها در حال بررسی موارد استفاده جدید برای مجموعه NFT خود هستند. یکی از آخرین موارد استفاده، استفاده از NFTها به عنوان توکن های کاربردی در پلتفرم‌های استیکینگ است. به عنوان مثال، در برخی از بازی‌های متاورس‌، گیمرها می‌توانند توکن‌های NFT خود را استیک کرده تا توانایی های شخصیت بازی خود را تقویت کنند و جوایز بیشتری کسب کنند.

همانطور که از نام آن پیداست، استیکینگ NFT به قفل کردن توکن‌های NFT بر روی یک پلتفرم یا پروتکل برای دریافت جوایز استیک و سایر امتیازات اشاره دارد. این امر به دارندگان NFT اجازه می‌دهد تا درآمد غیرفعالی کسب کنند و در عین حال مالکیت NFT خود را حفظ کنند.

نحوه استیکینگ NFT

در حالی که استیکینگ NFT در مقایسه با سایر مفاهیم ییلد فارمینگ دیفای هنوز در مراحل اولیه است، اما در اصل آنها به روشی مشابه کار می کنند. با قفل کردن NFT ها در یک پلتفرم، می‌توانید با توجه به بازده درصدی سالانه (APY)، مدت زمان استیکینگ و تعداد NFT های استیک شده، جوایزی دریافت کنید.

به دلیل ماهیت منحصر به فرد توکن‌هایNFT، سرمایه گذاران ترجیح می دهند آنها را هودل کنند. استیکینگ NFT فرصت جدیدی را برای کسب درآمد از دارایی‌های غیرقابل معاوضه را به دارندگان ارائه می‌کند که می‌تواند افرد بیشتری را برای مشارکت در این امر جذب کند و تقاضا برای توکن‌های NFT را افزایش دهد.

نحوه استیکینگ NFT

استیک کردن یک NFT درست مانند استیکینگ بیت کوین (BTC) یا اتریوم (ETH) است. تنها چیزی که نیاز دارید یک کیف پول ارز دیجیتال با مقداری توکن NFT است. با این حال، هر NFT را نمی توان برای کسب پاداش استیک کرد. پروژه‌های مختلف قوانین و شرایط متفاوتی دارند که بهتر است قبل از هرگونه اقدامی آن‌ها را بررسی کنید. استیکینگ NFT اساساً مربوط به نگهداری توکن‌های NFT در یک کیف پول ارز دیجیتال است که به معنای پشتیبانی از امنیت و عملیات یک شبکه بلاک چین است.

مطلب مرتبط: استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟

NFTها دارایی‌های توکنیزه شده‌ هستند؛ بنابراین همانند سایر رمز ارزها می‌توان آنها را به پلتفرمی منتقل کرد و آنها را مدیریت و نگهداری کرد. شما می‌توانید از توکن‌های خود در پروژه‌های سودآور کریپتو استفاده کنید. کسب سود اولین نکته‌ای است که کاربران در هنگام استیکینگ به آن توجه می‌کنند. یک توکن NFT می‌تواند برای پلتفرم ارزش خاصی را به ارمغان آورد.

شاد برای شما این سوال پیش بیاید که اگر فرآیند استیکینگ انقدر سودآور است چرا از دارایی‌های با ارزش بالاتر برای استیکینگ استفاده نکنیم؟

وقتی در مورد توکن‌های غیرقابل تعویض صحبت می‌کنیم، بیشتر مردم آن‌ها را به‌عنوان نمایش دیجیتالی از آثار هنری و کلکسیون‌ها در نظر می‌گیرند که ارزششان می‌تواند در طول زمان افزایش یابد. برخی از پروژه‌های NFT بخشی از درآمد خود را با جامعه هولدرهای خود به اشتراک می‌گذارند.

هنگامی که NFT یا دارایی توکن شده به “پلتفرم استیکینگ” منتقل می شود، می توان برای تعیین توکنومیک به آن دارایی تخصیص داد. هنگامی که سود سالانه (APR) ایجاد شد، توکن‌ها می‌توانند استیک شوند و نمایندگان می‌توانند پاداش بلوک و کارمزد را دریافت کنند.

استیکینگ NFT چیست؟

سطح جوایز استیکینگ توسط عوامل مختلفی از جمله ظرفیت دارایی برای توسعه جریان درآمدی مانند حق امتیاز تعیین می‌شود. شاید درک این موضوع آسان‌تر باشد اگر به مفهوم “tokenised patents” فکر کنید که می‌توانند جریان درآمدی ایجاد کنند و به طور بالقوه حتی بخشی از پاداش استیکینگ را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر، سرمایه‌گذاران کریپتو که به دنبال بهترین جوایز ارز دیجیتال هستند، می‌توانند تا ۱۰۰٪ (گاهی اوقات بسیار بیشتر) APR کسب کنند.

نکته اینجاست که فرآیند استیکینگ به جذب سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال و افزایش نقدینگی NFT بسیار مورد نیاز کمک می‌کند که به نوبه خود توسعه اکوسیستم NFT را تسریع می‌کند.

مفهوم استکینگ NFT در حال حاضر هنوز در مراحل اولیه خود است، اگرچه در حال حاضر آزمایش‌هایی در حال انجام است. ما به تماشای این فضا با دقت بسیار ادامه خواهیم داد و این صفحه را بر این اساس به روز خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید!

در کجا می‌توان NFTها را استیک کرد؟

از دسامبر ۲۰۲۱، بیشتر فرصت‌های استیکینگ NFT از بازی‌ها برای کسب درآمد حاصل می‌شود. MOBOX و Zookeeper دو نمونه از پلتفرم‌هایی هستند که می‌توانید توکن NFT را در آنها استیک کنید. برخی از پروژه‌ها پلتفرم بایننس فن توکن و Doge Capital نیز در حال توسعه استیکینگNFT در پلتفرم‌های خود هستند.

  • پروژه MOBOX

MOBOX یک بازی متاورس برای کسب درآمد است که ییلد فارمینگ دیفای را با NFTها ترکیب می‌کند. این بازی که بر روی زنجیره هوشمند بایننس ساخته شده است، به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا NFT‌ها را به استیک کنند و از این طریق از ارز دیجیتال MBOX پاداش بدست آورند.

توکن MOBOX متاورس MOMOverse و NFT‌ها MOMO نامیده می‌شوند. می توانید MOMOها را از بازار NFT استخراج، کسب درآمد یا خریداری کنید. هر MOMO دارای کیفیت های مختلف و قدرت هش تصادفی است. با قرار دادن MOMOهای منحصر به فرد، می‌توانید توکن حاکمیت MBOX را توسعه دهید. هرچه MOMOهای بیشتری جمع آوری کنید، روزانه پاداش MBOX بیشتری نیز دریافت کنید.

در کجا می‌توان NFTها را استیک کرد؟

این MOMOها را می توان در سایر پلتفرم‌های مشترک با MOBOX نیز استفاده کرد و NFTهای پروژه های شریک را می توان در MOBOX نیز استفاده کرد. به عنوان مثال، می‌توانید از NFT‌های پنکیک سواپ Profile Staked خود در MOMOverse استفاده کنید بدون اینکه لازم باشد آنها را از صرافی پنکیک سواپ دریافت کنید. این امر به شما امکان می دهد وارد نبردهای تیمی شوید و در پنکیک سواپ جوایز استیکینگ CAKE را دریافت کنید و در عین حال از آنها در بازی های MOBOX برای کسب جوایز MBOX استفاده کنید.

  • پروژه Zookeeper 

Zookeeper یک DApp ییلد فارمینگ بازی سازی شده است. استیکینگ NFT را در استخرهای نقدینگی که دارای ویژگی‌های مختلف هستند، فراهم می‌کند. همه استخرهای نقدینگی در Zookeeper امکان فارمینگ دوگانه را دارند؛ به این معنی که شما می‌توانید هم توکن کاربردی ZOO و هم توکن WanSwap Liquidity Provider (WASP) را به عنوان پاداش کسب کنید.

برای افزایش سود سالانه، می‌توانید توکن‌های خود را برای یک دوره مشخص، حداکثر تا ۱۸۰ روز قفل کنید. شما همچنین می‌توانید NFT‌هایی به نام ZooBoosters را استیک کنید تا پاداش خود را به حداکثر برسانید و دوره قفل شدن WSLP خود را کاهش دهید. ZooBoosters کارت‌های NFT هستند که می‌توان آن‌ها را در صندوق‌های طلایی خریداری‌شده در DApp یا با گذاشتن توکن‌های ZOO به دست آورد.

  • نیروگاه NFT در پلتفرم توکن فن بایننس

بایننس اولین صرافی ارز دیجیتال است که خدمات شارژ NFT را ارائه می‌دهد. در پلتفرم توکن فن بایننس، دارندگان توکن می‌توانند NFT‌های پشتیبانی شده تیم مورد علاقه خود را شارژ کنند تا جوایز بیشتر توکن بایننس را به دست آورند. فن توکن‌های بایننس توکن های کاربردی هستند که توسط باشگاه‌های ورزشی صادر می شوند.
توکن‌های فن بایننس به طرفداران ورزش اجازه می‌دهد به امتیازات ویژه باشگاه، مانند تخفیف‌های انحصاری روی بلیط‌ها و اجناس محدود، حق رأی و تصمیم‌گیری در مورد مسائل باشگاه، که منحصراً برای دارندگان چنین توکن‌هایی محفوظ است، دسترسی داشته باشند.

استیکینگ  NFT در پلتفرم فن توکن بایننس

نیروگاه NFT یک ویژگی برنامه بازی نوآورانه در پلتفرم توکن فن بایننس است. با شارژ کردن NFT‌های پشتیبانی شده در NFT نیروگاه تیم های مربوطه، طرفداران می‌توانند هواداران خود را تقویت کنند و جوایز فن توکن بایننس بیشتری دریافت کنند. هرچه NFT ها بیشتر شارژ شوند، طرفداران پاداش بیشتری می‌توانند دریافت کنند.

چگونه می‌توانید از NFT کسب درآمد کنید؟

اگر توکن‌های NFT دارای ویژگی‌هایی باشد که هم منحصر به فرد و هم مطلوب است، دلیل بر این است که فرصتی برای کسب درآمد وجود دارد.

دارایی هایی که در قالب ارز دیجیتال هستند ممکن است از طریق بازارهای تخصصی به اشخاص ثالث وام یا قرض داده شوند و بنابراین می توانند جریان درآمد پایداری ایجاد کنند.

با این حال، در این مقطع، نقدینگی یک چالش بزرگ برای NFT‌ها است تا حدی به این دلیل که اکوسیستم توسعه نیافته است. همچنین، اکثر NFT ها با هدف نگهداری آنها برای مدت طولانی خریداری می‌شوند تا زمانی که ارزش آنها به اندازه کافی افزایش یابد، در حالی که سایر NFT ها صرفاً با هدف سوزاندن / تخریب برای افزایش کمیاب خریداری می‌شوند. یکی از روش ‌های کسب درآمد استیکینگ NFT است.

جمع بندی

استیکینگ NFT در مراحل اولیه قرار دارد. استیکینگ NFT به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا از مجموعه‌های غیرفعال NFT خود درآمد بیشتری کسب کنند. در همان زمان، استیکینگ NFT موارد استفاده جدیدی را برای NFTهایی ایجاد می کند که قبلا هرگز مورد بررسی قرار نگرفته بودند. شاید خیلی زود باشد که بگوییم، اما احتمالاً شاهد ایجاد فرصت‌های جدید استیکینگ NFT خواهیم بود. نه تنها برای کلکسیونرهای NFT، بلکه در صنعت بازی Play-to-Earn (بازی کن و درآمد کسب کن) و سایر حوزه‌هایی که توسط فن‌آوری بلاک چین قدرت می‌گیرند.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *