آموزشآموزش آلت کوین ها

معرفی جامع ارز دیجیتال وی چین (VET)

خرید و فروش ارزدیجیتال
۴
(۸۷)

ارز دیجیتال وی چین (VeChain) یک بلاک چین است که برای افزایش مدیریت زنجیره تأمین و فرایندهای کسب و کار طراحی شده است. اولی برای انتقال رمز ارز از طریق شبکه وی چین و دومی به عنوان “گس” برای تأمین تراکنش‌های قرارداد هوشمند استفاده می‌شود.

وی چین چیست؟

وی چین شرکتی است که در سال ۲۰۱۵ تاسیس شده و با استفاده از قدرت بلاک چین VeChainThor خدمات مبتنی بر بلاکچین را برای کسب و کار‌ها ارائه می‌دهد. این شرکت با صنعت و دولت چین در ارتباط دارد و به دنبال تقویت بیشتر این اوراق قرضه است.

 

توکن بومی وی چین

ارز دیجیتال وی چین پلتفرم تجاری توزیع شده است که از فن‌آوری بلاک چین استفاده می‌کند و برای استفاده در کسب و کار‌های کوچک و بزرگ طراحی شده است. بلاک چین عمومی وی چین VeChainThor نام دارد.

درواقع، وی چین زیرشاخه‌ای از شرکت چینی «بیت سی» (BitSE) است که در حوزه «بلاک چین به‌عنوان سرویس» (Blockchain-as-a-Service) یا به‌اختصار BaaS کار می‌کند. بنیاد وی چین در سنگاپور تاسیس شده و بر توسعه، اداره و پیشرفت پلتفرم VeChain نظارت می‌کند.

وایت پیپر ۲٫۰ (whitepaper) وی چین در خصوص اپلیکیشن‌های ایجادشده روی این بلاک چین توضیح می‌دهد:

این راه‌حل‌ها فقط روی کاغذ طراحی نشده‌اند، بلکه در همکاری و مشورت با بیش از ۷۰۰ شرکت ایجاد شده‌اند، به‌صورت عملی مورد آزمون قرار گرفته‌اند و در بیش از ۱۰۰ کسب‌وکار پردرآمد مختلف به کار گرفته شده‌اند.

 

نحوه‌ی عملکرد وی چین چگونه است؟

فعالیت بلاک چین VeChainThor مشابه با سایر پلتفرم‌های بلاک چینی است که به کسب‌وکارها کمک می‌کنند. کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از محصول کاملاً کاربردی بلاک چین به‌عنوان سرویس (BaaS) تحت عنوان ToolChain (تول چین)، راه‌حل‌های مبتنی بر بلاک چین خود را بسازند. علاوه بر این، بلاک چین VeChainThor از قراردادهای هوشمند (smart contract) نیز پشتیبانی می‌کند.

هر یک از تراکنش‌های روی بلاک چین VeChainThor می‌توانند چندین کار را انجام دهند. علاوه بر این، کاربران برنامه‌های VeChain برای انجام معاملات نیازی به نگهداری هیچ یک از ارز‌هی دیجیتال ندارند.در مقابل، انجام تراکنش توسط دارندگان اپلیکیشن انجام می‌شود و تجربه کاربری بهتری برای کاربران فراهم می‌کند.

VeChainThor از پروتکل اجماع اثبات اعتبار (Proof of Authority) یا به‌اختصار PoA بهره می‌برد که به گره‌های خاص روی بلاک چین VeChainThor اجازه پردازش تراکنش‌ها را می‌دهد. به‌عبارت دیگر، فقط مسترنود اعتبارسنج (Authority Masternode) که دارای حداقل ۲۵ میلیون توکن VET هستند، اجازه دارند تراکنش‌ها را پردازش ‌کنند.

 

توکن‌های VET و VTHO چه هستند؟

ارز دیجیتال وی چین دارای دو توکن مجزا به نام‌های VET و VTHO است. VET (توکن وی چین) برای تراکنش‌های مالی در بلاک چین VeChainThor و پیش‌بینی‌های بازار استفاده می‌شود. VTHO (توکن VeThor) “توکن انرژی” است و برای انجام تراکنش‌ها در VeChainThor استفاده می‌شود. دارندگان VET می‌توانند VTHO را برای استفاده در بلاک چین VeChainThor ایجاد کنند.

 

دلیل اهمیت ارز دیجیتال وی چین چیست؟

یکی از عوامل شهرت وی چین، روابط مستحکم این شبکه با کشور چین است؛ چین بازاری بسیار مهم در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود، درحالی‌که شرکت‌های غیرچینی به‌دشواری می‌توانند وارد این بازار شوند. دفتر مرکزی شرکت وی چین در سنگاپور واقع شده است؛ با این حال، با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری چینی فیوچر کپ (FutureCap) و سانی لو (Sunny Lu)، مدیرعامل چینی این شرکت، دفتری در شانگهای چین نیز دایر کرده است. این پروژه همچنین با چندین نهاد دولتی چین از جمله اتحادیه بهداشت حیوانات و مواد غذایی چین مشارکت دارد.

علاوه بر این، این پروژه با چندین نهاد دولتی چین از جمله «اتحادیه بهداشت حیوانات و امنیت مواد غذایی» چین نیز همکاری می‌کند. VeChainThor در جهت ارائه راه‌حل‌هایی واقعی همکاری‌های تجاری مختلفی با شرکت‌هایی مطرح دارد. برخی از این شرکت‌ها شامل پرایس واترهوس کوپرز (PwC)، والمارت چاینا (Walmart China)، رنو (Renault) و کالاهای وارداتی شانگهای وگاکیا (Shanghai Waigaoqiao Direct Imported Goods) می‌شوند.

 

از وی چین چه استفاده‌ای می‌شود؟

امنیت غذایی

راه حل‌های مبتنی بر بلاک چین می‌تواند منجر به شفافیت اقتصاد غذایی در سراسر جهان شود.

دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا (IoT) که توسط وی چین پشتیبانی می‌شوند در تهیه محصولات، وسایل نقلیه و انبارها کاربرد دارند. علاوه بر این، با استفاده از راه‌حل‌های وی چین، داده‌های زیست‌محیطی این دستگاه‌ها را که مربوط به مکان جغرافیایی هستند، می‌توان به‌شیوه‌ای غیرمتمرکز و ضددستکاری روی بلاک چین VeChainThor بارگذاری، تأیید و ذخیره کرد. این راه‌حل‌ها در حال حاضر در چندین شرکت، از جمله شرکت مواد غذایی شنژن یوهونگتای (Shenzhen Yuhongtai) به کار گرفته می‌شوند.

ضد جعل

تولید و عرضه کالاهای تقلبی در بازار‌های لوکس یکی از مشکلات جدی این بازار است. با این حال، ورود VeChainThor به این عرصه راه را برای کلاهبرداران دشوار کرده است. استفاده از کدگذاری‌ برای ثبت و رهگیری اطلاعات مربوط به کالا، از جمله وضعیت نگهداری، انبارداری و فروش مجدد کالا، روی بلاک چین VeChainThor می‌تواند تضمینی بر اصل‌بودن کالاها باشد و ارزش این کالاها را برای فروشندگان و خریداران افزایش دهد. شرکت کالاهای وارداتی شانگهای وگاکیا برای رهگیری محصولات عرضه‌شده در فروشگاه‌ها و شرکت رنو برای رهگیری قطعات خودروهای لوکس از این فن‌آوری استفاده می‌کنند.

ثبت سوابق پزشکی

با استفاده از سیستم‌های ثبت سوابق پزشکی می‌توان داده‌ها را در بلاک چین ذخیره کرد. برنامه E-HCert مبتنی بر VeChain برای بیماران بیمارستان مدیترانه ای قبرس و بیمارستان آرتائیو در سال ۲۰۲۱ ارائه می‌شود.

ردیابی انتشار کربن

با ردیابی فعالیت های انتشار کربن، پلتفرم وی چین به مصرف کنندگان اجازه می‌دهد تا در یک طرح صرفه جویی در مصرف کربن شرکت کنند.

اگر دستگاه‌های هوشمند، همچون خودروها یا لوازم خانگی، نشان ‌دهند که کاربری کربن دی اکسید کمتری در هوا منتشر می‌کند، اعتبار ویژه‌ای برای استفاده از سرویس‌های انرژی به کاربر مذکور داده می‌شود. در حال حاضر، شرکت چینی تولیدکنند‌ی خودروی الکترونیکی BYD از این را‌هکار مبتنی بر بلاک چین وی‌چین استفاده می‌کند.

 

چگونگی ذخیره سازی توکن‌های وی چین

کیف پول موبایلی VeChainThor می‌تواند توکن‌های VET و VTHO و همچنین بسیاری دیگر از دارایی‌های دیجیتال را روی دستگاه‌های iOS یا اندروید شما ذخیره کند. نام والت رسمی دسکتاپ این شرکت «وی چین سینک» (VeChain Sync) است که می‌توان از آن جهت ذخیره‌ی توکن‌ها در کیف پول سرد استفاده کرد.

کیف پول‌های دیگری که از توکن‌های VET و VTHO پشتیبانی می‌کنند شامل تراست والت (Trust Wallet)، کوبو والت (Cobo Wallet)، اتمیک والت (Atomic Wallet)، آرکِین والت (Arkane Wallet)، مای سیف والت (MySafeWallet)، گوآردا والت (Guarda Wallet)، اِلیپال (Ellipal) و اکسودوس (Exodus) هستند.

 

جمع بندی

طی این سال‌ها، پروژه‌ جاه‌طلب وی چین حضور پررنگی در بازار چین داشته است. با توجه به استفاده‌ی شرکت‌های بزرگ از وی چین می‌توان دریافت وی چین یک پلتفرم مفید و کاربردی برای کسب و کار‌ها است. وی چین یکی از معتبرترین شرکت‌های بلاک چینی در زمینه صنعت است؛ علاوه بر مشتریانی که از محصول کاربردی آن استفاده می‌کنند، یک تیم با تجربه نیز دارد.

میانگین امتیازات ۴ / ۵٫ تعداد رای: ۸۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *