آموزش بیت کوین

رپد بیت کوین (Wrapped Bitcoin) چیست؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۴٫۲
(۸۴)

رپد بیت کوین یک فن‌آوری جدید است که بلاک چین بیت کوین (BTC) و اتریوم  (ETH) را به یکدیگر متصل می‌کند. یکی از مهم ترین موارد استفاده از رپد بیت کوین در Defi (امور مالی غیر متمرکز یا دیفای) می‌باشد. رپد بیت کوین که به صورت WBTC مخفف Wrapped Bitcoin نشان داده می‌شود، یک توکن ERC20 و نشان دهنده بیت کوین است. بیت کوین را می‌توان به رپد بیت کوین و بالعکس تبدیل کرد.

چکیده

  • WBTC توکن اتریوم است که برای افزایش نقدینگی برنامه های دیفای (Defi) طراحی شده است.
  • دارندگان بیت کوین می‌توانند بیت کوین خود را به صورت WBTC وام دهند و سود کسب کنند.
  • رپد بیت کوین توسط گروهی از سازمانها تحت عنوان DeFi کار می‌کند تا به شما در ارائه خدمات مالی پیچیده تر کمک کند.

بیت کوین، اولین و بزرگترین و شناخته شده ترین دارایی ارز دیجیتال در جهان است. از ۱۰ سال پیش که بیت کوین ایجاد شد، تحول در فناوری موجود در سیستم پول نقد الکترونیکی همتا به همتا، تا حد زیادی ثابت مانده است. با این حال، نوآوری ها در سایر بخشهای اکوسیستم بلاک چین همچنان ادامه دارد که نمونه ی برجسته ای از DeFi جهان است. WBTC با آوردن ارزش و نقدینگی بیت کوین و استفاده از آن در دنیای دیفای سعی در ترکیب بهترین های هر دو جهان دارد.

مروری بر مفهوم رپد بیت کوین

WBTC مخفف Wrapped Bitcoin است و یک توکن ERC20 است که نشان دهنده بیت کوین است. یک رپد بیت کوین برابر با یک بیت کوین است. بیت کوین را می‌توان به WBTC و بالعکس تبدیل کرد. توکن ERC20 انتقال رپد بیت کوین را سریعتر از بیت کوین معمولی انجام می‌دهد، اما مزیت اصلی WBTC ادغام آن در دنیای کیف پول‌های اتریوم، dapps (برنامه‌های غیرمتمرکز) و قراردادهای هوشمند است. تاکنون بیش از ۹۰۰ WBTC در گردش است.

چه کسی رپد بیت کوین را اختراع کرد؟

رپد بیت کوین در ژانویه ۲۰۱۹ از طریق شبکه اصلی اتریوم راه اندازی شد. رپد بیت کوین به عنوان یک پروژه مشترک بین رقبای اصلی در اکوسیستم دیفای مانند BitGo ،Ren‌ ،Dharma ،Kyber ،Compound ،MakerDAO و Set Protocol در جهان آورده شد تا تلاش کند با پایین آوردن نقدینگی در بیت کوین، نقدینگی بیشتری به شبکه اتریوم وارد کند. این پروژه اکنون توسط یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز (DAO) به نام WBTC DAO کنترل می‌شود.

آیا می‌دانستید؟

رپد بیت کوین تنها پروژه ای نیست که بیت کوین را به شبکه اتریوم می‌آورد؟ پروژه ای به نام imToken، یک توکن ERC20 به نام imBTC ایجاد کرده است که همچنین نشان دهنده یک بیت کوین است. تا به امروز، بیش از ۴۶۰ imBTC در گردش است.

ویژگی‌های رپد بیت کوین چیست؟

بسیاری از رایج ترین برنامه های دیفای در اتریوم نیاز به همراه دارند. محصولاتی مانند MakerDAO و Compound برای وام گرفتن دارایی های ارز دیجیتال دیگر، کاربران را ملزم به قفل کردن رمرز ارزها می‌کنند. از آنجا که ارزش کلی اتریوم به طور قابل توجهی کمتر از بیت کوین است، میزان رشد این پروتکل ها را محدود می‌کند. با آوردن بیت کوین، پروتکل ها نقدینگی را افزایش می‌دهند. بنابراین می‌توانند منابع همراه بیشتری برای محصولاتشان ایجاد کنند. Wrapped Bitcoin همچنین به دارندگان بیت کوین اجازه می‌دهد تا به عنوان دارایی از آن نگهداری کنند در حالی که از dapp های دیفای مانند Compound برای قرض گرفتن یا وام گرفتن پول نیز استفاده می‌کنند.

چه تفاوتی بیت رپد بیت کوین و بیت کوین وجود دارد؟

از آنجا که هنوز بین بیت کوین و اتریوم فاصله وجود دارد، این زنجیره ها نمی‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. پس اعتماد مردم لازم است. در مقایسه با بیت کوین، Wrapped BTC هرگز از نظر امنیت یا عدم اعتماد مانند نسخه اصلی نخواهد بود زیرا برای مدیریت سیستم به جای کد خالص، به افراد و سازمان ها اعتماد می‌کند.

برای افزایش اعتماد و شفافیت، WBTC به طور منظم مورد بازرسی قرار می‌گیرد و تمام معاملات و راستی آزمایی های شبکه های بیت کوین و اتریوم را منتشر می‌کند. کاربران می‌توانند به طور مستقل میزان بیت کوین به آدرس رپد بیت کوین در بلاک چین بیت کوین را بررسی کنند که آیا این تراکنش ها با ایجاد توکن های WBTC در بلاک چین اتریوم مطابقت دارد یا خیر. روند معکوس سوختن WBTC برای بازخرید BTC را می‌توان به صورت زنجیره ای نیز ردیابی کرد.

نحوه‌ی ایجاد رپد بیت کوین

اعضای حاکم WBTC DAO در مورد به روزرسانی ها و تغییرات اساسی در پروتکل و همچنین افرادی که می‌توانند نقش تاجران و نگهبانان سیستم و کسانی که می‌توانند تصمیم بگیرند را بر عهده می‌گیرند.

کاربرانی که بیت کوین دارند و می‌خواهند آن را به WBTC تبدیل کنند باید با بازرگانان تعامل داشته باشند. بازرگانان با انجام مراحل تأیید هویت کاربران، فرآیند حفظ یا سوزاندن توکن های رپد بیت کوین را آغاز می‌کنند. نگهبانان بیت کوین واقعی را نگه می‌دارند همچنین اختراع و سوزاندن واقعی توکن ها را در بلاک چین اتریوم انجام می‌دهند. هنگامی که WBTC سوزانده می‌شود، بیت کوین از نگهبان به کاربر برگردانده می‌شود. وقتی WBTC جدید گرفته می‌شود، بیت کوین از کاربر گرفته شده و توسط نگهبان ذخیره می‌شود.

از کجا می‌توان رپد بیت کوین را به‌ دست آورد؟

از آنجا که رپد بیت کوین یک توکن ERC20 است، می‌توانید آن را در صرافی های غیرمتمرکز مانند Kyber یا Uniswap معامله کنید. اگر می‌خواهید بیت کوین را به WBTC تبدیل کنید، می‌توانید از طریق یکی از پاتفرم‌های تجارت رپد بیت کوین مثل Dharma ،Kyber ،Set Protocol ،GOPAX ، AirSwap ،Prycto ،Ren و ETHfinex استفاده کنید.

از رپد بیت کوین چه استفاده‌ای می‌شود؟

شما می‌توانید با استفاده از کامپاند، WBTC را قرض یا وام بگیرید یا از WBTC استفاده کنید تا در معاملات مارجین Fulcrum شرکت کنید.

چه آینده‌ای در انتظار رپد بیت کوین است؟

آینده مربوط به چگونگی استفاده از WBTC نیست، بلکه درمورد آنچه توسعه دهندگان با استفاده از WBTC می‌سازند، است. به عنوان توکن ERC20 بدون مجوز، رپد بیت کوین به یکی دیگر از عناصر سازنده برنامه های دیفای تبدیل می‌شود. بهترین مثال برای تبدیل WBTC به یکی دیگر از واحدهای سازنده TokenSets ،DeFi است که محصولی را ایجاد کرده که به طور خودکار بین WBTC و اتر تجارت می‌کند تا از هر دو دارایی سود بدست آورد.

جمع بندی

رپد بیت کوین به عنوان سیستمی برای وارد کردن نقدینگی به دیفای ایجاد شد. این ارز دیجیتال که یک نوآوری جدید در دنیای رمز ارزها است، قصد دارد بیت کوین به شبکه اتریوم متصل کند. به کمک رپد بیت کوین، می‌توان بر محدودیت‌های موجود در بلاک چین بیت کوین غلبه کرد و کاربران به راحتی بتوانند بیت کوین خریداری کنند.

میانگین امتیازات ۴٫۲ / ۵٫ تعداد رای: ۸۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *