آموزش آلت کوین ها

صفر تا صد معرفی رمزارز Zcash و پیشبینی قیمت زدکش

خرید و فروش ارزدیجیتال
۴٫۵
(۴۵۱)

زدکش درست مثل بیت کوین و لایت کوین یک ارز دیجیتال است، اما چند تفاوت در فن‌آوری بلاکچین خود با دیگر ارز ها دارد. ویژگی های افزایش حریم خصوصی، اثبات دانش صفر، گمنامی کامل، آن را به یک سیستم پرداخت متمایز تبدیل می‌کند. از این ارز دیجیتال برای افزایش حریم خصوصی کاربر استفاده می‌شود، بنابراین تراکنش های زدکش از طریق اثبات دانایی صفر به نام zk-SNARK محافظت شوند.

معرفی رمز ارز ZEC

پروتکل Zerocoin در سال ۲۰۱۶ توسط شرکت Zcash که توسط Zooko Wilcox-O’Hearn تاسیس شده بود، ایجاد شد و ارز دیجیتال زدکش را به وجود آورد.

مفهوم zk-SNARK از نظر اجرای قانون مشکوک به نظر می‌رسد، و خود شرکت Zcash هم قبول دارد که این ارز، انجام هر نوع فعالیت غیرقانونی یا کلاهبرداری شبیه ارز فیات را تسهیل می‌کند. زدکش چیست؟ همان ارزی است که هرچه را می گوید، انجام می دهد، نوعی پول نقد دیجیتال است، که به راحتی قابل معامله است و از هر نوع مالیات هم معاف است. اثبات دانش صفر همان USP آن است، اگرچه صرافی های متعدد، استفاده از آن را محدود کرده اند.

اکثر صرافی ها و کیف پول ها فقط از تراکنش های شفاف زدکش پشتیبانی می‌کنند و از اول ماه مه ۲۰۱۸ تا کنون، تنها ۴ درصد از دفتر دیجیتال فعلی، در استخر محافظت شده، نگهداری می‌شود. Zcash علاوه بر رویارویی با هرج و مرج در گمنام سازی، با اولین هارد فورک خود نیز روبرو بود که در ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شوید.

علاقه مندی جدید ماینرهای ارز دیجیتال به زدکش

استخرهای استخراج، توجه خود را به Zcash معطوف کردند زیرا سودآوری بیت کوین در سال جاری کاهش یافته است. استخرهای استخراج نشان دادند که استخراج زدکش دو برابر سود استخراج بیت کوین در ماه ژوئن را داشته است.

آیا این ارز دیجیتال تازه وارد می‌تواند در این بازار شلوغ، کنار بیت کوین (BTC) پیشرفت کند؟

جنجال اخیر درباره تنظیمات حریم خصوصی فیس بوک ممکن است نشانه این باشد که Zcash در زمان مناسب و در مکان مناسب قرار دارد. این دلیل برای خرید زدکش کافی است، اما باید به ارزش بازار، حجم معاملات روزانه و اخبار ارزهای دیجیتال توجه کنید. اخبار گسترده بلاکچین نیز مفید خواهد بود، زیرا سابقه و میزان محبوبیت زدکش بین سرمایه گذاران به عملکرد ZCash در بلاکچین بستگی دارد.

قبل از بررسی و خرید Zcash، بیایید عملکرد مالی آن را در دو سال گذشته و ارزش آن در بازار را بررسی کنیم، همینطور تحلیلی از قیمت ارز زدکش داشته باشیم.

قیمت و ارزش کوین زدکش

مجموع کل ارز دیجیتال زدکش، ۲۲،۰۰۰،۰۰۰ ZEC است که تقریباً تا سال ۲۰۳۲ استخراج خواهد شد.

در حالی که ZEC راه بقیه ی ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کرد، اما در زمان راه اندازی یک جهش اولیه داشت و ۱۰ برابر بیشتر از حد معمول سود را در سال ۲۰۱۷ تجربه کرد.

این امر زدکش را به سرمایه گذاری محبوبی در محافل دیجیتال تبدیل کرده است‌، زیرا این طور به نظر می‌آید که این کوین بیشتر برای سرمایه گذاران و کسانی که عاشق بررسی روزانه نمودار قیمت هستند ساخته شده است. در حالی که ارزهای دیجیتال دیگر مانند اتریوم یا NEO بیش از هر چیز به توسعه برنامه با استفاده از بلاکچین های خود متمرکز هستند، زدکش یک آلت کوین خالص است که فقط برای استفاده به عنوان ارز دیجیتال استفاده می‌شود. جدا از ویژگی های امنیتی و حریم خصوصی، فن‌آوری شبکه Zcash کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

تقریباً ۲۰۰ میلیون دلار ZEC به صورت روزانه با جفت معاملاتی هایی از جمله بیت کوین،اتر و تتر معامله می‌شود. صرافی های دیجیتال که از ZEC پشتیبانی می‌کنند عبارتند از: LBank CoinMex ،LocalTrade ،HitBTC ،Binance و Huobi Global.

Zcash وعده دروغین بیت کوین را عملی می‌سازد؟

حریم خصوصی، امنیت و تمرکززدایی هدف هایی هستند که ارز های دیجیتال و بلاکچین مدت ها است به دنبال ایجاد آن هستند. از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴، بیت کوین ابتدا توسط محور اصلی نادیده گرفته شد اما بعد ها توسط عرف شکنان پذیرفته شد. تا سال ۲۰۱۴، بیت کوین بسیار بدنام بود تا این که رویترز آن را آغاز انقلاب مالی اعلام کرد.

اولین افرادی که برای اولین بار بیت کوین را پذیرفتند، افراد مشهوری مانند ادوارد اسنودن، راس ویلیام اولبریخت، جرمی هاموند و لادار لیویسون بودند. همزمان با بحبوحه جنبش تصرف در ایالات متحده و اروپا و جنبش بهار عربی در سراسر خاورمیانه بود که بیت کوین مشهور شد. گروه ناشناس Hacktivist، از شبکه های اجتماعی برای کمک به نیروهای زمینی در حال خدمت در راستای هرگونه جنبش ضد استقرار محلی با حفظ ارتباطات ایمن استفاده کرد. دولت ها مخالفان را در سراسر جهان کنترل می‌کنند، اما گروه هایی مانند EFF و ACLU از همه در جبهه قانونی محافظت می‌کنند.

روزنامه نگاران و پزشکان و معلمان و وکلا و گروه های امدادی و بسیاری دیگر از داوطلبان غیر تروریستی برای انجام کارهای خود باید ناشناس معرفی شوند. ناشناس بودن به خودی خود یک فعالیت مجرمانه نیست. همه ما می‌خواهیم در میان جمعیت پنهان شویم، اما حفظ حریم خصوصی و ناشناس ماندن در عصر اینترنت به این آسانی نیست.

این گروه ها به بودجه نیاز داشتند و بانک های سنتی جلوی آن ها را می‌گرفتند. ۱۴ PayPal پس از پیوستن به ویزا و زمانی که بانک آمریکا و دیگران از دادن کمک های مالی به ویکی لیکس جلوگیری کردند، ۱۴ PayPal یک حمله DDoS را به منظور پایان دادن به شرایط مذکور آغاز کرد. این اقدام با هدف از بین بردن ویکی لیکس از نظر مالی بود. این استراتژی ای بود که در اسنادی که توسط فردی ناشناس منتشر شده است، موجود است.

ویکی لیکس پذیرفتن بیت کوین را در کنار سایر تجارت ها آغاز کرد و با تلاش تیم بیت کوین برای پذیرفته شدن توسط محور اصلی، دیگر ارزهای دیجیتال هم پشتیبانی بیشتری کسب کردند. اما این موضوعی نبود که به راحتی حل شود.

مدت ها قبل از ختراع رایانه، دولت ها ما را از طریق معاملات ارزی ردیابی می‌کردند. بیت کوین روش جدیدی را نشان داد، اما بخصوص هنگام استفاده از آن برای اعطای کوین به طرفداران یا خرید مولی در دارک وب، آنقدر که مردم فکر می‌کردند، ناشناس نبود.

هنوز اوضاع بهتر نشده است و همچنان به کنترل و تعادل نیاز است. حتی دولت هم ۵۲ میلیارد دلار بودجه سیاه برای هزینه های نامشخص آینده در نظر گرفته است. Zcash در ساختار خود به یک نکته اخلاقی پایبند است. معاملات خصوصی و اثبات دانش صفر، ویژگی های جذابی برای بازرگانان است و همیشه هم به منظور اجرای اهداف نادرست استفاده نمی‌شوند.

بنابراین بلاک چین زدکش می‌تواند پیش برود، و مخصوصاً برای کسانی که تلفن هوشمند دارند و حساب بانکی ندارند، مناسب است. کشورهای در حال توسعه اواخر به Dash روی آورده اند، اما ZCash می‌تواند خدمات اساسی بانکی را به جهان سومی ها و جهان اولی ها به طور یکسان ارائه دهد. اگر این اتفاق بیفتد، زدکش به یک ستاره در مبادلات ارزهای دیجیتال تبدیل می‌شود و دارندگان زدکش در سراسر جهان خوشحال می‌شوند.

زدکش حتی در برخی از مجامع به عنوان قاتل بیت کوین شناخته می‌شود.

نیاز به بی نامی مالی

در واقع، این معاملات هنوز هم جزوی از چندین دفتر کل عمومی هستند چرا که جزو هارد فورک های بیت کوین هستند. فکرش هم ترسناک است که یک بسته آدامسی که ۱۰ سال پیش خریده ام می‌تواند علیه من استفاده شود، چه برسد به اینکه این معامله مربوط به دادن رشوه به یک روزنامه نگار در لیست افراد تحت تعقیب وزارت امنیت داخلی باشد.

توانایی داشتن معاملات ناشناس یک حق است که هرکسی دارد و سایت ها و سازمان های معتبر، راهنمایی برای نشان دادن چگونگی استفاده از این حق به شما دارند. در حالی که معاملات ناشناس ممکن است برای فعالیت های غیرقانونی استفاده شود، بنابراین بهتر است از پول فیات، تلفن های همراه، کارت های اعتباری و غیره استفاده کرد.

از هر چیزی می‌توان به عنوان تسهیل کننده ی انتقال وجه استفاده کرد. اگرچه Crypto Kitties به نظر ایده احمقانه ای می‌رسد، اما آن ها آثار هنری دیجیتالی هستند و همینطور راهی بسیار ایمن برای انتقال ناشناس وجوه به خارج از مرزها هستند.

اکثر کیف پول ها و صرافی ها، زدکش را می‌پذیرند، اما آن ها از معاملات ناشناس پشتیبانی نمی‌کنند. این کارها فقط باید از طریق صرافی های OTC یا ۱ به ۱ انجام شود که محبوبیت بیشتری پیدا کنند.

زدکش ارزش خود را به عنوان یک ابزار مالی، اثبات می‌کند و هرچه زمان می‌گذرد، دفتر محافظت شده ی آن مطمئناً ارتقا می‌یابد. و مهم این است که متوجه شوید حتی دفتر کل محافظ نیز می‌تواند توسط دارندگان این کوین مشاهده شود. در صورت به خطر افتادن هر دو طرف معامله، می‌توان از کلیدها برای دفتر رمزگذاری نشده استفاده کرد.

خلاصه Zcash

زدکش گزینه ناشناس ماندن معامله را با استفاده از کلیدهای دیجیتال به منظور امنیت بیشتر، برای کاربران خود فراهم می‌کند.

ایالات متحده و دیگر دولت های جهانی معمولا اطلاعات افراد، از جمله داده های مالی آن ها را زیر نظر دارند، به همین دلیل است که، مجری قانون Zcash را برای سیستم ناشناس بودن آن، دوست ندارد.

حریم خصوصی یک مسئله ی داغ دیگر در سراسر کره زمین است و چندین ناظر حقوق مدنی از جمله ACLU ،EFF و دیگر ناظری که ناشناس مانده است، از کنترل نداشتن بر ما و ناشناس ماندن فعالیت ها، دفاع می‌کنند.

اپل، فیس بوک، گوگل، آمازون و Lavabit واکنش های بسیار متفاوتی نسبت به درخواست های دولت برای کسب اطلاعات کاربران داشتند.زدکش یک آلت کوین خالص است که از نظر ساختار مانند بیت کوین است و قیمت گذاری باثبات را حفظ می‌کند.

Bitmain یک ASIC اختصاص داده شده به الگوریتم Equihash را منتشر کرده است که می‌تواند زدکش را سریع تر استخراج کند. زدکش همواره با ASIC سازگار است.

Zcash تکانه ی زیادی دارد و همیشه هم به این تکانه نیاز است. خوب است که از فن‌آوری بلاکچین یا طرح تجاری ICO حمایت کنید، اما زدکش گزینه ی مناسبی برای این کار نیست.

زدکش در واقع بیشتر روی تأمین نیازهای افراد غیر بانکی و کسانی که نیاز به تبادل ارزش دارند، تمرکز دارد.

میانگین امتیازات ۴٫۵ / ۵٫ تعداد رای: ۴۵۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *