آموزش استخراج

همه چیز درباره ی ماینینگ ارز دیجیتال با کارت گرافیک

خرید و فروش ارزدیجیتال
۵
(۳۳)

اگر بتوانید هنگامی که خوابید، از سخت افزار رایانه‌ی روزمره‌ی خود برای درآمدزایی استفاده کنید، چه می‌کنید؟ آیا بلافاصله شروع به کار نمی‌کنید؟ مطمئنا کسانی که بیت کوین را به خوبی می‌شناسند، علاقه‌ی زیادی به ماینینگ دارند.

این راه حل مرسومی نیست که ریگ ماینینگ ارز دیجیتال خود را راه اندازی و اجرا کنید، اما ابزارهایی که سال های قبل استفاده می‌شد بسیار معمول و در دسترس بودند. امروزه نیز به همین صورت است: کارت گرافیک، واحدهای پردازش گرافیک یا GPUها نزدیک قلب هر دستگاه الکترونیکی ‌ای هستند که متصل به یک صفحه است و تصویر تولید می‌کند. از یک صفحه‌ی گسترد‌ه‌ی ساده روی صفحه‌ی رایانه شما گرفته تا یک فیلم با کیفیت بالا که در تلفن هوشمند شما پخش می‌شود، پردازنده‌های گرافیکی با محصاسبات ریاضی، مسئول قرار دادن میلیون‌ها پیکسل بر روی صفحه نمایش است.

مشخص شد که آنها برای انجام ریاضیات لازم برای استخراج ارز دیجیتال نیز بسیار مناسب هستند.

کارت های گرافیک یک تغییر در الگوی استخراج ارزهای دیجیتال در جهان بودند

زمان دقیق آن کمی مبهم است، اما جامعه‌ی ارزهای دیجیتال بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ یک نقطه‌ی مشترک داشتند: به جای اینکه ارز دیجیتال را با واحد پردازش مرکزی استاندارد رایانه (CPU) بدست آورند، آنها توانستند ارزها را با استفاده‌ی متفاوت از کارت‌های گرافیک پرقدرت به عنوان سخت افزار ماینینگ استخراج کنند. 

ماینینگ از طریق CPU در روزهای ابتدایی بسیار مرسوم بود. این امر در جهان در آن زمان کاملاً منطقی بود. یک CPU مانند شخصیت اصلی در تلاش کامپیوتر برای حل یک مسئله است. CPU تمام عملیات سنگین ریاضی را که باعث می‌شود قطعات کامپیوتر با هم کار کنند، انجام می‌دهد، بنابراین انتخاب آشکاری بعنوان ابزار برای فرایندهای فشرده‌ی محاسباتی بود.
 

اما معرفی بیت کوین BTC در ژانویه ۲۰۰۹، فرآیند کاملاً جدیدی برای پردازش به کامپیوترها ارائه داد: استخراج ارز دیجیتال. همانطور که تعداد بیشتری ماینر با CPU وارد کار شدند، باعث شد که شبکه‌ی کلی بسیار مقاوم و قابل اعتماد شود.اما این امر با هزینه‌ی ناگریز کاهش کارایی ماینرها و در نتیجه سودآوری کمتر همراه بود. افرادی که می‌خواستند از سخت افزار رایانه‌ی خود برای حل ریاضیات رمزنگاری پیچیده برای سود خود استفاده کنند، به ابزارهای پیشرفته‌تری نیاز داشتند تا از جمعیت دیگران باشند.

ماینینگ ارز دیجیتال با کارت گرافیک نشان دهنده‌ی تغییر بسیار بزرگی برای جامعه بود، زیرا تاثیر این سخت افزار در استخراج چندین برابر بود. CPUهای معمولی چیزی شبیه به یک ابزار حفاری کند در پی ارز دیجیتال بودند. در مقایسه با آنها کارت گرافیک شمشیرهای سامورایی بسیار تیزی بودند. آنها چنان کارآمدتر از فن‌آوری قبلی بودند که استاندارد جدیدی را تعیین کردند.

ماینینگ ارز دیجیتال با کارت گرافیک

استخراج با کارت گرافیک به ایجاد جامعه دیجیتالی کمک می‌کند

همانطور که در صورت داشتن تمام تجهیزات، انجام یک ورزش خاص راحت‌تر است، استخراج کارت گرافیک باعث می‌شود که علاقمندان و مشتاقان بتوانند کار با ارز دیجیتال را آغاز کنند. این تراشه‌ها معمولاً همه جا هستند، بنابراین تهیه و دسترسی به آنها راحت است. و از آنجایی که اتفاقاً چنان ابزار تصفیه شده‌ای مخصوص ماینینگ ارز دیجیتال هستند، افرادی که کارت گرافیک در اختیار دارند قدرتمندترین بازیکنانی هستند که در هر ارز دیجیتال جدید ظهور می‌کنند.

اما حتی اگر سخت افزار ماینینگ کارت گرافیک نسبت به گزینه‌های منسوخ شده به میزان قابل توجهی پیشرفته باشد، به دلیل پیش پا افتاده بودن، همچنان کمی حالت و جذابیت داخلی دارد. کسانی که این سیستم‌ها را اجرا می‌کنند با یکدیگر صحبت کرده و به شکل گیری آینده‌ی هر کوینی که با آن استخراج می‌کنند، کمک می‌کنند. از آنجا که ارزهای دیجیتال مشهور مانند بیت کوین برای هر نوع موفقیت در ماینینگ نیاز به عملیات در مقیاس صنعتی دارند، ماینرهای کارت گرافیک کسانی هستند که می‌گویند: “من شما را قبل از معروف شدنتان به یاد می‌آورم.”
 

این باعث می‌شود ماینرهای کارت گرافیک چیزی شبیه به پیشگامان اکتشافی ارز دیجیتال باشند. آنها اولین کسانی هستند که از قلمرو جدید بازدید می‌کنند و ادعا می‌کنند که قسمت‌های قابل توجهی از آن به آنها تعلق دارد. و پیشگامان موفق مراقبند که همسایگان خود را بشناسند.

GPUها برای بسیاری از برنامه‌های فراتر از رمزنگاری مفید هستند

GPUها بسیار قبل از آنکه ارز دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد، جزو اجزای مهم فن‌آوری بودند و هیچ دلیلی برای تغییر این موضوع وجود ندارد. آنها ابزارهای چند منظوره‌ای هستند که در فن‌آوری های زیادی از آن ها استفاده می‌شود. از تلفن‌های هوشمند گرفته تا رایانه‌های شخصی و تحقیقات مربوط به هوش مصنوعی، کارت های گرافیک یک ابزار انعطاف پذیر برای تمام تجارت‌ها در دنیای محاسبات است. که به صورت اتفاقی معلوم شد که در ماینینگ ارز دیجیتال نیز عالی می‌باشند.

این بدان معنی است که GPUها پس از “بازنشستگی” از ماینینگ، بسیار مفید باقی خواهد ماند. آنها ارزش فروش مجدد را حفظ می‌کنند و می‌توانند در سیستم‌های دیگری مستقر شوند که برای اهداف کاملاً متفاوت کار می‌کنند. مالک جدید می‌تواند تراشه را به راحتی تنظیم کند تا در شرایط جدید کار کند. این سخت افزار یک منظوره نیست.آنها فراتر از کاربرد رمزنگاری، پویا و مفید هستند.
 

اگر کارت های گرافیک نقص مهلکی در دنیای ماینینگ داشته باشند، این است که آنها دقیقاً برای این منظور ساخته نشده‌اند. ممکن است استدلال کنید که کارت های گرافیک در هیچ عرصه‌ای بر دیگری برتری ندارند زیرا در برنامه‌های مختلف محاسباتی در سراسر حوزه نیز عملکرد بسیار خوبی دارند. آنها چه گرافیک بازی را به مانیتور رایانه‌ی شما تحویل دهند، چه در برای رندر استفاده شوند و چه کارهای عکاس را به صورت دیجیتال روتوش کنند، کارت های گرافیکی برای ماندن هستند.

میانگین امتیازات ۵ / ۵٫ تعداد رای: ۳۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *