اخبار ارز دیجیتال

NFT سورس کد وب با قیمت ۵/۴ میلیون دلار به فروش رفت

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

با افزایش قیمت رمزارزها، بازار توکن‌های غیرمثلی یا NFTها مورد توجه زیادی قرار گرفته است. در حال حاضر توکن NFT سورس کد وب به قیمت ۵/۴ میلیون دلار به فروش رسیده است.

سر تیم برنرز لی، مخترع شبکه جهانی وب و اینترنت، سورس کد اولیه وب را در حراجی آنلاین ساتبیز به صورت یک توکن غیرمثلی (NFT) را با قیمت ۵/۴ میلیون دلار فروخته است.

این اثر هنری با عنوان “این همه چیز را تغییر داد” شامل یک پرونده با مهر زمان از ۹۵۵۵ خط کد، یک تصویر با کیفیت بالا، یک انیمیشن ۳۰ دقیقه ای از کد در حال نوشتن، همراه با نامه نوشته شده از سوی Berners-Lee است.

در حالی که ۵/۴ میلیون دلار مبلغ قابل توجهی است، اما با ثبت رکورد ۶۹ میلیون دلاری در مارس برای اثر هنری Beeple به نام Everydays مبلغ بسیار کمتری است و کمتر از پیش‌بینی برخی ناظران است. پایر کیکز (Piers Kicks) گفت: انتظار فروش حدود ۱۰ میلیون دلار را داشته است و خاطرنشان کرد:

از فروش به قیمت ۵ میلیون دلار متعجبم.

طبق گفته برنرز لی، او و همسرش پول حاصل از حراج را به اهدافی که خانواده از آنها حمایت می‌کنند، اهدا می‌کنند.

در بیانیه مطبوعاتی که توسط ساتبیز منتشر شد، برنرز لی در مورد آینده اینترنت صحبت کرد و ابراز امیدواری کرد که این فضای اینترنت همچنان باز بماند و به آن اجازه دهد منبع مستمر خلاقیت، نوآوری فنی و تحول اجتماعی باشد. وی گفت: این ایده‌ها الهام بخش حرکت برنرز لی به فضای NFT بودند.

“NFT‌ها، اعم از آثار هنری یا مصنوعات دیجیتال، آخرین ساخته‌های سرگرم کننده در این قلمرو و مناسب‌ترین وسیله مالکیت موجود هستند. آنها روش خوبی برای جمع‌آوری خواستگاه اولیه وب هستند.. “

حراجی مشهور سورس کد اینترنت تنها فروش چند میلیون دلاری یک اثر هنری دیجیتال است که در این هفته از سوی یک خانه حراج برتر برگزار شده است. در تاریخِ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱، خانه حراج کریستی حراج ۲/۱ میلیون دلاری برای آثار هنری دیجیتال FEWOCiOUS را بست.

NFT “سلام، من ویکتور هستم (FEWOCiOUS) و این زندگی من است” شامل پنج قطعه جداگانه است که هر کدام یک سال را در سال‌های شکل گیری این هنرمند از سنین ۱۴ تا ۱۸ سالگی را نشان می‌دهد. این آثار نشان دهنده مبارزات این هنرمند با تنهایی و هویت وی در تلاش برای تبدیل شدن به یک هنرمند است.

سیر زندگی حرفه‌ای این هنرمند جوان نشانگر تحرک افزایشی است که بازار دیجیتال به هنرمندان دیجیتال ارائه می‌دهد. FEWOCiOUS در سپتامبر ۲۰۲۰ اولین فروش توکن خود را در بازار SuperRare با قیمت ۶ هزار دلار انجام داد و به زودی آثار هنری او با ارزش بیش از ۱ میلیون دلار در Nifty Gateway فروخته شد.

داده‌های ارائه شده از سوی Cryptoart.io نشان می‌دهد که فروش ترکیبی از بازارهای هنر دیجیتال از اوج ۲۰۵ میلیون دلاری در مارس به ۱۸/۳ میلیون دلار در ژوئن کاهش یافته است. بازار متعلق به وینکلوس Nifty Gateway شاهد کاهش ۹۴ درصدی فروش از ۱۴۵ میلیون دلار به ۷/۶ میلیون دلار بود.

برخی از پلتفرم‌های دارایی دیجیتال رونق گرفته اند. hic et nunc، تازه وارد به فضای هنری دیجیتال، شاهد رشد ۲۷۶ درصدی از ۷۱۷ هزار دلار در مارس به ۲/۷ میلیون دلار در ژوئن بود که ۱۴/۷٪ از بازار را به خود اختصاص داده است.

نمودار رشد فضای دیجیتال

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *