اخبار ارز دیجیتال

۱.۳ میلیارد دلار بیت کوین بین کیف پول‌های ناشناس منتقل شد

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

بر اساس داده های اخیر بلاک چین، ۲۵ هزار بیت کوین بین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال ناشناس جابجا شده است.

بر اساس سرویس بلاک چین Whale Alert، که مقادیر زیادی از رمزارزهای منتقل شده توسط فعالان مختلف بازار را ردیابی می‌کند، در سه ساعت گذشته، دو جابجایی عظیم بیت کوین بین کیف پول هایی با برچسب “ناشناخته” ارسال شده است.

نهنگ‌های ناشناس ۲۵ هزار بیت کوین جابه جا کردند

این دو تراکنش متوالی بود که در ساعت ۱۱:۲۴ UTC رخ داد. یکی از آنها ۱۰۱۵۷٫۵۷۸ بیت کوین (در مجموع ۵۲۱۹۴۸۴۰۰ دلار) داشت. با انتقال دیگر، ۱۵٫۰۵۲٫۲۴۵ بیت کوین معادل ۷۷۳٫۴۶۱٫۴۴۰ دلار جابجا شد. ارزش این دو معامله در مجموع ۱٫۲۹۵ میلیارد دلار است.

به احتمال زیاد، این تراکنش ها، به دلیل اندازه عظیمشان، یا توسط نهنگ های کریپتو انجام شده اند یا بخشی از یک بازار معاملاتی هستند.

بیت کوین به سطح ۵۱ هزار دلار بازمی گردد

ارز دیجیتال برتر بازار از سطح ۴۸۶۰۰ دلار به بالای ۵۰ هزار دلار رسید و به سطح ۵۱ هزار دلار رسید و در آن روز ۵ درصد افزایش یافت؛ زیرا معامله گران امیدوار بودند “افزایش قیمت با بابا نوئل” رخ دهد.

این بالاترین قیمتی بود که بیت کوین از ۷ دسامبر به آن رسیده بود، زمانی که قیمت بیت کوین به سطح ۴۲ هزار دلار رسید. اکنون، بیش از ۲۲ درصد بالاتر از این پایین است.

اصطلاح “افزایش قیمت با بابا نوئل” توسط معامله گران سهام ایالات متحده اختراع شد و اولین بار در سالنامه معامله گران سهام در سال ۱۹۷۲ ذکر شد. این یک اثر تقویمی قابل توجه را توصیف می‌کند که قیمت سهام را در پنج روز آخر دسامبر افزایش می‌دهد.

اصطلاح رالی بابا نوئل (Santa rally) افزایش پایدار در بازار سهام را توصیف می‌کند که در هفته آخر دسامبر تا دو روز اول معاملات ژانویه رخ می‌دهد. توضیحات متعددی برای دلایل رالی بابا نوئل از جمله ملاحظات مالیاتی، احساس خوش بینی و شادی عمومی در وال استریت و سرمایه گذاری در هدایای تعطیلات وجود دارد. تئوری دیگر این است که برخی از سرمایه گذاران نهادی بسیار بزرگ، که تعدادی از آنها پیچیده تر و بدبین تر هستند، تمایل دارند در این زمان به تعطیلات بروند و بازار را به سرمایه گذاران خرد بسپارند که تمایل به صعود بیشتری دارند.

بیت کوین تا حدود ۵۱ هزار دلار افزایش یافت و به بالاترین سطح در بیش از دو هفته گذشته رسید که تحت تأثیر احساسات مثبت گسترده تر در بازارهای مالی بود.

بزرگترین ارز دیجیتال طی دو روز گذشته حدود ۴ درصد رشد داشته است و در یک نقطه در روز جمعه در معاملات آسیایی به ۵۱۵۲۴ دلار رسیده است. اتریوم، دومین رمز ارز بزرگ بازار، نزدیک به ۴۱۰۰ دلار بود.

شور و شوق ریسک در بازارهای جهانی بهبود یافته استکه نشان از بسته شدن رکورد شاخص S&P 500 در روز پنجشنبه در تاریخِ ۲۳ دسامبر ۲۰۲۱ دارد. باید دید که آیا کاهش نقدینگی بانک مرکزی چالش های بزرگتری را برای تقاضای ارزهای دیجیتال به همراه خواهد داشت یا خیر.

آخرین روند صهودی بیت کوین نشان دهنده یک صعود بیشتر است. راس میفیلد، تحلیلگر استراتژی سرمایه گذاری در Baird گفت: «من بیت کوین را یک دارایی با ریسک بتا بالا می دانم. «وقتی ریسک‌پذیری بالا می‌رود، زیاد می‌شود و زمانی که قدرت ریسک پایین بیاید، ممکن است به شدت کاهش یابد. این کاملاً همبسته نیست، قطعاً خواندن آن خیلی ساده است، اما مطمئناً یک پوشش نوسانات نیست.»

در زمان نوشتن این خبر بیت کوین توانست در سطح قیمت ۵۰٫۹۵۴ دلار بماند و با این ارزش معامله شود.

منبع خبر: u.toda و bloomberg

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *