اخبار ارز دیجیتال

مزایای پذیرش بیت کوین در السالوادور چیست؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در یک حمایت حیرت انگیز، بانک آمریکا، یکی از بزرگترین موسسات بانکی در ایالات متحده، برخی از مزایای پذیرش بیت کوین در السالوادور را بیان کرد.

این بانک مدعی است که معرفی بزرگترین ارز دیجیتال در جهان می‌تواند به طور بالقوه هزینه انتقال‌ها را که تقریباً یک چهارم تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد، کاهش دهد. این امر می‌تواند درآمد قابل تصرف مردم سالوادور را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

بانکداری بدون بانک به عنوان یکی دیگر از مزایای پذیرش بیت کوین تلقی می‌شود. تقریباً ۷۰ درصد از شهروندان السالوادور به حساب بانکی دسترسی ندارند.

سرانجام، السالوادور می‌تواند با تبدیل شدن به قطب اصلی استخراج بیت کوین مانند ایسلند، سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) را جذب کند.

در مارس ۲۰۲۱، بانک آمریکا گزارشی در مورد رمز ارز‌ها منتشر کرد که در آن آمده بود که تنها مورد کاربردی بیت کوین، حدس و گمان قیمت است.

آزمایش جنجالی بیت کوین در السالوادور

رئیس جمهور السالوادور، نایب بوکله پس از کنار گذاشتن ارز خود در دو دهه پیش، تصمیم گرفت کشور خود را به یک مرکز رمز ارز تبدیل کند.

قانون تصویب بیت کوین نایب بوکله در سپتامبر پس از رای قانونگذار السالوادور به تصویب بیت کوین به عنوان پول قانونی در اواخر ژوئن ۲۰۲۱ به اجرا در آمد.

در حالی که بوکله فوراً تبدیل به یک فوق ستاره در جامعه رمز ارز‌ها شد، فشار ارز دیجیتال او نیز انتقادهای زیادی را از سوی تحلیلگران و مردم السالوادور به همراه داشت.

صندوق بین المللی پول (IMF) مجموعه‌ای از خطرات ناشی از پذیرش رمز ارز‌ها را محکوم کرد. در همین حال، رتبه کشور السالوادور تا حدی کاهش یافت؛ زیرا پذیرش بیت کوین مذاکراتش با صندوق بین المللی پول را به خطر انداخته است.

یک نظرسنجی اخیر نشان داد که ۸۲/۵ درصد از مردم السالوادور علاقه‌ای به دریافت بیت کوین ندارند.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *