تحلیل قیمت

افت قیمت بیت کوین و اتریوم- ۲۵ دی ۱۳۹۹

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

خلاصه

  • علیرغم افت قیمت بیت کوین و اتریوم، فاندامنتال آن ها قوی به نظر می‌رسد.
  • نرخ هش هر دو شبکه اوج تاریخی جدیدی را ثبت می‌کنند.
  • تعداد آدرس های فعال و کسانی که بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین دارند نیز در حال افزایش است.

بیت کوین و اتریوم علی رغم افت قیمت اخیر، کاملاً قدرتمند به نظر می‌رسند. هر دو شبکه به تازگی به نرخ هش بالایی در تاریخ فعالیت خود رسیده اند و به نظر می‌رسد که استفاده از آن ها افزایش داشته است.

بالا رفتن نرخ هش همزمان با کاهش قیمت بیت کوین و اتریوم و از دست دادن سود زیادی برای آن ها بوده است. این نوسان قیمت، ماینرها را از پشتیبانی هیچ یک از شبکه ها منصرف نکرده است.

با وجود افت قیمت بیت کوین و اتریوم، فاندامنتال آن ها همچنان قوی مانده است

دو هفته اول ۲۰۲۱ برای سرمایه گذاران ارز دیجیتال بسیار مهم بود. بیت کوین و اتریوم هر دو سال جدید را با ادامه ی روندی که از سال ۲۰۲۰ آغاز شده بود، آغاز کردند.

بیت کوین برای اولین بار در تاریخ ۲ ژانویه ۳۰ هزار دلار فروخته شد و در ۸ ژانویه صعود خود را تا بالاترین سطح خود یعنی حدود ۴۲۰۰۰ دلار ادامه داد. در همین حال، قیمت اتریوم با آغاز سال جدید از ۷۵۰ دلار به حدود ۱۳۵۰ دلار رسید.

این حرکت صعودی در روز یکشنبه متوقف شد تا روز دوشنبه، بیت کوین به ۳۱۷۰۰ دلار سقوط کرد و اتریوم دوباره زیر ۱۰۰۰ دلار معامله شد.

علیرغم افت ۲۵ درصدی قیمت، فاندامنتال شبکه ها همچنان قوی است. همانطور که توسط گزارش هفتگی، Coin Metrics، وضعیت شبکه شرح داده شد، برخی از ارزهای دیجیتال در حال قدرتمند تر شدن هستند.

نرخ هش بیت کوین و اتریوم به بالاترین حد خود رسیده است. هش ریت به توان ترکیبی تمام سخت افزارهای استخراج که امنیت شبکه بلاکچین را تأمین می‌کنند، اشاره دارد.

افت قیمت بیت کوین و اتریوم

افزایش نرخ هش نشان می‌دهد که ماینرها به انتظار سودهای آینده به گسترش سخت افزار در شبکه ادامه می‌دهند. این نشان می‌دهد که ماینرهای بیت کوین و اتریوم حتی در مواجهه با یک اصلاح قیمت بزرگ اعتماد به نفس خود را حفظ می‌کنند.

به نظر می‌رسد افزایش نرخ هش بیت کوین با برنامه ریزی عملیاتی عمده برای گسترش در سال جاری ادامه یابد. چند شركت ماینینگ آمريكا اخيراً سفارشات گسترده اي را به توليد كننده دكل هاي استخراج Bitmain صادر كرده اند.

شرکت های ارائه دهنده ی سخت افزار های Marathon Patent Group و Core Scientific اعلام کرده اند که تا اواخر سال جاری این سخت افزارها تحویل داده نمی‌شوند. تحویل نهایی آن ها به طور قابل توجهی فعالیت های هر شرکت را گسترش می‌دهد.

با وجود افت قیمت بیت کوین و اتریوم، آدرس های فعال آن ها در حال رشد هستند

Coin Metrics علاوه بر گزارش در مورد مشاهده اوج تاریخی نرخ هش، رشد آدرس های فعال بیت کوین و اتریوم را نیز برجسته کرده است. تعداد آدرس هایی که در هر دو شبکه معاملات انجام می‌دهند، به اوج ثبت شده در بازار گاو نر ۲۰۱۷ نزدیک شده است.

Coin Metrics تأکید می‌کند که آدرس های فعال تصویر روشنی از رشد استفاده از شبکه نمی‌دهند. این به این دلیل است که بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال ترجیح می‌دهند از چندین آدرس استفاده کنند. بنابراین یک آدرس لزوماً به معنای یک کاربر نیست.

با این حال، این شرکت تحقیقاتی اینطور می‌نویسد:

اما با این حساب، از آدرس های فعال به عنوان یک پروکسی خوب برای استفاده ی عام استفاده می‌شود. افزایش آدرس های فعالبیت کوین و اتریوم، سیگنال هایی از افزایش فعالیت درون زنجیره ای برای هر دو شبکه نشان می‌دهد”.

علاوه بر این، Coin Metrics موضوع رشد تعداد آدرس های دارای ۱۰۰۰ بیت کوین یا بیشتر را برجسته کرده است. این آدرس های “نهنگ” که به عنوان یک پروکسی برای تصویب نهادی بیت کوین استفاده می‌شود، از ابتدای سال ۲۰۲۱ افزایش زیادی داشته است.

با الهام از خرید بیت کوین توسط شرکت میکرو استراتژی Michael Saylor، در پایان سال ۲۰۲۰ موسسات مالی و شرکت های مختلفی مشغول به کار در بیت کوین شدند. بسیاری از ناظران انتظار دارند این روند در سال ۲۰۲۱ ادامه یابد.

در واقع، میکرواستراتژی ماه آینده میزبان یک رویداد آنلاین با عنوان “Bitcoin and Corporate” است. این شرکت تجزیه و تحلیل کسب و کار، نحوه ی تصمیم گیری برای خرید بیت کوین و روش های امتحان شده را با دیگران به اشتراک می‌گذارد.

افت قیمت بیت کوین و اتریوم با این که بر روی سود موسسات و سرمایه گذاران تاثیر بدی داشته است، اما همچنان از فاندامنتال قوی برخوردار هستند و در آدرس های فعال آن ها هم رشد محسوسی دیده شده است.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *