اخبار ارز دیجیتال

شاخص “ترس و طمع” بیت کوین درمنطقه خنثی ایستاد!

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در این هفته بازار رمز ارزها در حال اصلاح سقوط بودند، اما داده‌های سنتیمنت نشان می‌دهد که در حال حاضر (۲۱ نوامبر ۲۰۲۱) ارزهای دیجیتال در حال بازگشت به یک منطقه خنثی هستند.

شاخص ترس و طمع بیت کوین، شاخصی که برای نمایش اینکه آیا کاربران رسانه‌های اجتماعی به طور کلی نسبت به نوسان کوتاه مدت ارز دیجیتال بیت کوین خوشبین یا بدبین هستند استفاده می‌شود، نشانه‌هایی از بهبودی را نشان می‌دهد.

بازگشت شاخص ترس و طمع از سطح ۷ روز گذشته

بر اساس داده های وبسایت Alternative.me، شاخص “ترس و طمع” بیت کوین پس از کاهش ۵۰ درصدی در سه روز شروع به بهبود کرد.

با این بیت کوین که پایین تر از سطح ۵۰ قرار دارد و به قلمرو “ترس” اشاره می‌کند، تنها چند قدم با منطقه‌ی خنثی فاصله دارد و اکنون در سطح ۴۳۱۰۰ قرار دارد.

در تاریخِ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱، شاخص ترس به ۳۴/۱۰۰ رسید که پایین ترین سطح ثبت شده از اوایل اکتبر است. به این ترتیب، موفق شد از سقوط به منطقه “ترس شدید” جلوگیری کند.

تنها ده روز پیش، در ۹ نوامبر ۲۰۲۱، این شاخص دوباره به بالاترین سطح هشت ماهه خود یعنی ۸۴/۱۰۰ رسید. این افزایش با صعود بیت کوین به بالاترین ارزش، همراه است.

در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱، بزرگترین ارز دیجیتال دنیای کریپتو برای اولین بار به بیش از ۶۹ هزار دلار افزایش یافت.

۱٫۱ میلیارد دلار پوزیشن کوتاه و بلند مدت در سه روز لیکویید شد

پس از افزایش قیمت بیت کوین، این ارز دیجیتال شاهد سقوط بود. بیت کوین (BTC) تمام سودهای خود را از اواسط اکتبر در چند ساعت از دست داد و به ۵۶۵۰۰ دلار سقوط کرد. این افزایش و کاهش شدید منجر به لیکویید برای همه جفت‌ ارزهای معاملاتی شد.

بر اساس داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط سایت تحلیلی Coinglass (Bybt سابق)، معامله گران ارزهای دیجیتال بین ۱۶ تا ۱۸ نوامبر بیش از ۱٫۱۲ میلیارد دلار ضرر کردند.

کارشناس ارشد کالا در بلومبرگ، سطح مهم حمایت و مقاومت بیت کوین را در اوایل سال ۲۰۲۲ نشان داد.

مایک مک‌گلون، استراتژیست کالای بلومبرگ، در توییتر دلایل خوش بینی خود از افزایش قیمت بیت کوین را بیان کرده است. در ادامه دلایل او را بررسی خواهیم کرد.

دلایل افزایش قیمت بیت کوین از نظر مایک مک گلون چیست؟

افزایش تقاضا و کاهش عرضه

آقای مک گلون سه شاخص را به اشتراک گذاشت. این نمودارها شامل: پویایی میانگین قیمت سالانه بیت کوین (BTC)، شاخص لیکویید بیت کوین و نسبت نوسانات ۲۶۰ روزه قیمت بیت کوین و شاخص ترس و طمع.

وی افزود که بیت کوین (BTC) علیرغم اینکه هم به عنوان یک فن‌آوری و هم به عنوان یک دارایی دیجیتال در مرحله نوپایی قرار دارد، همچنان بیشتر از قبل نزد مردم پذیرفته می‌شود.

همچنین، او کاهش عرضه را به عنوان یک عامل مهم برای افزایش ارزش بیت کوین (BTC) اعلام کرد. عرضه بیت کوین هر دو سال ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

در نهایت، به گفته آقای مک گلون، بیت کوین (BTC) نشانه‌هایی از صعود خود را نشان می‌دهد. این داده‌ها از طریق شاخص ترس و طمع به دست آمده است.

سال سرنوشت ساز برای بیت کوین

به این ترتیب، با توجه به شاخص‌ها و نمودارها بیت کوین در سال ۲۰۲۲ به بازار صعودی نزدیک می‌شود. مک گلون دو سطح حمایتی ۵۰ هزار دلاری و سطح مقاومت ۱۰۰ هزار دلاری را برای بیت کوین پیش بینی کرده است.

همانطور که قبلا در خبرها اعلام شد، این تحلیلگر به چشم انداز میان مدت اتریوم، دومین ارز دیجیتال، نیز خوش بین است. این تحلیلگر افزایش قیمت اتریوم تا ۵ هزار دلار با توجه به افزایش تقاضا و کاهش عرضه را پیش بینی کرد.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *