اخبار ارز دیجیتال

بیت کوین دوباره ارزش بیشتری نسبت به اتریوم دارد

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

به مدت سه ماه، اتریوم هر روز ارزش بیشتری نسبت به بیت کوین پیدا می‌کرد. اما اکنون بیت کوین دوباره در صدر قرار دارد.

چکیده

  • بیت کوین پس از آن که اتریوم هر روز ارزش بیشتری نسبت به بیت کوین بدست می‌آورد، دوباره در صدر قرار گرفت.
  • در حال حاضر از بلاک چین بیت کوین برای انتقال ارز دیجیتال به ارزش ۱۴ میلیارد دلار در هر روز استفاده می‌شود.
  • کارشناس ذکر کرد که دلایل احتمالی این امر، سرمایه گذاران نهادی در بیت کوین و افزایش کارمزد معاملات اتریوم می‌باشد.

بلاک چین بیت کوین از نظر ارزش انتقال روزانه از اتریوم پیشی گرفت و به ۱۴ میلیارد دلار در روز، در مقابل ۱۳ میلیارد دلار بعدی، رسید که داده های امروز Money Movers نشان می‌دهد.

برای بیشتر تاریخ های مربوطه، ارزش روزانه بیشتری از بلاک چین بیت کوین نسبت به اتریوم منتقل می‌شد. اما در ۲ سپتامبر ۲۰۲۰، اتریوم برای اولین بار از بیت کوین پیشی گرفت و روزانه ۶٫۵ میلیارد دلار پردازش می‌کرد. اما در چند هفته گذشته، افزایش سود نهادی و افزایش قیمت ها، بیت کوین را دوباره در صدر قرار داده است.

جیسون براون، مدیر توسعه تجارت در پلتفرم ترکیبی زنجیره هوشمند Komodo، گفت: “MicroStrategy یکی از نهاد هایی است که مقدار زیادی بیت کوین، تقریبا معادل ۲٫۴ میلیارد دلار بر اساس قیمت های امروز، جمع آوری کرده است. پذیرش نهادی اتریوم در حال شتاب گرفتن است، اما هنوز در همان سطح بیت کوین نیست.”

این میزان سرمایه گذاری نهادی را می‌توان در میزان برداشت از صرافی های ارز دیجیتال مشاهده کرد. به عنوان مثال، صرافی متمرکز بر نهاد Coinbase Pro در ۲ ژانویه خروج ۵۵۰۰۰ بیت کوین،  احتمالاً در نتیجه نقل و انتقال سرمایه گذاران بزرگ برای ذخیره سازی طولانی مدت را مشاهده کرد.

بیت کوین ذخیره ارزش است

Johannes Schmitt، مدیر امور بانکی و پرداخت های صرافی های ارز دیجیتال کراکن، توضیح داد که بیت کوین یک دارایی ارزشمند است و بسیاری از دارندگان به طور منظم حرکت نمی‌کنند.

با جابجایی مجدد جریان اصلی در تجمع اخیر، بیت کوین را به بالاترین سطح جدید خود رساند. او گفت “تعجب آور نیست” که ارزش تسویه حساب شده در بیت کوین از اتریوم فراتر رفته است.

در همان زمان، سرمایه گذاران تازه وارد ارز دیجیتال معمولاً قبل از انتقال به دارایی های دیگر، بیت کوین را خریداری می‌کردند.

این چیزی است که ما مشاهده می‌کنیم. Schmitt افزود: با گذشت زمان، ما باید منتظر استقبال بیشتر سرمایه گذاران از کلاس دارایی دیجیتال، سرمایه گذاری در اتریوم و همچنین استفاده از آن برای امنیت شبکه یا در بسیاری از فعالیت های مالی جدید مانند DeFi باشیم.”

هزینه های اتریوم افزایش یافت

علاوه بر این، شبکه اتریوم در هفته های اخیر افزایش قیمت گَس را تجربه کرده است و باعث شد بخشی از شبکه برای افرادی که از صرافی های غیرمتمرکز و پروتکل های DeFi ساخته شده در بالای آن استفاده می‌کنند، “غیرقابل استفاده” شود.

براون توضیح داد: “در حال حاضر، هزینه های اتریوم ۶ برابر شبکه بیت کوین است و این شامل هیچ آماری از پروتکل های ساخته شده در بالای اتریوم نیست که به هزینه پرداخت گَس در اتریوم نیاز داشته باشد.”

با این حال، او اضافه کرد که “به نظر می‌رسد ممکن باشد” اتریوم به زودی به عنوان بلاک چین تسویه حساب برتر، ارزش خود را بدست خواهد آورد، زیرا این تصمیم اخیر توسط دفتر نظارت بر ارز (OCC) صادر شده است که به بانک های ایالات متحده اجازه پرداخت در استیبل کوین ها را می‌دهد.

براون بصورت خلاصه بیان کرد که: “USDC ،PAX ،DAI و دیگران به عنوان وسیله ای برای تسویه حساب دیجیتالی پرداخت های بانکی در چند دقیقه در مقایسه با سیستم های قدیمی، پیشی می‌گیرند.”

OCC روز دوشنبه اعلام کرد که بانک ها ممکن است از استیبل کوین ها و بلاک چین برای پرداخت استفاده کنند که به طور بالقوه به جریان اصلی ارزهای ارز دیجیتال کمک زیادی می‌کند.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *