اخبار ارز دیجیتال

بزرگترین افت سختی استخراج بیت کوین با ۲۸٪ کاهش رخ داد

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

بیت کوین پس از ممنوعیت استخراج در چین، بزرگترین اصلاح خود را در تاریخ ثبت کرد. در تاریخِ ۳ ژوئیه ۲۰۲۱ (۱۲ تیر ۱۴۰۰)، سختی استخراج بیت کوین تقریبا ۲۸٪ کاهش یافت.

سختی شبکه (Difficulty) یا سختی استخراج متغیری است که هدف آن ثابت نگه داشتن میانگین زمان ایجاد یک بلاک در شبکه است.

  • پس از ممنوعیت استخراج در چین، نرخ هش بیت کوین و سختی استخراج با افت شدیدی مواجه شد.
  • کاهش سختی استخراج بیت کوین نشان می‌دهد رقابت کمتری در شبکه وجود دارد.
  • اگرچه بعید به نظر می‌رسد که این نرخ به زودی اصلاح شود، اما انتظار می‌رود تنظیم سختی استخراج برای بلوک بعدی کمتر باشد.

قیمت بیت کوین همزمان با افت کارمزد تراکنش‌ها، ۱۰۰۰ دلار جهش یافت

سختی استخراج بیت کوین قدرت محاسباتی مورد نیاز برای اعتبار سنجی تراکنش‌های بیت کوین را اندازه گیری می‌کند. این شبکه هر دو هفته سطح سختی را تنظیم می‌کند تا سطح رقابت بین ماینر‌ها را مشاهده کند. کاهش سختی استخراج اخیر نشان می‌دهد که رقابت کمتری وجود دارد.

کاهش شدید سختی استخراج بیت کوین منجر به سقوط کارمزد تراکنش‌ها شد که ممکن است در افزایش ۱۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین نقش داشته باشد.

چارلی موریس (Charlie Morris)، مدیر اطلاعات مدیریت دارایی ByteTree، بیان کرد:

در حالیکه تنظیم سختی شبکه بیت کوین رو به کاهش است، اما قیمت بیت کوین روند خوبی داشته است.

در ۲۹ می و ۱۳ ژوئن ۲۰۲۱، سختی استخراج به ترتیب ۱۶ و ۵ درصد کاهش یافت. کاهش اخیر سختی شبکه سومین کاهش متوالی را از دسامبر ۲۰۱۸ نشان می‌دهد.

در می ۲۰۲۱، چین اعلام کرد که به دلیل خطرات مالی که بیت کوین ایجاد می‌کند، استخراج و معاملات رمز ارز ممنوع خواهد شد. اگرچه ممنوعیت رمز ارز در چین اتفاق جدیدی نیست، اما با توجه به نوسانات اخیر، وضعیت قبلی برای ثبات اقتصاد را تکرار می‌کند.

مطلب مرتبط: ممنوعیت استخراج بیت کوین از طرف دولت چین

ممنوعیت‌های قبلی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال فقط مربوط به تجارت و معاملات بود. با این حال، این بار، چین ممنوعیت استخراج و ارائه خدمات را نیز اعلام کرده است.

ماینرهای بیت کوین در چین که مسئول تخمین حدود ۶۵٪ از نرخ هش شبکه هستند، پس از اعلام ممنوعیت فعالیت‌های استخراج توسط دولت، مجبور به تعطیلی فعالیت خود شدند.

استخراج بیت کوین برای ماینر‌ها در چین یک صنعت چند میلیارد دلاری بود. اکنون، آنها مجبور به انتقال فعالیت خود به خارج از چین و فروش ابزار‌های استخراج شدند. شرکت Bitmain، بزرگترین سازنده ریگ‌های استخراج، از اواخر ژوئن ۲۰۲۱ فروش خود را موقتاً متوقف کرده است؛ زیرا هزینه دستگاه‌های با کیفیت حدود ۷۵ درصد کاهش یافته است.

از آنجایی که ماینر‌های چینی مجبور به توقف فعالیت در این کشور شدند، قیمت بیت کوین نیمی از ارزش خود را از دست داد و این شبکه اکنون کمتر به دولت خود متکی است.

انتظار می‌رود با تنظیم سختی استخراج بیت کوین در طی دو هفته دیگر، شاهد کاهش نرخ هش و افت کمتری باشیم.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *