اخبار ارز دیجیتال

اخبار هفتگی ارز دیجیتال (۱۰ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۹)

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در این قسمت از اخبار هفتگی ارز دیجیتال نوسانات، پیش‌بینی‌ها، سرمایه گذاری‌ها، افزایش و کاهش قیمت رمزارز‌ها را بررسی می‌کنیم.

مروری بر اخبار این هفته ارز دیجیتال

در هفته گذشته تریدر‌ها نگران بودند؛ زیرا قیمت بیت کوین (BTC) زیر ۵۰ هزار دلار ثابت بود.
در تاریخِ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹، بیت کوین پس از رسیدن به ۴۳۵۰۰ دلار، دوباره به قیمت قبلی بازگشت و توانست روز چهارشنبه در تاریخِ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ به ۵۲ هزار دلار برسد. بسیاری خوش‌بین بودند که یک اصلاح رخ داده است و بیت کوبن می‌تواند به بالاترین قیمت تاریخی خود برسد.

هرچقدر هم که یک پروژه با دقت برنامه ریزی شده باشد، بازهم ممکن است مشکلی پیش بیاید. در آخر هفته، بیت کوین یک بار دیگر تلاش کرد و از سطح حمایت ۵۰ هزار دلار پایین تر رفت.

سقوط به زیر ۴۶ هزار دلارمی تواند باعث سقوط زیر این قیمت نیز شود و ممکن است رشد دوباره را حداقل در کوتاه مدت برای یک سال دچار مشکل کند. تریدری با نام مستعار رکت کپیتال ( Rekt Capital)، معتقد است: اگر این سطح نتواند حفظ شود، بیت کوین می‌تواند تا ۳۸ یا ۴۵ هزار دلار کاهش یابد.

در حال حاضر تریدر‌ها حدس می زنند که ممکن است بیت کوین در حال حاضر به ” trade sideways ” (روندی که منجر به کاهش و افزایش قیمت نمی‌شود) ادامه دهد. برخی از افراد معتقدند که الگو‌هایی در گذشته می‌بینند که از طریق آن می‌توانند روند قیمت آینده را پیش بینی کنند. در واقع این الگو‌ها در نوسان قیمت تأثیر نمی‌گذارد.

اندیکاتور Reserve Risk (اندیکاتوری برای ارزیابی اعتماد به نفس دارندگان نسبت به قیمت دارایی)  نشان می دهد که افزایش قیمت بیت کوین، حتی پس از سقوط این هفته در سطح میانه است؛ پس جای نگرانی نیست.

یک تحلیلگر به تسلا گفت: همزمان با افت سهام، بیت کوین را برای خرید سهام شرکت خود دامپ کند!
تسلا (TSLA) برای فروش ۱٫۵ میلیارد دلاری که در بیت کوین نگه داشته تحت فشار است. از زمان اعلام تسلا برای خرید رمز ارز بیت کوین، سهام شرکت ۳۰/۸٪ کاهش یافته است.

گری بلک (Gary Black)،مدیرعامل سابق Aegon Asset Management، در توئیتر خود نوشت: تسلا در صورت خروج از فعالیت در جامعه رمز ارز “حرکت مثبت” ایجاد می‌کند و افزود: “بسیار بعید است که این کار را کند، زیرا سهامداران بسیار حمایت می‌کنند.”

اصلاح قیمت بیت کوین همچنین به شرکت میکرواستراتژی (MicroStrategy) لطمه زده است. شرکت هوش تجاری که بیش از۹۱ هزار بیت کوین در اختیار دارد. قیمت سهام این شرکت در کمتر از یک ماه ۵۲/۸٪ کاهش یافته است.

به نظر نمی رسد شرکت میکرواستراتژی خیلی نگران باشد؛ زیرا در هفته جاری ۲۰۵ بیت کوین دیگر با هزینه ۱۰ میلیون دلار درآخرین افت قیمت، خریداری کرد. این شرکت بیت کوین را در سال ۲۰۲۰ به دارایی‌های خود اضافه کرد، قیمت بیت کوین در آن زمان حدود ۱۰ هزار دلار بود.

گروه خوانندگی Kings of Leon در حال انتشار آلبومی به عنوان NFT است
ىر اين هفته اخبار زيادی را از توکن NFT شنیدیم. یکی از عناوین جالب توجه در این هفته زمانی منتشر شد، این بود: Kings of Leon اعلام کرد هشتمین آلبوم خود را در قالب یک توکن غیر قابل تعویض منتشر می‌کند.

توکن NFT : یا توکن غیرقابل تعویض یک دارایی دیجیتال مانند رمز ارز است و کمیاب بوده و در بلاک چین ذخیره و جا به جا می‌شود، به بیان ساده تر ممکن است دو توکن مشابه به نظر برسند، اما هرکدام دارای اطلاعات خاص خود هستند که معاوضه و تبادل آن را غیرممکن می‌سازد.

سه نوع توکن NFT که متعلق به صندلی های ردیف اول را برای کنسرت‌های Kings of Leon است، ارائه می‌شود.

یک اثر هنری اصلی توسط Banksy سوزانده شده و به NFT تبدیل شده است. این اثر”Morons” نامیده می‌شود و خریداران در حراج، اثر هنری را به نمایش می گذارد که روی آن عبارت “I can’t believe you morons actually buy this shit” نوشته شده و به حراج گذاشته شد.

تتر با تقاضای باج ۵۰۰ بیت کوینی روبرو شد، اما اعلام کرد که این باج را نمی‌دهد.
تتر (Tether) هنوز هم پس از رقابت با دادستان کل نیویورک، در حال رفع اتهام است و قصد دارد تا یک فرصت بدست آورد.

این هفته هکرها تهدید کردند که اسناد حساس شرکت را که ظاهراً متعلق به تتر بودند منتشر خواهند کرد، مگر اینکه به آنها ۵۰۰ بیت کوین مبلغب به ارزش ۲۳/۸ میلیون دلار پرداخت شود.

تتر در توییتر اعلام کرد: “ما پولی پرداخت نمی‌کنیم.”

مهلت مقرر اکنون سپری شده است، اما آنچه مشخص نیست این است که آیا کلاهبرداران قصد گرفتن یک باج ساده دارند یا اینکه تلاشی برای تضعیف تتر و بقیه شبکه بیت کوین است.

این شرکت افزود: “در هر صورت افرادی كه به دنبال صدمه زدن به تتر هستند، ناامید می‌شوند.”

ممنوعیت ارز دیجیتال در هند! وزیر مالی”وضع قوانین” را پیش بینی می‌کند
در “ممنوعیت ارز دیجیتال در هند” بحث‌های زیادی وجود دارد.

روز شنبه در تاریخِ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹، نیرمالا سایتارامان(Nirmala Sitharaman)، وزیر مالی هند گفت: گزارش‌های زیادی مبنی بر اینکه دولت در حال پیگیری رمز ارز‌ها است، مشاهده می‌شود. وی تأكید كرد كه مقررات به همان اندازه كه قبلاً گزارش شده بود “شدید” نخواهد بود و مقامات مصمم به اتخاذ موضعی “very calibrated” هستند.

بدون شک این نظرات باعث آرامش پس از سالها عدم اطمینان برای کسب و کارهای مربوط به رمز ارز و سرمایه گذاران در دومین کشور پرجمعیت جهان، می‌شود.

هند در حال بررسی شرایط مجازات زندان تا ۱۰ سال و جریمه سنگین برای کسانی بود که با رمزارز دستگیر شده بودند. همچنین بانک مرکزی این کشور ممنوعیتی را ایجاد کرد که مانع از ارائه خدمات به مشاغل مرتبط با رمز ارز از سوی بانک ها می‌شود و باعث سقوط چندین بانک شد. این محدودیت ها سال گذشته توسط دادگاه عالی لغو شد.

آخرین اظهارات سیتارامان در تضاد با گزارش ماه گذشته بلومبرگ است که ادعا می کند رمز ارز‌ها به زودی در هند به طور کامل ممنوع خواهد شد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در این هفته

مدیر عامل شرکت کراکن گفت: قیمت بیت کوین به “بی نهایت” می‌رود
گفت: ارزش بیت کوین به سمت”بی نهایت” می‌رود.

جسی پاول (Jesse Powell) مدیرعامل صرافی کراکن معتقد است: روزی از قیمت گذاری بیت کوین به دلار آمریکا صرف نظر می‌شود. همچنین به بلومبرگ گفت: رسیدن قیمت ارز دیجیتال بیت کوین به یک میلیون دلار در طی ۱۰ سال منطقی است.

آخرین تحلیل کراکن نشان می‌دهد که بیت کوین می‌تواند به حدود ۷۵ هزار تا ۳۰۶ هزار دلار برسد.

FUD (ترس، عدم اطمینان و تردید) این هفته

مذاکره آرتور هیس (Arthur Hayes) و بن دلو (Ben Delo) از BitMEX در مورد تسلیم شدن به مقامات ایالات متحده
مدیرعامل سابق صرافی ارز دیجیتال BitMEX در حال مذاکره است تا ماه آینده به مقامات ایالات متحده تسلیم شود.

آرتور هیس و همكاران اجرایی متهم به نقض قانون رازداری بانک از سوی وزارت دادگستری آمریكا و كمسیون معاملات آتی كالا می‌شوند.

متن رونوشت دادگاه مجازی حاکی از آن است که مدیر عامل در ۶ آوریل (شش ماه پس از فرار) در هاوایی خود را به آمریکا تسلیم خواهد کرد.

مک آفی (McAfee) متهم به کلاهبرداری از رمز ارز‌ها است و به دادگاه نیویورک خوانده شد
اتهامات کیفری برای جان مک آفی در حال افزایش است. مک آفی، مدافع کریپتو و پیشگام امنیت اینترنت، اکنون به کلاهبرداری و پولشویی متهم شده است. ادعاها مربوط به دو طرحی است که ارزهای دیجیتال “با تقلب” به سرمایه گذاران معرفی می‌شوند.

مک آفی قبلاً با اتهاماتی از طرف ارگان های حاکمیتی ایالات متحده برای فرار مالیاتی و عرضه اولیه کوین روبرو شد که ادعا می‌کرد بدون اطلاع رسانی دقیق به مردم، برای جبران خسارت تبلیغ کرده است.

مک آفی پس از فرار از دولت ایالات متحده در سال ۲۰۱۹، در اکتبر سال ۲۰۲۰ در اسپانیا دستگیر شد.

۳۱ میلیون دلار بهره مالی Meerkat Finance یک “آزمایش” بود و وجوه آن بازپرداخت می‌شود
زنگ‌های هشدار این هفته هنگامی به صدا درآمد که Meerkat Finance، یک پروتکل مالی غیرمتمرکز مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس،۳۱ میلیون دلار بایننس کوین (BNB) را تنها ساعاتی پس از راه اندازی پروتکل از دست داد.

Meerkat Finance در ابتدا ادعا کرد که از او استفاده شده است اما سپس همه کانال های رسانه های اجتماعی خود را حذف کرد. به همین دلیل، برخی معتقدند که کلاهبرداری “rugpull” رخ داده است.

اما ممکن است خبرهای خوبی برای افرادی که از آنها سواستفاده شده، در دسترس باشد. یکی از توسعه دهندگان Meerkat Finance که در یک کانال تازه ایجاد شده در تلگرام فاش کرد که این سواستفاده “آزمایشی” است و کاربران را آزمایش می‌کند. همچنین اضافه کرد که تیم در حال آماده سازی برای بازپرداخت پول کسانی است که سرمایه‌ی خود را از دست دادند.

امیدواریم مثل ما از این هفته لذت برده باشید. بازار رمزارز‌ها همچنان در جریان است. به نظر شما روند بازار در هفته‌ی جدید چگونه خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه با درمیان بگذارید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *