اخبار ارز دیجیتال

اخبار هفتگی ارز دیجیتال (۳ تا ۱۰ اسفند ۱۳۹۹)

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در این قسمت از اخبار هفتگی ارز دیجیتال نوسانات، پیش‌بینی‌ها، سرمایه گذاری‌ها، افزایش و کاهش قیمت رمزارز‌ها را بررسی می‌کنیم.

مروری بر اخبار این هفته ارز دیجیتال

افزایش نوسانات بازار سهام باعث کاهش قیمت بیت کوین (BTC) و آلت کوین شد.

بیت کوین یک هفته استثنایی را پشت سر گذاشت. ممکن است مارس ماه خوبی برای بزرگترین رمزارز جهان نباشد.

یکشنبه گذشته (۳ اسفند ۱۳۹۹)، ارزش بازار بیت کوین پس از رسیدن قیمت آن به ۵۸۳۰۰ دلار، افزایش یافت و سه شنبه (۵ اسفند ۱۳۹۹) به ۴۶ هزار دلار رسید. شاید ایلان ماسک باعث این اتفاقات نبوده اما در توییتر گفت: به نظر می‌رسد قیمت اتریوم و بیت کوین بیش از حد بالا هستند.

روز چهارشنبه (۶ اسفند ۱۳۹۹) هنگامی که بیت کوین دوباره به ۵۰ هزار دلار رسید، تحلیلگران و سرمایه گذاران نفس راحتی کشیدند. برخی اظهار داشتند: دارایی تحت “اصلاح سالم” قرار گرفته است. اما رمزارز بیت کوین روز جمعه ( ۸اسفند ۱۳۹۹) دوباره سقوط کرد و به زیر ۴۴ هزار دلار رسید.

همه این اتفاقات در شرایط ناآرام بازارهای سنتی اتفاق می‌افتد و روند قیمت این هفته نشان می‌دهد که بیت کوین اگر بخواهد اصلاح شود با یک چالش سخت روبرو است. به طور کلی، تحلیلگران قبل از انتظار ادامه هرگونه صعودی، به دنبال سطح حمایت ثابت ۵۰ هزار دلاری هستند.

شرکت هوش تجاری میکرواستراتژی (MicroStrategy) یک میلیارد دلار دیگر بیت کوین خرید (۷اسفند ۱۳۹۹) و در حال حاضر ۹۰ هزار ارز دیجیتال بیت کوین دارد.

شرکت میکرواستراتژی ۱۹۴۵۲ بیت کوین خرید. مایکل سیلر مدیر عامل شرکت میکرواستراتژی اعلام کرد: شرکتش قصد کاهش سرعت ندارد. این امر پس از آن انجام شد که شرکت خدمات مالی آمریکایی اسکوئر (Square) اعلام کرد: ۳۳۱۸ بیت کوین را به قیمت ۱۷۰ میلیون دلار خریده است (۶ اسفند ۱۳۹۹).

با کاهش ارزش بیت کوین، نوسان زیادی در بازارهای آلت کوین (altcoin) وجود دارد.

کاردانو (Cardano) اکنون (۱۱ اسفند ۱۳۹۹) یکی از سه رمزارز برتر است؛ زیرا قیمت توکن ADA طی ۲۴ ساعت ۲۷٪ افزایش یافت.
هفته گذشته (۳ تا ۱۰ اسفند)، سه رقمی شدن قیمت بایننس کوین (BNB) باعث شد تا سومین ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار شود. اما در حال حاضر کاردانو پیشی گرفته است و در جایگاه سومین رمزارز برتر قرار دارد.

در اواخر هفته گذشته (۸ اسفند ۱۳۹۹)، با اینکه قیمت اتر به ۲ هزار دلار رسید اما در اوایل این هفته ( ۹ اسفند ۱۳۹۹) ۲۶ درصد سقوط کرد و در بعضی مواقع به زیر ۱۵۰۰ دلار می‌رسید.

همه اینها در حالی است که خروج از بلاک چین اتریوم ادامه دارد؛ پلتفرم ۱inch آخرین پروژه دیفای (DeFi) است که در زنجیره هوشمند بایننس (Binance) توسعه داده شده است.

ماسک بعد از سقوط سهام شرکت تسلا (Tesla) و بیت کوین دیگر ثروتمندترین مرد جهان نیست.

یک تحلیلگر اظهار داشت: تسلا از زمان سرمایه گذاری در بیت کوین (۲۱ بهمن ۱۳۹۹) یک میلیارد دلار سود کسب کرده است. این سود بیشتر از سود خودرو سازی است.

مطلب مرتبط: تسلا از خرید بیت کوین بیشتر از خودروسازی سود کرد

قیمت سهام تسلا بیش از ۲۰٪ از بالاترین قیمت ۸۹۰ دلار در ۲۶ (۷بهمن ۱۳۹۹) ژانویه کاهش یافته است. این عوامل باعث شد که ماسک جایگاه خود را به عنوان ثروتمندترین مرد جهان از دست بدهد. برخی از تحلیلگران کاهش سهام تسلا را به سقوط بیت کوین ربط دادند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده می‌تواند تأثیر توییت ماسک در مورد بیت کوین و دوج کوین (DOGE) بررسی کند.

صرافی ارز دیجیتال کوین بیس (Coinbase) از سال ۲۰۱۲ بیت کوین را در ترازنامه خود نگه داشته است.
این صرافی اعلام کرد: بیت کوین و سایر رمزارز‌ها را به مدت ۹ سال در ترازنامه خود نگه داشته است.

صرافی کوین بیس در سال ۲۰۲۰، ۱٫۱ میلیارد دلار درآمد کسب کرده و ۹۶٪ این درآمد حاصل از کارمزد‌های معاملات است. درآمد خالص در سال ۲۰۲۰ با ۳۲۷ میلیون دلار درآمد در تضاد با ضرر ۴۶ میلیون دلاری سال قبل (۲۰۱۹) است.

تا اینجا خواندیم که در طول هفته چه اتفاقاتی برای رمزارز‌ها افتاد. در ادامه با توجه به روند ارز‌های دیجیتال پیش‌بینی‌هایی که برای آنها شده را بررسی می‌کنیم.

پیش‌بینی بازار ارز دیجیتال در این هفته

مایکل سیلر گفت: یک میلیارد نفر پس انداز خود را تا سال ۲۰۲۶ در بیت کوین ذخیره می‌کنند.

سیلر اعلام کرد: بیت کوین تنها پس از پنج سال به عنوان یک روش پرداخت مورد استفاده خواهد بود. این مسئله با عرضه محدود ۲۱ میلیون بیت کوین در تضاد است. شرکت میکرواستراتژی در حال حاضر ۹۰ هزار رمزارز بیت کوین در اختیار دارد.

اظهارات سیلور پس ازانتقاد شدید ژانت یلن (Janet Yellen) وزیر خزانه داری آمریکا نسبت به بیت کوین بود که این رمزارز را “ناکارآمد” توصیف کرد.

FUD (ترس، عدم اطمینان و تردید) این هفته

هشدار بیل گیتس (Bill Gates) بنیانگذار شرکت مایکروسافت، به خریداران بیت کوین: اگر پول کمتری نسبت به ایلان ماسک دارید، مراقب سرمایه گذاری در این رمزارز باشید.

بیل گیتس در صحبت با بلومبرگ هشدار داد: “ایلان پول زیادی دارد و بسیار پیشرفته است. پس می‌دانید که نگران نوسانات بیت کوین نیست.” همچنین افزود: “فکر می‌کنم افرادی که به سمت این رمزارز جذب می‌شوند، ممکن است پول زیادی برای پس انداز نداشته باشند. بنابراین، در مورد افزایش قیمت بیت کوین نظری ندارم و نظر کلی من این خواهد بود: اگر سرمایه کمتری نسبت به ماسک دارید، باید مراقب باشید. “

این بدان معنا نیست که گیتس فکر می‌کند ارزهای دیجیتال چیز بدی است. او فقط معتقد است که آنها باید شفاف، برگشت پذیر و (اساساً) متمرکز باشند.

نهنگی که قبل از سقوط ۲۰۲۰، بیت کوین‌های خود را فروخت بار دیگر (۳ تا ۱۰ اسفند۱۳۹۹) قبل از سقوط ۲۰% اخیر نیز ۱۵۶ میلیون دلار بیت کوین فروخت.

همانطورکه انتظار داشتید پس از سقوط این هفته، شاهد پیشرفت دوباره در بازار ارز‌های دیجیتال هستیم.

جالب است که داده های سنتیمنت (Santiment) حاکی از آن است که سقوط اولیه ممکن است مربوط به معامله بزرگی باشد که پس از افزایش قیمت ۵۸،۳۰۰ دلار در روز یکشنبه (۳ اسفند ۱۳۹۹) انجام شده است. انتقال ۲۷۰۰ بیت کوین در روز یکشنبه به ارزش ۱۵۶ میلیون دلار دومین معامله بزرگ ۲۰۲۱ بود.

ممکن است این نهنگ در فشار فروش غیرقابل تحمل بازار نقش داشته و باعث ایجاد بزرگترین کندل یک ساعته در تاریخ بیت کوین شد. اگر زنگ خطر سقوط به موقع احساس نمی‌شد، نهنگ با همان آدرس کیف پول ۲هزار بیت کوین را قبل از سقوط ناگهانی مارس از دست می‌داد.

یک اینفلوئنسر در یوتیوب هشدار می‌دهد که افزایش کارمزد‌های شبکه اتریوم باعث کاهش پذیرش این رمزارز می‌شود.

لارک دیویس (Lark Davis) یک کاربر یوتیوب گفت:افزایش کارمزد‌های شبکه اتریوم به این معنی است که فقط “سرمایه گذاران ثروتمند” توانایی استفاده از شبکه را دارند و همین امر باعث می‌شود افراد با سرمایه‌ی کمتر به رقبایی مانند زنجیره هوشمند بایننس روی بیاورند.

لارک دیویس با “دیوانه وار” خواندن هزینه‌های فعلی شبکه اتریوم، از ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) خالق اتریوم و توسعه دهندگان این شبکه خواست تا هرچه زودتر اتریوم ۲ را راه اندازی کنند.

امیدواریم مثل ما از این هفته لذت برده باشید. بازار رمزارز‌ها همچنان در جریان است. به نظر شما روند بازار در هفته‌ی جدید چگونه خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه با درمیان بگذارید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *