اخبار ارز دیجیتال

ساخت موج بعدی وب ۳٫۰

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

جک دورسی، مدیر عامل توییتر، اخیراً همانطور که از استاندارد غیرمتمرکز رسانه های اجتماعی حمایت کرد، گفت: “بلاک چین و بیت کوین به آینده اشاره می‌کنند، جایی که محتوا همیشگی است و در هر گره متصل به آن وجود دارد.”

در همان هفته، اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) اعلام کرد که در حال آماده شدن برای یک چالش دیگر برای Big Tech است. طبق مقررات قانون خدمات دیجیتال که توسط بلوک پیشنهاد شده است، شرکت هایی که ریاست گسترده اطلاعات اینترنت را بر عهده دارند، پلتفرم هایی مانند آمازون و گوگل، مجبور شدند داده های جمع آوری شده را برای رقبای کوچکتر قابل دسترس کنند.

هماهنگی ها توسط نهادهای نظارتی، از ایرلند تا ایالات متحده، در حمایت از اقدامات ضد انحصاری به منظور ایجاد اینترنت به محلی عادلانه، بسیار قابل توجه است. جک دورسی در صحبت علیه ساختار فعلی اینترنت، به جدیدترین کارآفرین تکنولوژی تبدیل شده است که صحبت های خود را بصورت اینترنتی که ما می‌شناسیم، قرار داده است. صحبتی که در ماه های اخیر به طور مداوم ایجاد شده است.

امروزه وب ۲٫۰، مدلی که تعیین می‌کند چگونه همه داده ها را در اینترنت بیابیم، در حال شکست است. ما نیازی به ذکر چند مورد هک و نقض اطلاعات، موارد دستکاری رای دهندگان در انتخابات و اخبار جعلی نداریم که اکنون اجتناب از آن به صورت آنلاین تقریباً غیرممکن است.

هنوز واقعیت مسئله ساز این است که ما هر روز داده های ارزشمند خود را از دست می‌دهیم. در حال حاضر، فقط ۷٪ از داده های تولید شده ذخیره می‌شوند و این نسبت با گذشت زمان رو به کاهش است. پیش بینی می‌شود طی ۵ سال آینده به ۵٪ کاهش یابد. هنوز هم، زیرساخت های ذخیره سازی فعلی قادر به ادامه کار نیستند، زیرا داده هایی که ما به عنوان گونه تولید می‌کنیم سالانه بیش از ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

چشم انداز وب ۳٫۰ این است که تمام برنامه ها، داده ها و موارد استفاده از اینترنت کاملاً قابل تأیید است. افزودن قابلیت تأیید به این معنی است که می‌توان از یک واسطه متمرکز، مانند یک بانک یا یک شرکت بزرگ تکنولوژی که پول یا داده های شما را کنترل می‌کند، برای تهیه نسخه پشتیبان از این اظهارات و اثبات اقدامات آنها استفاده کنید. وب ۳٫۰ برای معرفی اعتماد یا قابلیت تأیید به وب طراحی شده است و همانچیزی است که ما میخواهیم

در پنجاهمین سالگرد اینترنت، تیم  Berners-Lee، مخترع شبکه جهانی وب، نگرانی هایی را درباره آینده اینترنت ابراز کرد. وی مباحث مربوط به افزایش تمرکز، عدم تعادل قدرت را مغایر با اصول اولیه طراحی اینترنت که به دنبال دستیابی به هدف تمرکززدایی اطلاعات بود، مطرح کرد.

در سال های اخیر، انجمن های Big Tech شامل فیس بوک و گوگل این مفهوم را نسبت به گذشته تغییر داده است و داده ها را در پلتفرم های بسته قفل می‌کنند. بنابراین وقتی به وب ۲٫۰ اخیراً ارزش کل اکوسیستم بر روی شرکت ها و پلتفرم هایی که در بالای پروتکل ها ساخته شده اند و نه لزوماً خود پروتکل ها هستند. تمرکززدایی اطلاعات یکی از اصول اصلی وب ۳٫۰ است. سوال بعدی این است که چگونه به آنجا برسیم؟

همانطور که دورسی پیشنهاد کرد، همراه با Ben Horowitz و Tim Berners-Lee که همچنین متعهد به تغییر نام و پول خود در پشت تکنولوژی بلاک چین برای به روزرسانی وب شده اند، وب غیرمتمرکز (dWeb) پایه و اساس نسل بعدی اینترنت وب ۳٫۰ است.

این رویای درباره اینترنت آینده، جایی که محتوا برای همیشه وجود دارد و خطای ۴۰۴ خارج از ذهن است، اگر داده های اینترنت با موفقیت و به دور از استحکامات Big Tech از مرکز خارج شود، می‌تواند به واقعیت تبدیل شود.

به طور کلی، دقیقاً همان چیزی است که مقررات اتحادیه اروپا برای دستیابی به آن تلاش می‌کند، توزیع عادلانه دانش جهان و دور کردن کنترل از تعداد انگشت شماری از شرکت های خواستار پول، که منافع شرکتی آنها اطمینان از انتشار اطلاعات واقعی و یا حفظ تاریخ بشریت نیست.

خطای ۴۰۴، آنچه به عنوان خرابی لینک شناخته می‌شود، هنگامی رخ می‌دهد که یک صفحه وب، به عنوان مثال در یک وبلاگ قدیمی حذف می‌شود و با از بین رفتن دسترسی شما به آن نیز از بین می‌رود.ممکن است مشکل این باشد که هرکسی که برای آن وبلاگ خاص در اینترنت هزینه می‌کرد این کار را متوقف کرده و محتوا حذف شده است.

این اتفاق گاهی آزار دهنده است اما زمانیکه به منبعی که می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید یک بایگانی ملی باشد و یا همانطور که در ترکیه در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد، هنگامی که این نقص طراحی یک دولت را قادر می‌سازد محدودیت خود را ایجاد کند، حتی بیشتر باعث نگرانی می شود. شهروندان از دسترسی به خدمات آنلاین اساسی مانند ویکی پدیا. راه حل این سوییچ نور اینترنت که به شرکت های بزرگ و دولتهای خوشحال کننده اجازه می دهد تا برق را بکشند ، تغییر نحوه پرداختن به داده های موجود در اینترنت است.

بنابراین با استفاده از وب ۳٫۰، تحت یک سیستم غیرمتمرکز، ناشر اصلی مسئولیت پرداخت بلاگ برای باقی ماندن وبلاگ در دامنه عمومی را ندارد، بلکه به هر کسی که علاقه مند به این اطلاعات است، می تواند هزینه را پرداخت و آن اطلاعات را حفظ کند.

این مدل توزیع به هر کسی که علاقه مند به پرداخت هزینه است برای حفظ اطلاعات خاص، هر ارائه دهنده ذخیره سازی که می‌خواهد برای حفظ اطلاعات گفته شده به وی پول داده شود یا هر کسی که می‌خواهد از آن استفاده کند، فرصت انجام این کار را می‌دهد. صرف نظر از اقدامات ناشر اصلی، هنگامی که داده ها بخشی از ثبت عمومی هستند، شبکه کاربران در این نسخه جدید و اینترنت می‌توانند به دسترسی به آن و خواندن آن ادامه دهند.

همانطور که دورسی تصور می‌کند، قرار دادن آن در متن رسانه های اجتماعی، فیلم های ویدئویی از وقایع جهان از بین نمی‌روند یا دستکاری نمی‌شوند و خاطرات بشریت باقی می‌ماند. هزاران پروژه وجود دارد که از جنبش غیر متمرکز الهام گرفته و از خرابی اینترنت که امروز از آن استفاده می‌کنیم نگران است و به طور خستگی ناپذیر برای ایجاد راه حل هایی برای نوسازی اینترنت تلاش می کند.

وقتی به پایان سال ۲۰۲۰ می‌رسیم، نشانه های تغییر کم نیستند. هر روز یک قدم به وب ۳٫۰، اینترنت مورد اعتمادمان نزدیک می‌شویم.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *