اخبار ارز دیجیتال

هارد فورک کاردانو در ۱ مارس اجرا می‌شود

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

چکیده

  • هارد فورک کاردانو در ۱ مارس ۲۰۲۱ (۱۱ اسفند ۱۳۹۹) اجرا می‌شود.
  • بروزرسانی‌ها پس از آزمایش و تضمین کیفیت انجام می‌شود.
  • کاربران می‌توانند از توکن‌های اختصاصی (customs token) بر روی بلاک چین چند دارایی استفاده کنند.

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) بنیانگذار کاردانو، در ویدیوئی در یوتویوب تاریخ هارد فورک مری (Mary) را ۱ مارس ۲۰۲۱ (۱۱ اسفند ۱۳۹۹) اعلام کرد.

هارد فورک “مری”: هارد فورکی که با آن شبکه یک قدم به بروز رسانی گوگوئن (Goguen = بروز‌رسانی شبکه کاردانو برای ساخت برنامه های غیرمتمرکز) در کاردانو نزدیک می‌شود.

در این ویدئو، هاسکینسون ادعا کرد:

ما به مدت یک ماه است که این فورک را در شبکه آزمایشی تست می‌کنیم. نتایج آن راضی کننده بوده است. صرافی‌ها نیز از این نتیجه راضی بوده‌اند. همه چیز طبق زمان‌بندی پیش می‌رود. کاربران به راحتی می‌توانند گره های خود را ارتقا دهند و آخرین نسخه کیف پول Daedalus را بارگیری کنند.

کاردانو یک پروژه متن باز غیرمتمرکز است که یک پلتفرم بلاک چین عمومی را برای قراردادهای هوشمند اجرا می‌کند.

هارد فورک برای یک تغییر اساسی در بلاک چین استفاده می‌شود و شامل تقسیم بلاک چین به دو قسمت یا تغییر در نحوه تفسیر بلوک ها است. در نهایت منجر به پیدایش یک زنجیره جدید با قوانین جدید در کنار زنجیره اصلی می‌شود.

بلاک چین چند دارایی ( Multi Asset Blockchain) چیست؟

با بروزرسانی شبکه و تبدیل شدن به بلاک چین چند دارایی این شبکه می‌تواند تراکنش‌هایی را که همزمان با استفاده از طیف وسیعی از دارایی‌ها استفاده می‌کنند در بلاک چین جای دهد. این دارایی‌ها شامل توکن بومی کاردانو؛ یعنی Ada و انواع رمزارز‌های ساخته شده از سوی کاربران است. هدف از بروزرسانی کاردانو چیست؟

در کاردانو از ترکیب کننده یا کامبینیتور (Combinator) هارد فورک استفاده می‌شود. کامبینیتور یا ترکیب‌کننده هارد فورک اصطلاحی است که برای نشان دادن ترکیب فرایندها استفاده می‌شود. کامبینیتور پروتکل ها را ترکیب می‌کند که انتقال سیستم را بدون وقفه انجام می‌دهد و تضمین می‌کند؛ نسخه های مختلف در یک دفتر ثبت می‌شوند.

الیوت هیل (Elliot Hill) در وبلاگ Cardano Foundation نوشت: هدف از بروزرسانی تبدیل شبکه به یک محیط مناسب برای اجرای پروژه های مختلف امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) بود. همچنین این امر باعث افزایش قابل توجه برنامه های غیرمتمرکز و توکن های بومی می‌شود.

با تبدیل کاردانو به یک بلاک چین چند دارایی، کاربران می‌توانند برای معاملات در شبکه خود، توکن‌های سفارشی ایجاد و استفاده کنند.

خوب است بدانید که ADA کوین بومی کاردانو امسال بسیار خوب عمل کرده است. در این ماه (فوریه ۲۰۲۱)، حتی پس از دامپ قیمت تا ۰٫۰۲۳ دلار در مارس ۲۰۲۰، به بالاترین قیمت ۳ ساله رسید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *