اخبار ارز دیجیتال

پیشنهاد بانک مرکزی چین برای نظارت بر متاورس و NFt

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

بانک مرکزی چین قصد دارد با ابزارهای ضد پولشویی، متاورس و NFTها را ردیابی کند. این دو پروژه در معرض دید بانک چین قرار گرفته‌اند.

اخیراً یکی از مدیران بانک خلق چین (PBoC) به این موضوع اشاره کرد که ممنوعیت کریپتو توسط چین در حال گسترش بازار توکن‌های متاورس و توکن NFT (توکن‌های غیرقابل معاوضه) است.

گو ونجون (Gou Wenjun)، مدیر واحد مبارزه با پولشویی (AML) در بانک خلق چین، در یک نشست امنیت مالی ملی، به خطرات شبکه‌های جدید کریپتو مانند توکن NFT و متاورس، اشاره کرد. او ادعا کرد که در حالی که مردم از دارایی‌های دیجیتال برای حفظ حریم خصوصی و ذخیره‌ی دارایی استفاده می‌کنند، اما مستعد استفاده برای مقاصد غیرقانونی مانند پولشویی و فرار مالیاتی هستند.

مطلب مرتبط: ۷ توکن متاورس که باید درباره آنها بدانید

رئیس مبارزه با پولشویی گفت: نوآوری سریع دنیای کریپتو نیازمند الزامات بالاتری از نظر نظارت بر ریسک و حاکمیت است و با توجه به ماهیت این شبکه‌ها، ارزهای دیجیتال، NFT و توکن‌های متاورس می‌توانند به عنوان پول مورد استفاده قرار گیرند. گو پینشنهاد کرد که نگاه دقیق تری بر توسعه‌ی دارایی‌های دیجیتال و توسعه فن‌آوری داشته باشند. در این باره بیان کرد”

“مسئولیت‌های نظارتی را روشن کنید، شفافیت دارایی‌های مجازی را بهبود بخشید و استفاده از ابزارهای نظارتی برای بررسی بیشتر ماهیت دارایی‌های دیجیتال را تقویت کنید.»

به عنوان پیشنهاد دوم، گو گفت چین باید نظارت و تجزیه و تحلیل تراکنش های دارایی دیجیتال را تقویت کند. او پیشنهاد کرد بانک‌ها و خدمات پرداختی که درگاه پرداخت ارز فیات به رمز ارز ارائه می‌کنند باید فرستنده و گیرنده را با نام واقعی احراز هویت کنند و در عین حال توانایی شناسایی تراکنش‌های مشکوک را بهبود ببخشند.

این مقام PBoC پیشنهاد بهبود کاربرد فن‌آوری های جدید و ایجاد سیستم ردیابی تراکنش دارایی های دیجیتال و سیستم ردیابی را ارائه داد. چنین سیستمی هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و سایر فناوری‌ها را برای برچسب‌گذاری حساب‌هایی که با آدرس‌های کاوش‌شده معامله می‌کنند، اعمال می‌کند.

در نهایت، گو آماده بهبود همکاری بین آژانس‌های اطلاعاتی مالی در سراسر جهان برای تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با جرایم مرتبط با رمز ارزها است. وی افزود: “مرکز مبارزه با پولشویی به همکاری‌های اشتراک گذاری اطلاعات و تحقیقات مشترک با ۶۰ سازمان اطلاعات مالی خارج از کشور ادامه خواهد داد.”

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *