اخبار ارز دیجیتال

اخبار هفتگی ارز دیجیتال (۱۰ تا ۱۶ مرداد ۱۴۰۰)

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در این قسمت از اخبار هفتگی ارز دیجیتال پیش‌بینی‌ها، حمله به شبکه، افزایش و کاهش قیمت، اتهامات و بروز رسانی رمزارز‌ها را بررسی می‌کنیم.

مروری بر اخبار این هفته ارز دیجیتال

شرکت اسکوئر، Afterpay را ۲۹ میلیارد دلار می‌خرد

اسکوئر (Square) قصد دارد با پرداخت ۲۹ میلیارد دلار در قالب سهام، شرکت استرالیایی Afterpay را به زیرمجموعه خود اضافه کند.

درست همانطور که از نام Afterpay مشخص است، اسکوئر در حال حاضر شرکت را خریداری می‌کند و بعداً مبلغ آن را پرداخت می‌کند؛ زیرا معامله برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ تعیین شده و به طور کامل با سهام شرکت اسکوئر پرداخت می‌شود.

آنتونی پمپلیانو (Anthony Pompliano)، طرفدار بیت کوین (BTC) از این خبر خوشحال بود و در وبسایت خود نوشت: اسکوئر یکی از سهام‌های او است؛ همینطور پیش بینی کرد که ارزش این شرکت پس از خرید Afterpay افزایش خواهد یافت.

جالب است بدانید پلتفرم پرداخت‌های همتا به همتا Cash App متعلق به جک دورسی، مدیر عامل اسکوئر، موفق شده در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ حدود ۲/۷۲ میلیارد دلار درآمد از بیت کوین کسب کند.

هارد فورک لندن اتریوم اجرا شد

هاردفورک لندن در ۵ آگوست ۲۰۲۱ به همراه پروپوزال بهبود EIP-1559 اجرا شد و مورد استقبال سرمایه گذاران بسیاری قرار گرفت.

هاردفورک جدید اتریوم نسبت به سایر ارتقاهای شبکه، توجه بسیاری را به خود جلب کرد و باعث رشد بازار اتریوم و افزایش قیمت آن به ۳۱۴۲ دلار شد. همچنین، سرمایه گذاران از تغییراتی که به وسیله پروپوزال بهبود EIP-1559 در کل شبکه رخ می‌دهد، استقبال کردند.

هارد فورک لندن در ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در بلاک شماره ۱۲,۹۶۵,۰۰۰ شبکه اتریوم اجرا شد. این ارتقا طرح بهبود EIP-1559 را هم ارائه کرد که اجرایی شدن این طرح باعث جلوگیری از بوجود آمدن تورم در بلاک چین اتریوم می‌شود.

طرح بهبود اتریوم ۱۵۵۹، یک ساختار “هزینه پایه” را به منظور کنترل هزینه گَس ETH معرفی می‌کند.

موافقت کاخ سفید با اصلاح طرح مالیاتی رمزارزها

کاخ سفید رسماً از اصلاحات پیشنهاد زیرساخت‌های ایالات متحده حمایت کرد. طبق این اصلاحات مالیات بر رمز ارز‌ها افزایش می‌یابد و کاخ سفید ۲۸ میلیارد دلار از این مالیات دریافت خواهد کرد.

توسعه دهندگان رمز ارز و اعتبارسنجان همچنان باید گزارش کاملی از دارایی و مالیات خود ارائه دهند. برخی این گزارشات را “غیرقابل اجرا” توصیف کرده‌اند.

به نظر می‌رسد اعضای کاخ سفید قصد دارند بدون در نظر گرفتن تفاوت‌ها در دنیای کریپتو، اقدام به جلوگیری از فرار مالیاتی در رمزارزها کنند.

این اصلاحیه مورد اعتراض بسیاری از فعالان بازار رمزارزها در آمریکا قرار گرفته است. بنیاد ارز‌های دیجیتال این اصلاحیه را فاجعه‌بار دانسته و عقیده دارد کنگره در حال برهم‌زدن نظم موجود در جامعه رمزارزها است.

مایک نووگراتز مقامات آمریکایی را مورد انتقاد قرار داد

مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال معتقد است که سیاستمداران و نهادهای نظارتی در آمریکا، درک کاملی از ارزهای دیجیتال و فن‌آوری آن‌ها ندارند.

نووگراتز در توییترش ضمن انتقاد از مقامات، ارز دیجیتال را به عنوان آینده سیستم‌های مالی توصیف کرد. این توییت نووگراتز، به نوعی در پاسخ به اظهارات سناتور الیزابت وارن است که ضمن حمله به فضای ارز دیجیتال، آن را «غرب وحشی» سیستم مالی آمریکا خطاب کرده بود.

حلقه‌ها و دامنه‌های توقف ناپذیر برای پرداخت‌ استیبل کوین

حلقه‌ها و دامنه‌های توقف ناپذیر در تلاش هستند تا آدرس‌های مبتنی بر نام کاربری را به عنوان جایگزینی برای آدرس‌های کیف پول الفبایی و عددی طولانی معرفی کنند.

بر اساس اعلامیه‌ای که روز چهارشنبه در تاریخِ ۴ آگوست ۲۰۲۱ منتشر شد، دامنه‌های توقف ناپذیر، ارائه دهنده نام دامنه بلاک چین و صادرکننده استیبل کوین (USDC)، هر دو برای فعال کردن پسوندهای نام کاربری .coin در کیف پول‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال که دارای استیبل کوین هستند، همکاری خواهند کرد.

بر این اساس، ارسال و دریافت استیبل کوین شبیه ارسال ایمیل خواهد بود، این امر مشکل انتقال کوین به آدرس اشتباه و از دست دادن دارایی را کاهش می‌دهد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در این هفته

نمودار بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این رمز ارز تا سپتامبر ۲۰۲۱ به حداقل ۸۰ هزار دلار افزایش می‌یابد

نونیا بیزنیز (Nunya Bizniz)، تحلیلگر بازار کریپتو، پیش بینی صعودی خود را در ۱ آگوست ۲۰۲۱ بیان کرد؛ زیرا افزایش ۴۰ درصدی قیمت بیت کوین در اواخر ژوئیه ۲۰۲۱ باعث ایجاد کندل‌های سبز در ۱۰ روز متوالی شد.

اگر این پیش‌بینی صعودی بیت کوین درست باشد، احتمال سرمایه گذاری در بیت کوین نیز افزایش می‌یابد.

بیزنیز خاطرنشان کرد که هر یک از روندهای صعودی ۱۰ روزه قبل باعث افزایشبیت کوین قیمت آن شده است. بنابراین، اگر روند تکرار شود، قیمت بیت کوین می‌تواند در ۳۰ تا ۶۰ روز آینده بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یابد و در سپتامبر ۲۰۲۱ به ۸۰ هزار دلار برسد.

FUD (ترس، عدم اطمینان و تردید) این هفته

۱۱ صرافی ارز دیجیتال در کره جنوبی تعطیل شد!

FSC یا تنظیم کننده مالی کره جنوبی، قصد دارد بیش از ۱۰ صرافی ارز دیجیتال محلی را به دلیل اتهام به کلاهبرداری تعطیل کند.

به گفته رسانه‌های محلی، FSC فعالیت حداقل ۱۱ صرافی رمز ارز کوچک ​​در کره جنوبی را به دلیل فعالیت‌های غیرقانونی و حساب‌های کلاهبرداری متوقف می‌کند.

هنوز نام هیچ یک از این صرافی‌ها اعلام نشده است. منابع خبری بیان کردند از نظر FSC صرافی‌های مذکور قادر به انجام فعالیت نیستند.

همچنین اعلام شده قانون‌گذاران در حال برنامه‌ریزی برای اجرای مقررات سخت‌گیرانه‌ برای صرافی‌های کوچک‌تر در این کشور است. این خبر پس از تعلیق فعالیت‌های چند صرافی کوچک منتشر شد.

به نظر می‌رسد صرافی‌های کره‌ی جنوبی بیش‌از پیش تحت نظارت و بازرسی‌های قانونی قرار گرفته‌اند تا از هرگونه فعالیت غیرقانونی که موجب ایجاد اختلال در نظام مالی این کشور می‌گردد، جلوگیری شود.

نگهدارنده مونرو در آمریکا دستگیر شد

ریکادو اسپانگی (Riccardo Spagni)، نگهدارنده سابق ارز دیجیتال مونرو (XMR)، ماه گذشته (ژوئیه ۲۰۲۱) در نشویل، تنسی دستگیر شد.

اسپاگنی پس از فرار از اتهامات کلاهبرداری در آفریقای جنوبی در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱، اکنون در ایالات متحده دستگیر شد.

این دستگیری به درخواست دولت فدرال آفریقای جنوبی انجام شد که به دنبال استرداد اسپاگنی به اتهام کلاهبرداری است. اتهامات او مربوط به کار قبلی وی به عنوان سرپرست Cape Cookies است.

اسپاگنی در حال حاضر در ۵ آگوست ۲۰۲۱ به جلسه رسیدگی می‌پردازد تا مشخص شود آیا وی در انتظار محاکمه است یا خیر. در صورت محکومیت در آفریقای جنوبی، ممکن است تا ۲۰ سال زندان محکوم شود.

بیت کوین SV هدف حمله ۵۱ درصدی قرار گرفت

گزارش شده است که بیت کوین SV در ۳ آگوست ۲۰۲۱ مورد حمله ۵۱ درصد قرار گرفت که منجر به استخراج همزمان سه نسخه از یک زنجیره شد.

لوکاس نوزی (Lucas Nuzzi)، مدیر محصول داده شبکه در Coin Metrics، در مورد این حمله در توییتر اظهار داشت: “کسی در تلاش برای از بین بردن بیت کوین SV بود” و افزود:

“به مدت بیش از ۳ ساعت، مهاجمان توانستند زنجیره را در دست بگیرند. در آن مدت افراد در معاملات دو بار بیت کوین SV را خرج کردند. “

امیدواریم مثل ما از این هفته لذت برده باشید. بازار رمزارز‌ها همچنان در جریان است. به نظر شما روند بازار در هفته‌ی جدید چگونه خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه با درمیان بگذارید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *