اخبار ارز دیجیتال

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از ۲.۵ تریلیون دلار عبور کرد (۲۸ مهر ۱۴۰۰)

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

با افزایش مداوم قیمت بیت کوین و اتریوم، مجموع ارزش همه ارزهای دیجیتال به بیش از به ۲٫۵ تریلیون دلار رسید.

مجموع ارزش بازار ارزهای دیجیتال از ۲٫۵ تریلیون دلار عبور کرد؛ زیرا SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده) صندوق‌های ETF بیت کوین بیشتری را برای معامله و ورود نقدینگی بیشتر به بازار، تایید می‌کند.

بر اساس داده‌های سایت ارزیابی بازار ارز دیجیتال Cointelegraph، در حال حاضر ارزش بازار تمامی رمز ارزها نسبت به ژوئیه ۲۰۲۱ تقریباً بیش از دو برابر بیشتر شده است. قیمت بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) به ترتیب به بیش از ۶۳ هزار دلار و ۳۸۰۰ دلار افزایش یافت و به همین دلیل ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به بیش از ۲٫۵ تریلیون دلار رسیده است.

بیت کوین با ارزش بازار ۱٫۲ تریلیون دلار بزرگترین ارز دیجیتال، اتریوم در جایگاه دوم با بیش از ۴۴۸ میلیارد دلار و بایننس کوین (BNB) با ۸۱ میلیارد دلار سوم است. توکن کوکوین (KCS)، زدکَش (ZEC) و ماتیک (MATIC) در هفت روز گذشته نسبت به سایر آلت کوین‌ها رشد بیشتری داشتند و با افزایش ۲۰ درصدی به ترتیب به ۱۳٫۹۹ دلار، ۱۴۲٫۴۴ دلار و ۱٫۴۷ دلار رسیده اند.

یکی از شاخص‌هایی که روند و قیمت دارایی‌ها را بررسی می‌کند، نشان داد ارزش فعلی بازار رمز ارزها به بیش از ۲٫۴ تریلیون دلار نشان دهنده‌ی بالاترین ارزش برای کل بازار تابحال بوده است. این افزایش زمانی اتفاق افتاد که اولین صندوق سرمایه گذاری معاملاتی آتی بیت کوین یا همان ETF بیت کوین ایالات متحده در بورس نیویورک شروع به معامله کرد و سرمایه گذاران بیشتری را وارد بازار رمزارزها کرد.

بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ با چالش‌های قانونی روبرو شدند که می‌تواند قیمت رمز ارزهای اصلی و برتر بازار را تهدید کند. ارزش بازار کریپتو اولین بار در ژوئیه ۲۰۲۱ به ۱ تریلیون دلار افزایش یافت. قیمت رمز ارزها در بازار فعلی بسیار بیشتر از قیمت آنها در بازار ۲۰۱۷ بوده است. البته هنوز شاهد نوسان قیمت در ارزهای دیجیتال هستیم.

همزمان با افزایش قیمت بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین بسیاری از منتقدان بیشتر از قبل در مورد اثبات بیت کوین به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری اظهار نظر می‌کنند.

کارل ایکان: بیت کوین ممکن است بهترین سرمایه ضد تورمی باشد

کارل ایکان (سرمایه گذار میلیاردر) در روز سه شنبه در تاریخِ ۲۷ مهر ۱۴۰۰ هشدار داد: ممکن است بحران اقتصادی دیگری در اقتصاد و بازار بوجود آید، بنابراین بیت کوین می‌تواند به عنوان بهترین سرمایه در برابر تورم باشد.

با ادامه روند و آسیب‌های اقتصادی، ایکان اظهار داشت: می‌ترسم ارزش دلار کمتر شود و قیمت کالا افزایش یابد.

وی در مصاحبه‌ی رادیویی CNBC روز دوشنبه (۲۶ مهر ۱۴۰۰) گفت: “از نظر اقتصادی مطمئنم در دراز مدت با شکست مواجه می‌شویم. من واقعاً فکر می‌کنم بحران اقتصادی پیش روی ماست و دلیل من چاپ بیش از حد پول است. با چاپ پول ما با تورم روبرو خواهیم شد. اگر به اطرافتان نگاه کنید، تورم را در اطراف خود می‌بینید و نمی‌دانم در درازمدت چگونه با آن برخورد می‌کنید. ” آیکان روز دوشنبه با CNBC گفت.

اظهارات وی مطابق با سخنان جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، بود که گفت تورم همراه با مسائل مربوط به عرضه افزایش می‌یابد:

“با ادامه افزایش هزینه‌ها، شاهد افزایش قیمت‌ در کالاهایی که عرضه کمتری دارند، خواهیم بود. این تأثیرات بزرگتر و طولانی تر از آنچه پیش بینی شده، خواهد بود.

آیکان از رایان آدامز، سرمایه گذار میلیاردی در ارزهای دیجیتال در سال جاری نام برد. رایان آدامز معتقد است که باید جایگزینی برای سرمایه گذاری در بورس وجود داشته باشد و به همین منظور رمز ارزها ارزش بررسی دارند:

بسیاری از افراد با هوش و با استعداد در شرکت Icahn & Company فعالیت می‌کنند، اما آنها درک درستی از ماهیت بیت کوین ندارند. من نمی‌گویم بیت کوین یا ارزهای دیجیتال خوب هستند یا بد، فقط می‌گویم ما از ماهیت رمز ارزها اطلاعی نداریم. هیئت داوران واقعاً نمی‌دانند که آیا بیت کوین دارای ارزش ذاتی است یا به عنوان یک ذخیره کننده ارزش عمل می‌کند. اگر تورم افزایش یابد، حدس می‌زنم که بیت کوین ارزش سرمایه گذاری را دارد. متغیرهای زیادی وجود دارد که سرمایه گذاری بر روی آن‌ها کار بسیار سختی است. “

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *