اخبار ارز دیجیتال

افزایش شدید فروش رمز ارز با ممنوعیت استخراج در چین

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

بازار ارز‌های دیجیتال در آخر هفته (۱-۲ خرداد ۱۴۰۰) تقریباً ۲۰٪ کاهش یافت؛ زیرا با ممنوعیت استخراج در چین، بسیاری از افراد همچنان به فروش رمز ارز‌های خود ادامه می‌دهند.

از روز جمعه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) حدود ۴۰۰ میلیارد دلار توکن از بزرگترین صرافی‌ ارز دیجیتال خارج شده است.

در بازار معاملات آسیا صبح روز دوشنبه در تاریخِ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ارزش بازار رمز ارز‌ها به پایین تر از ۱/۴۵ تریلیون دلار رسیده بود. بازار از بالاترین ارزش تاریخی ۲/۵۵ تریلیون دلار در ۱۲ ماه می ۲۰۲۱، حدود ۴۳٪ افت کرده است.

قیمت بیت کوین همچنان در روند صعودی قرار دارد و در زمان نوشتن این خبر با ۳۶۶۰۸ دلار معامله می‌شود. پایین ترین ارزش روزانه بیت کوین در روز یکشنبه در تاریخِ ۲ خرداد ۱۴۰۰ بود که با ۳۱/۴۰۰ دلار معامله می‌شد؛ اما از آن زمان توانسته اندکی اصلاح شود.

تحریم ابزارهای استخراج برای ماینر‌های چینی

آخرین تأکید آن بر ممنوعیت استخراج بیت کوین باعث ترس و عدم اطمینان مردم شده است. طبق گزارش رویترز، استخرهای استخراج بیت کوین مانند HashCow و BTC.TOP پس از افزیش تحریم پکن، فعالیت‌های خود در چین را متوقف کرده‌اند.

این ممنوعیت روز جمعه در تاریخِ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ از طرف کمیته شورای ایالتی به رهبری معاون نخست وزیر لیو هه اعلام شد.

اپراتور استخراج BTC.TOP، یک استخر استخراج پیشرو، از تعلیق معاملات خود در چین با اشاره به خطرات نظارتی خبر داد، در حالی که HashCow ماینر ارز دیجیتال گفت: خرید ریگ جدید بیت کوین را متوقف می‌کند.

چن جیاهه (Chen Jiahe)، مدیر ارشد سرمایه گذاری شرکت Novem Arcae Technologies پکن توضیح داد:

استخراج ارز دیجیتال انرژی زیادی مصرف می‌کند که مغایر با اهداف خنثی سازی کربن در چین است.”

اپراتور استخراج هوبی مال (Huobi Mall) روز دوشنبه در تاریخِ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در بیانیه‌ای گفت: خدمات استخراج بیت کوین به مشتریان اصلی چین نیز به حالت تعلیق درآمده است.

چین در حال حاضر مسئول تخمین ۶۰٪ از کل قدرت هش است و ناظران صنعت حدس می‌زنند که این کاهش می‌تواند در طولانی مدت برای صنعت رمز ارز‌ها خوب باشد. جیانگ زوئر (Jiang Zhuoer)، بنیانگذار BTC.TOP بیان کرد: در نهایت، قدرت استخراج از دست چین خارج می‌شود و در دست بازار‌های خارجی قرار می‌گیرد.

الکس گلادشتاین (Alex Gladstein)، مدیر ارشد استراتژی بنیاد بنیاد Human Rights، اظهار داشت: تمرکز استخراج در آمریکای شمالی خواهد بود. در حال حاضر به دلیل هزینه‌های انرژی مطلوب و تجدید پذیر بودن بیشتر فرآیند ماینینگ در تگزاس انجام می‌شود.

خبرگزاری وو بلاکچین (Wu Blockchain) در گزارشی نوشت:

دو صرافی اصلی در چین، اقدامات محتاطانه اولیه را پیش روی گرفته‌اند. هوبی، فروش و حضانت دستگاه‌های ماینر را برای چینی‌ها لغو کرده است؛ و Okex معاملات با ارز RMB را متوقف کرده است.

در گزارشی که توسط خبرگزاری Xinhua منتشر شده است، به صنعت استخراج بیت کوین و معاملات ارزهای دیجیتال با جزییات بیشتری حمله شده است. در این گزارش آمده است که هنوز اطلاعات قطعی در مورد این اخبار وجود ندارد و این مشکلات در هفته و حتی ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت.

سرمایه‌گذاران چینی حدود ۶۰٪ از حجم معاملات قراردادهای آتی را تشکیل داده‌اند. ماینرهای چینی تعداد زیادی بیت کوین و اتر در اختیار دارند. نمی‌توانیم تاثیر سرمایه‌گذاران چینی را در بازار دست کم بگیریم.

صرافی هوبی (Huobi) نیز در اطلاعیه‌ای عنوان داشته است:

به دلیل تغییرات مداوم در بازار و به منظور محافظت از سرمایه‌داران، بخشی از خدمات ما، مانند قراردادهای آتی، ETP و سایر محصولات لوریج‌دار، موقتا برای کاربران جدی برخی نواحی و کشورها در دسترس نخواهد بود.

سقوط شدید قیمت رمز ارز‌ها چین

Wu Blockchain رسانه محلی چین نشان داد که ارز‌های دیجیتال با بیشترین سقوط روبرو شده‌اند.

در زمان انتشار خبر (۳ خرداد ۱۴۰۰)، رمز ارز‌هایی مانند دوج کوین، ریپل، پولکادات، یونی سواپ و ICP بیشترین سقوط را داشتند.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *