اخبار ارز دیجیتال

تأثیر قانونی شدن بیت کوین در اقتصاد السالوادور

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

اقدام رئیس جمهور السالوادور برای قانونی شدن بیت کوین برنامه یک میلیارد دلاری آن با صندوق بین المللی پول را به خطر می‌اندازد.

از زمان تصویب این قانون بحث برانگیز از سوی مقامات صندوق بین المللی پول و السالوادور طی چند هفته گذشته در حال رایزنی بوده‌اند. در اوایل این ماه، سخنگوی صندوق بین المللی پول گری رایس (Gerry Rice) گفت:

“تصویب بیت کوین به عنوان پول قانونی چندین مسئله اقتصادی، مالی و حقوقی را ایجاد می‌کند که نیاز به تجزیه و تحلیل بسیار دقیق دارد. ما تحولات را از نزدیک دنبال می‌کنیم و به رایزنی‌های خود با مقامات ادامه خواهیم داد. “

مطلب مرتبط: تصویب قانون تبدیل بیت کوین به پول قانونی در السالوادور

روز چهارشنبه در تاریخِ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱، ویکتوریا نولاند (Victoria Nuland)، معاون امور سیاسی آمریکا، به عنوان بخشی از سفر خود با نایب بوکله (Nayib Bukele)، رئیس السالوادور گفتگو کرد. رویترز گزارش داد که این مقام سیاسی گفت: امیدوار است صندوق بین المللی پول و السالوادور بتوانند اختلافات بیت کوین را حل کنند.

با افزایش نگرانی‌های صندوق بین المللی پول در مورد تصویب بیت کوین السالوادور، توافقنامه مالیاتی ۱ میلیارد دلاری همچنان در بازار باقی مانده و مورد بحث است.

چالش های تصویب بیت کوین

تصویب بیت کوین به عنوان پول قانونی توسط السالوادور، اولویت جدیدی در دنیای مالی جهانی ایجاد می‌کند. اجرای این قانون تا ۷ سپتامبر در سراسر کشور اتفاق می‌افتد.

با استفاده از این قانون، بیت کوین به یک پول قانونی تبدیل می‎‌شود به این معنی که بازرگانانی که کالاها و خدمات خود را ارائه می‌دهند باید بیت کوین را به عنوان پرداخت بپذیرند. این امر بیت کوین را با پول رایج دیگر کشور، دلار آمریکا برابر می‌کند.

جالب اینکه بانک جهانی هرگونه کمک به السالوادور در اجرای قانونی بیت کوین به عنوان یک ارز در داخل کشور را رد کرد. با این حال، ببانک ادغام اقتصادی آمریکای مرکزی (CABEI) آماده کمک به کشور است.

علاوه بر این، در میان اختلاف مداوم با صندوق بین المللی پول، مکس کیزر (Max Keiser)، طرفدار سرسخت بیت کوین به السالوادور پیشنهاد کرد که برای بازنشستگی وام‌های صندوق بین المللی پول “Volcano Bonds” از بیت کوین در گردش استفاده کند. استفاده از انرژی آتشفشان باید به تولید بیش از حد انرژی زمین گرمایی از سوی السالوادور مربوط باشد. رئیس جمهور بوکله مشتاق راه اندازی کارخانه‌های استخراج بیت کوین با استفاده از انرژی پاک در السالوادور است.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *