اخبار ارز دیجیتال

کاهش بی سابقه موجودی اتریوم در صرافی‌های متمرکز

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

وبسایت تحلیلی گلسنود (Glassnode) گفت: سرمایه گذاران در مه ۲۰۲۱ بیت کوین را به اتریوم تبدیل کرده‌اند.
براساس تجزیه و تحلیل گلسنود، موجودی اتریوم در صرافی‌های متمرکز به کمترین میزان دو سال گذشته رسیده است.

گلسنود تخمین می‌زند که در حال حاضر فقط ۱۳/۳ میلیون اتریوم در صرافی‌های متمرکز نگهداری می‌شود.

به همین ترتیب، پلتفرم‌های متمرکز تقریباً ۵۲/۴ میلیارد دلار اتر یا ۱۱/۵ درصد از کل اتریوم را در اختیار دارند.

از سپتامبر ۲۰۲۰ تعداد اتریوم در صرافی‌های متمرکز ۳۰ درصد کاهش یافته است.

موجودی کم اتر در صرافی‌ها معمولاً برای بازارها صعودی تلقی می‌شود؛ زیرا باعث کاهش عرضه نسبت به تقاضا در پلتفرم‌های معاملاتی محبوب می‌شود. همچنین موجودی صرافی‌ها نشان می‌دهد سرمایه گذاران بلند مدت دارایی‌های خود را به ذخیره امن انتقال می‌دهند یا وجوه خود را قفل می‌کنند تا از طریق پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز یا استیکینگ، سود بدست آورند.

با عبور قیمت بیت کوین از بالاترین ارزش روزانه، اکنون اتریوم نیز در نزدیکی بالاترین قیمت روزانه قرار دارد. در همین حال، یکی از معیارهای درون شبکه‌ای رمز ارز اتریوم نشان می‌دهد که برترین آلت کوین بازار از هر زمانی به عبور از بیشترین ارزش روزانه نزدیک‌تر است.

نسبت توکن‌های اتریوم که درون صرافی‌های ارز دیجیتال قرار دارد، همچنان رو به کاهش بوده و اترها در حال انتقال به کیف پول‌های آفلاین هستند. در حال حاضر فقط ۲۲/۰۶ درصد از کل رمز ارزهای اتریوم در گردش درون صرافی‌ها بوده که در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است. این اتفاق یکی از امیدوار کننده‌ترین نشانه‌های روند صعودی برای اتریوم محسوب می‌شود.

مقایسه بیت کوین و اتریوم

طبق گزارش گلسنود: با توجه به روند صعودی اتریوم در هفته‌ها گذشته، قیمت اتریوم همچنان در حال افزایش است. همچنین تعداد قرارداد‌های هوشمند، معاملات Uniswap و معاملات روزانه، از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون شاهد افزایش قابل توجهی بوده‌اند.

به نظر می‌رسد که کاربران در حال خرید اتریوم و انتقال آن به کیف پول‌های سرد یا والت‌های آنلاین به منظور سرمایه‌گذاری بلند مدت هستند. البته بخشی از این اترها نیز متعلق به موسسات است.

معاملات روزانه اتریوم در این هفته (۱۱ تا ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) به بالاترین ارزش رسیده است.

در زمان نوشتن این مقاله در تاریخِ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، اتریوم با ۳۸۹۸ دلار معامله می‌شد، در حالی که بالاترین قیمت روزانه این رمز ارز در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ خود ۴۲۲۰ دلار بود.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *