اخبار ارز دیجیتال

قیمت اتریوم به زیر ۴ هزار دلار رسید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰)

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در پی تصمیم ایلان ماسک (Elon Musk) مبنی بر تعلیق استفاده مشتریان از بیت کوین برای خرید خودروهای تسلا، قیمت اتریوم و سایر رمز ارز‌های برتر طی چند روز گذشته به شدت کاهش یافته‌اند.

اتریوم در زمان نوشتن این خبر با ۲۹۹۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۴۳۶۲ دلار که در اوایل ماه آوریل مشاهده شد، کاهش چشمگیری داشته است.

وب سایت CoinMarketCap نشان می‌دهد که قیمت اتریوم در نمودار هفتگی بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است. با این حال، طبق گفته جان کرامر (John Kramer)، یک سرمایه گذار در ارز دیجیتال گفت: هیچ نگرانی و ترسی برای سرمایه گذاران GSR Capital وجود ندارد.

کرامر توضیح داد: علاقه مندان به رمز ارز دلایل زیادی برای خوش بین بودن دارند؛ زیرا بازار برای دومین ارز دیجیتال در جهان در بلند مدت همچنان صعودی است.

در حالی که تعداد بیشتری از توسعه دهندگان به ساخت برنامه‌های DeFi در شبکه اتریوم ادامه می‌دهند، کاهش قیمت اتریوم به بالاترین سطح جدید خود رسیده است.

محبوبیت روزافزون توکن های غیر مثلی (NFT) نیز در افزایش تقاضا برای اتر که برای تعامل با قراردادهای هوشمند در اتریوم مورد نیاز است، نقش بسزایی داشته است.

تحلیلگران: اتریوم همچنان در روند صعودی قرار دارد

علی رغم اصلاح اخیر قیمت اتریوم که در طی آن۸۰۰ دلار از ارزش خود را از داده است، سرمایه گذاران تمایلی به خارج کردن توکن‌های خود از شبکه اتریوم ندارند.

میرا کریستنتو (Mira Christanto)، محقق مساری (Messari)، اخیراً در توئیتر خود اعلام کرد: اصلاحات شدید در بازار اتریوم بدون افزایش جریان نقدینگی صورت گرفته است و این نشان می‌دهد که هودلر‌ها (hodlers) همچنان سرسختانه با افزایش قیمت اتریوم سود می‌کنند.

Ivo Grigorov، مدیر عامل پلتفرم وام دهی Crededi، بار دیگر تکرار کرد: اجرای فعلی گاو نر به رغم ترس برخی از افراد در صنعت رمز ارز، دور از انتظار است. وی پیش بینی کرد که قیمت اتریوم احتمالاً دو برابر بیشتر از افزایش قیمت اخیر باشد و در پایان سال ۲۰۲۱ به ۸ هزار دلار برسد.

آیا سرمایه گذاران با هزینه‌های بالای شبکه در اتریوم می‌مانند؟

یکی از مشکلات شبکه اتریوم هزینه‌ی بالای شبکه است.

ازدحام شبکه اتریوم بالا است؛ زیرا بسیاری از افراد وجوه خود را به این شبکه ارسال می‌کنند یا از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کنند.

در نتیجه استفاده زیاد از شبکه، هزینه تراکنش در اتریوم به بالاترین ارزش در همه زمان رسیده است. آمارهای شرکت تحلیلی Coin Metrics نشان می‌دهد که هزینه‌های تراکنش در مه ۲۰۲۱ در حال پیشی گرفتن از ۷۲۲ میلیون دلاری در فوریه ۲۰۲۱ است.

در همین حال، ماینر‌های اتریوم از درآمد بیشتری برخوردار هستند؛ زیرا کاربران در حال حاضر مجبورند هزینه‌های تراکنش بیشتری را برای امنیت معاملات خود بپردازند. در واقع، درآمد شبکه در حال عبور از ۱/۷ میلیارد دلار قبل از پایان مه است.

خبر خوب این است که انتظار می‌رود با اجرای پیشنهادی برای بروز رسانی اتریوم ۱۵۵۹ (EIP 1559)که قرار است در ژوئیه ۲۰۲۱ انجام شود، هزینه‌های گَس به زودی کاهش می‌یابد. مکانیسم جدید قیمت گذاری، هزینه پایه‌ای را برای هزینه های گَس اتریوم و یک ویژگی “سوختن” را معرفی می‌کند که به طور قابل توجهی عرضه اتر را کاهش می‌دهد.

کاهش هزینه‌های گَس به احتمال زیاد برخی از سرمایه گذاران اتر را به هودل تشویق می‌کند؛ زیرا آنها پیش‌بینی می‌کنند که شبکه مقرون به صرفه تر است.

دارندگان اتریوم نیز احتمالاً تلاش خود را ادامه می‌دهند به این امید که کاهش عرضه اتریوم ناشی از EIP 1559 بتواند قیمت‌ها را افزایش دهد.

گفته می‌شود، بروز رسانی اتریوم ۲٫۰ شاید دلیل اصلی افزایش صعودی سرمایه گذاران در اتر باشد. انتظار می‌رود تغییر به سمت یک شبکه اثبات سهام به طور دائمی تهدید هزینه‌های گَس در اتریوم را برطرف کرده باشد و به سرمایه گذاران مزایای زیادی بخشد.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *