اخبار ارز دیجیتال

کارمزد تراکنش‌های اتریوم در یکماه گذشته از ۱ میلیارد دلار عبور کرد (۲۰ اکتبر ۲۰۲۱)

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

Token Terminal، پلتفرم تجزیه و تحلیل معیارهای مالی رمز ارزها و خدمات DeFi، نموداری از هزینه‌های شبکه اتریوم و تأثیرات بروز رسانی EIP-1559 بر عرضه اتر به اشتراک گذاشته است. با بروز رسانی EIP-1559، اتریوم به دارایی‌های ضد تورمی تبدیل می‌شود.

۸۲٫۴۵ درصد از هزینه تراکنش در ۳۰ روز گذشته سوزانده شد. طبق بروز رسانی EIP-1559 هارد فورک لندن هزینه‌های تراکنش شبکه اتریوم سوزانده می‌شوند.

بر اساس آمار به اشتراک گذاشته شده توسط TokenTerminal، کاربران شبکه اتریوم (ETH) بیش از ۱ میلیارد دلار برای انجام تراکنش‌های اتریوم پرداخت کرده‌اند. در همان مدت ۸۲۴ میلیون دلار از این تارکنش‌ها از بین رفت.

همانطور که قبلا گزارش شده است، زمان‌هایی که فعالیت و ازدحام شبکه افزایش پیدا کند، اترهایی که سوزانده می‌شوند نسبت به اترهای ایجاد شده بیشتر می‌شوند. بنابراین در این دوره‌ها عرضه اتریوم به نوعی مقابله با تورم است.

بروز رسانی EIP-1559 در ۵ آگوست ۲۰۲۱ در شبکه اصلی اتریوم فعال شد. تا اواسط اکتبر، بیش از ۵۰۰ هزار اتر سوزانده شد. این فرایند فشار فروش را کاهش می‌دهد و اغلب به عنوان یک کاتالیزور برای شروع روند صعودی ارز دیجیتال اتریوم تلقی می‌شود.

با جرای هارد فورک لندن به غیر از سوزانده شدن هزینه کارمزدها، حجم بلوک‌های شبکه نیز تغییر کرده است، این امر بدین معناست که پردازش تراکنش‌ها در بلوک‌های ثابت در شبکه صورت نمی‌گیرد؛ که در همین راستا، کاربران شبکه ارز دیجیتال اتر مجبور به پرداخت هزینه‌ی بالای تراکنش نیستند. اکنون بلوک‌های شبکه اتریوم می‌توانند گسترش بیابند یا به صورت فعال ایجاد شوند تا با تعداد تراکنش‌های ورودی شبکه مطابقت داشته باشد. 

ادغام اتریوم در راه است

ادغام (Merge) اتریوم ۲٫۰، یعنی انتقال از الگوریتم اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS)، در وبسایت قابل همکاری devnet فعال شده است.

مطلب مرتبط: مقایسه‌ی اثبات کار و اثبات سهام

اجرای موفقیت آمیز هارد فورک لندن باعث شد تا ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، نسبت به ادغام شبکه مورد انتظار اتریوم ۲ امیدوارتر شود.

این ادغام شبکه توسعه‌دهندگان به صورت تعامل‌پذیر عمل می‌کند و با نسخه‌های مختلف اتریوم ۲.۰ تعامل برقرار می‌کند. بدین ترتیب، اکنون علاقمندان به ارتقا اتریوم می‌توانند به آزمایش ابزار انتقال به شبکه اتریوم ۲.۰ بپردازند. 

در ۸ اکتبر ۲۰۲۱، توسعه دهندگان اصلی اتریوم، ارتقاء و بروز رسانی را در یک شبکه با چند توسعه دهنده از جمله Besu ،Erigon ،EthereumJS ،Geth ،Nethermind ،Nimbus ،Lighthouse ، Lodestar ،Quilt ، Prysm و Teku فعال کردند.

همانطور که تیم بیکو (Tim Beiko) یکی از توسعه دهندگان اتریوم توضیح داد: بروز رسانی و ارتقاء اتریوم ۲٫۰ در سه ماهه اول تا دوم سال ۲۰۲۲ (کمتر از یک سال دیگر) انجام خواهد شد.

تحولات و تغییرات شبکه اتریوم تاثیرات مثبتی بر احساسات بازار گذاشته؛ تا جایی که مجله فوربس، با انتشار مقاله‌ای درباره ارتقاء اتریوم، ادعا می‌کند که ممکن است شرایط به نحوی شود که ارز دیجیتال اتریوم از بیت کوین پیشی بگیرد.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *