اخبار ارز دیجیتال

کارآموز سابق اسپیس ایکس: ایلان ماسک خالق بیت کوین است

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

کارآموز سابق اسپیس ایکس شواهد جدیدی در حمایت از نظریه خود درباره ساتوشی بودن ایلان ماسک منتشر کرده است.

ساهیل گوپتا (Sahil Gupta)، کارآموز سابق اسپیس ایکس، همچنان اصرار دارد که ایلان ماسک، میلیاردر مشهور، ساتوشی ناکاموتو یا همان خالق مستعار بیت کوین است.

گوپتا در پستی که اخیراً در وبسایت وبلاگ نویسی محبوب Medium منتشر کرده است، گفت: “تقریباً مطمئن است” که ماسک خالق بیت کوین قرار دارد. اعتقاد او با تماس تلفنی با سام تلر (Sam Teller)، رئیس سابق دفتر کارآفرین، که در سال ۲۰۱۷ انجام شده بود، تقویت شد.

پس از اینکه گوپتا از تلر پرسید که آیا ماسک واقعاً ساتوشی است یا خیر، تلر پاسخی مبهمی داد که باعث سردرگمی بیشتر شد:

۱۵ ثانیه سکوت برقرار شد. سپس تلر گفت: “خب، چه بگویم؟”

گوپتا که در سال ۲۰۱۸ نیز برای مدت کوتاهی برای تسلا کار می‌کرد، با پست اصلی خود که در سال ۲۰۱۷ در فضای مجازی منتشر شد، خبرساز شد.

او حدس می‌زد که ماسک به دلیل تجربه گسترده اش در کریپتو و اقتصاد به راحتی می‌توانست وایت پیپر بیت کوین را بنویسد. این کارآموز آفریقای جنوبی یکی از بنیانگذاران غول پرداخت PayPal بود.

ماسک به زبان برنامه نویسی C++ که ساتوشی برای نوشتن نسخه اصلی نرم افزار بیت کوین از آن استفاده کرده است، مهارت دارد.

در سال ۲۰۱۴، ساتوشی بازگشت کوتاهی به اینترنت داشت تا مقاله بدنام Newsweek در مورد مرد ژاپنی-آمریکایی، دوریان اس و ناکاموتو، خالق بیت کوین را به سادگی با بیان اینکه او نیست، بی اعتبار کند. ماسک تنها یک هفته پس از ظهور مجدد در وبسایت Foundation در مورد این مقاله توییت منتشر کرد.

عموم مردم نیاز چندانی به قانع کردن ندارند. نظرسنجی انجام شده در می ۲۰۲۱ نشان داد که بیش از نیمی از استرالیایی‌ها فکر می‌کنند که ماسک ساتوشی است.

مطلب مرتبط: استرالیایی‌ها ایلان ماسک را خالق بیت کوین می‌دانند

ایلان ماسک می گوید که ساتوشی نیست

ماسک در سال ۲۰۱۷ در توییتی در پاسخ به نظریه گوپتا اختراع بیت کوین را رد کرد، اما این به این حدس و گمان پایان نداد.

بزرگترین استدلال علیه این نظریه این است که ماسک به عنوان یک طرفدار انرژی پاک محیط زیست شناخته می‌شود، بنابراین او احتمالاً مشتاق ارز دیجیتالی است که سازگار با محیط زیسا باشد.

در ماه مارس، تسلا شروع به پذیرش بیت‌کوین کرد، اما بعداً به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی، پرداخت‌ها را با بزرگترین ارز دیجیتال به حالت تعلیق درآورد که باعث کاهش شدید قیمت بیت کوین شد.

این میلیاردر ۵۰ ساله همچنین بارها اعلام کرده است که دوج کوین، میم کوین مورد علاقه خود را به بیت کوین برای پرداخت ترجیح می دهد.

ایلان ماسک معتقد است که نیک سابو (Nick Szabo) می‌تواند محتمل ترین نامزد ساتوشی ناکاموتو باشد.

ماسک در آخرین حضور خود در پادکست با لکس فریدمن، بار دیگر شایعات مربوط به ساتوشی ناکاموتو بودن خود را رد کرد.

او استدلال می‌کند که دانشمند کامپیوتر و رمزنگار نیک سابو که همچنین ایجاد بیت کوین را انکار کرده است، مسئول اصلی پیشبرد ایده‌هایی است که منجر به ایجاد اولین ارز دیجیتال در جهان شد:

او ادعا می‌کند که ناکاموتو نیست، اما من مطمئن نیستم. او نه اینجاست و نه آنجا، اما به نظر می‌رسد که او بیش از هر کس دیگری مسئول ایده‌های پشت بیت کوین است.

روند حرکت بیت کوین به طرز “خنده داری” کند است

از آنجایی که تایید تراکنش بیت کوین طولانی است، ماسک استدلال می کند که ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان ذخیره ثروت مفید است، اما به عنوان ارز برای پرداخت‌ها بی فایده است.

ماسک خاطرنشان می‌کند که دوج کوین دارای قابلیت حجم تراکنش بسیار بالاتری در مقایسه با برترین ارز دیجیتال و همچنین کارمزدهای بسیار پایین‌تری است:

در حال حاضر، اگر می‌خواهید یک تراکنش بیت‌کوین انجام دهید، قیمت انجام آن تراکنش بسیار بالا است، بنابراین نمی‌توانید از آن به طور موثر برای اکثر موارد استفاده کنید، و حتی نمی‌توانید آن را به حجم بالا تبدیل کنید.

داشتن اندازه بلوک کوچک منطقی بود و زمان همگام سازی طولانی در سال ۲۰۰۸ به دلیل زیرساخت اینترنتی نسبتا ضعیف مناسب بود، اما طبق گفته ماسک، اکنون سرعت بیت کوین به طرز جالبی پایین است.

رئیس تسلا همچنین دوج را به دلیل ویژگی تورمی آن تحسین کرد؛ زیرا انگیزه بیشتری برای استفاده از آن وجود دارد:

اگر یک ارز بیش از حد کاهش دهنده باشد … اگر انتظار می‌رود ارزش یک ارز در طول زمان افزایش یابد، تمایلی برای خرج کردن آن وجود ندارد.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *