اخبار ارز دیجیتال

اخبار هفتگی ارز دیجیتال- ۵ تا ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در این قسمت از اخبار هفتگی ارز دیجیتال بررسی می‌کنیم که طی هفته گذشته چه به بازار ارز دیجیتال گذشت.

Robinhood پس از محدود کردن معاملات، با واکنش شدیدی روبرو می‌شود.

نوسانات بازارهای سهام در این هفته باعث شد برخی از نوسانات اخیر قیمت بیت کوین آرام به نظر برسد. همه اینها یک رویارویی بین یک گروه Reddit به نام Wallstreetbets و صندوق های حفاظتی فروش کوتاه مدت است که Reddit در بازی خود پذیرفته است.

تریدر های روزانه کمک کرده اند سهام گیم استاپ از ۱۷٫۲۵ دلار در ۴ ژانویه به بالاترین سطح یعنی ۴۸۳ دلار در این هفته برسد. این امر میلیاردها دلار خسارت به سرمایه گذاران در شورت اسکوئیز (Short Squeeze) وارد کرد.

اما رابین هود وقتی تجارت در سهام GME و همچنین اهداف دیگر Wallstreetbets را محدود کرد، باعث جنجال شد. این اپلیکیشن سرمایه گذاری که محبوبیت آن اثبات شده است، متهم شد که مانع از مبارزه سرمایه گذاران متوسط در برابر دستکاری صندوق های تامینی در بازار می‌شود.

SEC اکنون در حال بررسی نحوه تجارت Robinhood در معاملات گیم استاپ است. کنگره اعلام کرده است که جلسات مربوط به شورت سلینگ ها (Short selling) است.

همه این اتفاقات می‌توانند تمرکز دارایی های دیجیتال را درگیر کنند. مدیران صنعت، این رسوایی را به عنوان “نشانه ای واضح از شکست و هک در سیستم مالی رایج” توصیف کرده اند.

بیت کوین ۵۰۰۰ دلار در دقیقه افزایش می‌یابد. بیت کوین پس از “معامله دوج کوین” ایلان ماسک به ۳۸،۰۰۰ دلار می‌رسد.

اتفاق گیم استاپ را می‌توان به چندین داستان برتر دیگر در این هفته پیوند داد. مدیر عامل شرکت تسلا، ایلان ماسک از جمله افراد تشویق کننده به Wallstreetbets بوده است و در این هفته، وی تأیید رمزنگاری را به عنوان یک گزینه جایگزین ارائه داده است.

ثروتمندترین مرد جهان بی سر و صدا “# بیت کوین” را به بیوگرافی توییتر خود اضافه کرد … در نتیجه در عرض چند دقیقه بیت کوین بیش از ۵۰۰۰ دلار افزایش یافت. این کمک می‌کند تا ثروت بزرگترین ارز ردیجیتال جهان تغییر کند، زیرا در معرض از دست دادن حمایت خود بود.

مطلب مرتبط: رشد قیمت بیت کوین با توییت ایلان ماسک

افزایش قیمت کوتاه مدت بود. در ۲۴ ساعت پس از آن ، بیت کوین به ۳۳،۰۰۰ دلار بازگشت. از سطح ۳۴،۵۰۰ دلار به عنوان یک منطقه مقاومت کاهش یافت که در صورت وجود هرگونه احتمال حفظ حرکت صعود، باید شکسته شود.

مایکل ون د پوپ می‌گوید که سطح بحرانی این منطقه ۳۰ هزار دلار است. وی نوشت: “اگر این امر نتواند حمایت خود را حفظ كند من انتظار دارم تا ۲۵۰۰۰ دلار و دوره ۲۱ هفته MA كاهش یابد.”

دوج کوین برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۵ در میان ۱۰ دارایی دیجیتال برتر قرار دارد.

دوج کوین در کمتر از دو روز ۹۰۰% افزایش یافت و بالاترین قیمت قبلی خود را ۴ برابر کرد.

افزایش ناگهانی دوج کوین به پامپ سازمان یافته ای که توسط Wallstreetbets انجام شد نسبت داده شد و Robinhood نیز به دلیل “شرایط خارق العاده بازار” به پایان رسید و واریزی های فوری برای خرید ارز دیجیتال را به تعلیق درآورد.

مطلب مرتبط: پامپ و دامپ چیست و چه استفاده ای دارد؟

زمانی دو کوین با جهش ارزش بازار قبل از لایت کوین، بیت کوین کَش و استلار در معاملات روزانه بایننس از بیت کوین پیشی گرفت. توییت های دوج کوین با ۸۹٫۹۹۹ پست در مورد دوج کوین باعث افزایش ۱٫۷۸۷% آن شد.

قیمت ها در یک روز ۴۵٫۸۲ درصد کاهش یافت و بسیاری از آنها از خرید پشیمان شدند. در توییتر RyanJK با نوشتن این مطلب نظرات را به خود را جلب کرد: “Doge همان کاری را انجام می‌دهد که بهترین است.

ریپل می‌خواهد بداند چرا اتریوم اوراق بهادار نیست.

Ripple Labs پاسخ خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مورد ادعاهای اوراق بهادار ثبت نشده XRP ارائه کرده است و به نظر می‌رسد این شرکت آماده است تا بقیه صنعت را به مبارزه قانونی خود بکشاند.

این شرکت درگیر درخواست آزادی اطلاعات را ثبت کرده است که خواستار اطلاعات “درباره این که چطور اتریوم یک اوراق بهادار نیست” است.

نمایندگان در SEC گفته اند، اگرچه ممکن است پیش فروش اتریوم در آن زمان یک اوراق بهادار باشد، اتریوم اکنون به اندازه کافی غیرمتمرکز است و به عنوان یک کالا واجد شرایط است.

مطلب مرتبط: ریپل توضیح می‌دهد که چرا XRP اوراق بهادار نیست

ریپل در تلاش برای حل پرونده SEC است که منجر به سقوط قیمت XRP شده است. بسیاری از صرافی های آمریکا این توکن را از لیست خارج کردند. اما جالب توجه است که آلت کوین با افزایش قیمت ۳۰ درصدی در آخر هفته افزایش یافته است.

کوین بیس از طرح های ثبت مستقیم سهام رونمایی می‌کند.

کوین بیس اعلام کرده است که به جای جستجوی عرضه اولیه سهام، لیست مستقیم سهام عادی درجه اول خود را دنبال می‌کند.

این بدان معناست که صرافی برجسته رمزنگاری سهام جدیدی به سرمایه گذاران ارائه نمی‌دهد و در عوض سهام موجود را به مردم می‌فروشد.

برخی از مزایای این فرمت برای دارندگان سهام در شرکت می‌تواند شامل توانایی فروش بدون قفل ارزش و ایجاد “میلیاردرهای لحظه ای” باشد.

هنگامی که Coinbase برای اولین بار قصد خود را برای عمومی شدن در ۱۷ دسامبر اعلام کرد، Messari  نشان داد که ارزش مبادله پس از علنی شدن ۲۸ میلیارد دلار است.

کوین Pro سابقه خروج و سایر موارد را در زمان پربازدید دارد و بار دیگر، کاربران گزارش کردند که در این هفته از مشکلات رنج می‌برند.

همانطور که رایان برودریک در توییتر خود نوشت: “اثر گیم استاپ اکنون بازار ارزهای دیجیتال را کاملاً نابود کرده است. امروز یک پامپ بیت کوین دلار بزرگ در توییتر اتفاق می‌افتد و کوین بیس رابین هود را برای خرید USD مسدود کرده است. خودم تستش کردم. “

پیش بینی های بازار این هفته ارز دیجیتال

گوگنهایم می‌گوید تقاضای نهادی برای نگه داشتن بیت کوین بالاتر از ۳۰۰۰۰ دلار کافی نیست.

مدیر ارشد سرمایه گذاری در گفتگو با بلومبرگ گفت: “در حال حاضر، تقاضای نهادی که از ۳۵۰۰۰ دلار یا حتی ۳۰،۰۰۰ دلار پشتیبانی می‌کند وجود ندارد. فکر نمی‌کنم پایه سرمایه گذاران در حال حاضر به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند از این نوع ارزیابی پشتیبانی کند. “

مینرد با توضیح اینکه “دیدن چنین فشارهایی غیرمعمول نیست” و معتقد است که فشار نزولی باعث پیشرفت می‌شود.

در ۲۰ ژانویه، مینرد به CNBC گفت كه انتظار دارد قیمت ها تا ۲۰۰۰۰ دلار برگردند. آخرین باری که بیت کوین بیش از نصف کاهش یافت مارس ۲۰۲۰ بود که در عرض تنها سه هفته از بیش از ۱۰ هزار دلار به زیر ۵۰۰۰ رسید.

FUD (ترس، عدم اطمینان و تردید) این هفته

اپل برای رفع آسیب پذیری های امنیتی کیف پول ارز دیجیتال iOS را بروز می‌کند.

بروزرسانی های امنیتی که روز سه شنبه منتشر شد، بر iOS 14.4 و iPadOS 14.4 تأثیر می‌گذارند. گزارش شده است که این آسیب پذیری ها به هکرها امکان دسترسی از راه دور به یک سیستم هدف را می‌دهند و در نتیجه کیف پول ارز دیجیتال کاربر را در معرض دید قرار می‌دهند.

مهندس ارشد کوین بیس هشدار داد: “اگر از کیف پول ارز دیجیتال (crypto wallet) موبایل در دستگاه iOS استفاده می‌کنید مطمئن شوید که سیستم را در اسرع وقت بروز کنید!”

CipherTrace می‌گوید: جرایم کریپتو در سال ۲۰۲۰ ۵۷٪ کاهش یافته است اما هک های دیفای افزایش یافته است.

طبق اعلام شرکت امنیتی بلاک چین CipherTrace، جرایم مورد هدف بخش ارز مجازی در سال ۲۰۲۰ بیش از نیمی از آن کاهش یافته است.

ضررهای کلی ناشی از سرقت ارز دیجیتال، هک و کلاهبرداری ۵۷٪ در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت و به ۱٫۹ میلیارد دلار رسید که دلیل اصلی آن بهبود سیستم های امنیتی بود.

سال گذشته نیز جرایم امور مالی غیرمتمرکز افزایش یافت و اکثر حوادث “دور از انتظار” بود. این جایی است که یک توکن هایپ می‌شود و تورم پیدا می‌کند. با ایجاد کنندگان و سرمایه گذاران اولیه، پس از پامپ متوقف می‌شوند و افرادی که دیر آمده اند ضرر و زیان را از جیب خود می‌پردازند.

گزارش CipherTrace هشدار داد که ۵۰٪ از کل هک های ارز دیجیتال به پروتکل های دیفای مرتبط هستند، در حالی که ۹۹٪ از کل هک در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ ناشی از اتفاقات دور از انتظار است.

فرماندار BoE: ارزهای دیجیتال امروزی در طولانی مدت شکست می‌خورند

اندرو بیلی رئیس بانک انگلیس هشدار داد، نسل فعلی دارایی های ارز دیجیتال فاقد طرح و ساختار مورد نیاز برای اطمینان از بقای طولانی مدت است.

وی که در طی یک پنل مجمع جهانی اقتصاد صحبت می‌کرد، گفت: “آیا روند ارزهای دیجیتال همینطور باقی می‌ماند؟ بله. آیا ما به آنچه من می‌توانم طراحی، حاکمیت و ترتیبات یک ارز دیجیتال پایدار بنامم، رسیده ایم؟ نه فکر نمی‌کنم که رسیده باشیم. “

بیلی در پایان همچنین اظهار داشت که سطح حریم خصوصی معاملات ارائه شده توسط دارایی های ارز دیجیتال باعث نگرانی تنظیم کنندگان است.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *