آموزش آلت کوین ها

آیا سرمایه گذاری روی تتر برای سال ۲۰۲۲ مناسب است؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۳٫۹
(۴۱)

برای این که بدانیم آیا سرمایه گذاری روی تتر برای سال ۲۰۲۲ مناسب است، به خواندن این مقاله ادامه می‌دهیم. تتر در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین رمز ارز‌ها تبدیل شده است.

به طور خلاصه، تتر یک ارز دیجیتالی است که به دلار آمریکا وابسته است. اگرچه ممکن است پروژه‌ی کاملاً ساده‌ای به نظر برسد، اما تتر اصلا چیز ساده ای نیست.

پیش از این اعتقاد بر این بود که با وجود حساب ذخیره‌ی ۱۰۰٪ پشتیبانی می‌شود، اما یک سری مخالفان خلاف این را نشان می‌دهند.

آیا آنها انتخاب عاقلانه‌ای برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ هستند؟ خوب، بگذارید فقط بگوییم که همه چیز بسیار بسیار پیچیده است و تنها خرید تتر (Tether) کافی نیست.

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین یک ارز دیجیتالی است که به گونه‌ای طراحی شده است که دارای نوسان نباشد.  نوسان اغلب به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم پذیرش ارز دیجیتال توسط اکثریت ذکر می‌شود. مثلا، بیت کوین (BTC) از ناپایدارترین ارزهای دیجیتال موجود است.

به تعبیری، استیبل کوین به ابزاری برای سرمایه گذاران تبدیل شده است و به گزینه‌ای جایگزین برای پول فیات تبدیل نشده است. برای آرمان گرایان ارزهای دیجیتال، این امر نامطلوب است. استیبل کوین‌ها، مانند تتر، بیشترین شانس را دارند که توسط جریان اصلی پذیرفته شوند، زیرا نوسانات را از معادله حذف می‌کنند.

در بیشتر موارد، استیبل کوین‌ها به قیمت دارایی دیگری گره خورده‌اند. در مورد Tether، به USD گره خورده است.

Tether چه نوع کوین ای است ؟

تتر در اصل یک استیبل کوین است که به دلار آمریکا گره خورده است. نماد علامت گذاری آن USDT است. ارزش آن به اندوخته‌ای که آنها در حساب‌های بانکی خود دارند، گره خورده است و هر کوین تتر تقریباً برابر با یک دلار آمریکا است. هر بار که یک USD سرمایه گذاری شود، یک سکه‌‌ی تتر ایجاد می‌شود.

دلیل توسعه‌ی تتر این است که صرافی‌ها نمی‌خواهند با USD معامله کنند زیرا شامل بسیاری از قوانین ایالات متحده می‌شود که می‌تواند همه چیز را پیچیده کند. با این حال، دلار آمریکا به عنوان یک شاخص قیمت در سراسر جهان استفاده می‌شود. در معاملات، اندازه گیری چیزها با دلار آمریکا یک حرکت استاندارد است. تتر برای صرافی‌هایی که معمولاً هنگام انتقال پول به دلار مشکلاتی مانند مشکلات حقوقی با بانک‌ها دارند، بسیار مفید است. این اتفاق برای چندین صرافی دیجیتال رخ داده است.

بسیاری از بانک‌ها ترجیح می‌دهند با صرافی‌های دیجیتال کار نکنند، بنابراین سپرده گذاری و تبدیل وجوه برای آنها دشوار است. با استفاده از Tether، صرافی‌ها می‌توانند خطرات را کاهش داده و معاملات را تسریع کنند.

صرافی‌ها همچنین می‌توانند سکه‌های خود را به جای دلار با تتر قیمت گذاری کنند زیرا برای آنها حرکت اطراف ارزشی بدون مشکلات و هزینه‌های احتمالی آسان‌تر است. تتر همچنین برای معامله گرانی که می‌خواهند هنگام بی ثباتی بازار ارزش خود را با چیزی امن ذخیره کنند، بسیار مفید است.

مسئله‌ی دیگری که تاجران می‌توانند بر آن غلبه کنند، بحث هزینه‌ها است.هر بار که آنها ارز دیجیتال را به ارز فیات تبدیل می‌کنند و برعکس، از آنها هزینه‌ای دریافت می‌شود.  با استفاده از تتر، معامله گران می‌توانند سود خود را در چیزی که به دلار آمریکا مرتبط است ذخیره کنند بدون اینکه از آنها هزینه‌ای دریافت شود.

از تتر می‌توان در صرافی ارز دیجیتال پبنگی استفاده کرد، که همچنین انتقال وجه بین صرافی‌ها را نیز آسان می‌کند. البته تتر بدون مشکل نیست. تتر متمرکز است و توسط Tether Limited اداره می‌شود که در جزایر ویرجین انگلیس قرار دارد. این امر علاقمندان به ارزهای رمزپایه را که معتقدند ارز دیجیتالی باید غیرمتمرکز باشد، کنار می‌زند.

 

آیا تتر شانسی برای پایداری دارد؟

چنین کوینی می‌تواند برای قانونگذاران آمریکایی بسیار جذاب باشد زیرا به چیزی وابسته است که به نظر آنها واقعی است. همچنین نوسانات ارز دیجیتال را از بین می‌برد، که باعث می‌شود احتمال معامله شدن و استفاده در زندگی واقعی را افزایش ‌دهد.

تتر در وهله‌ی اول توسط صرافی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما معامله گران نیز از تتر برای ایمن نگه داشتن ارز دیجیتال خود در زمان نوسانات زیاد استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، اگر قیمت بیت کوین برای تجارت شما ناگهان بیش از حد ناپایدار شود، می‌توانید بیت کوین خود را با تتر عوض کنید تا ارزش آن را به طور موقت ذخیره کند. آنها در مورد ذخایر خود که به طور آشکار در وب سایتشان نمایش داده می‌شود بسیار شفاف هستند.

تتر را کجا می‌توان ذخیره کرد؟

چندین کیف پول تتر وجود دارد که تریدرها می‌توانند از آنها استفاده کنند. برخی از پرکاربردترین موارد عبارتند از:

  • OmniWallet: این کیف پول اصلی برای ذخیره‌ی تتر بود.
  • MyEtherWallet: کیف پول بسیار محبوب برای توکن‌های مبتنی بر اتر.

آیا معامله‌ی تتر سودآور است؟

البته، این سؤال دشواری است و نمی‌توان هیچ گونه اطمینانی داد. Stablecoins نوسان ارزهای دیجیتال دیگر را ندارند. با این حال، لازم به ذکر است که در آینده اگر دولت‌ها بخواهند ارز دیجیتال را بپذیرند، بسیار محتمل است که استیبل کوین‌ها ارز جدید باشند.

همانطور که در بالا ذکر شد، اگرچه تتر تلاش می‌کند تا با دلار آمریکا گره خورده باشد، اما در برخی نقاط منحرف شده است، به ویژه هنگامی که جنجال‌ها روی سکه تأثیر می‌گذارد.

بنابراین، گرچه ممکن است معامله گران نتوانند به اندازه‌ی تجارت سایر ارزهای رمزپایه از تتر سود زیاد کسب کنند، اما یک ارز رمزپایه‌ی بسیار کاربردی برای استفاده است. همانظور که گفته شد، موارد کلیدی وجود دارد که باید هنگام تجارت تتر به آنها توجه کنید.

 به طور کلی، وقتی بازار ارزهای دیجیتال رو به زوال است، تتر معمولاً نسبت به دلار افزایش می‌یابد. این بدان دلیل است که بسیاری از معامله گران سرمایه‌ی خود را به تتر تغییر می‌دهند تا ارزش آن را ایمن نگه دارند و هنگامی که اخباری مربوط به مشکلات پرداختی تتر بوجود می‌آید، قیمت‌ها کاهش می‌یابند.

پروژه‌های مشابه تتر چیست؟

چندین پروژه‌ی مشابه با تتر وجود دارد که اگر معامله گران و صرافی‌ها به دنبال استیبل کوین پشتیبانی شده با ارز فیات هستند، می‌توانند به جای آن استفاده کنند.در اینجا فقط چند مورد ذکر شده است:

  • Anchor USD که به دلار آمریکا گره خورده است.
  • Stasis Eurs که با یوروگره خورده است.
  • Augmint که با یورو گره خورده است.
  • Gemini dollar که با دلار آمریکا گره خورده است.
  • PAX که با دلار آمریکا گره خورده است.
  • TrueUSD که به دلار آمریکا گره خورده است.
  • USD Coin که به دلار آمریکا گره خورده است.

جمع بندی

  • Tether یک استیبل کوین است که با دلار آمریکا گره خورده است. برای تریدرها و صرافی‌ها کاربردی است.
  • اگر بازار ارزهای دیجیتال سقوط کند، احتمالاً تتر مشکلی نخواهد داشت. در واقع، حتی ممکن است رشد کند.
  • اگر سرمایه گذاری روی تتر برای سال ۲۰۲۱ انجام دهید، احتمال آن زیاد است که در صورت بروز شرایط اضطراری، مبلغ سرمایه گذاری خود را پس نگیرید.

میانگین امتیازات ۳٫۹ / ۵٫ تعداد رای: ۴۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *