اخبار ارز دیجیتال

صرافی کراکن در حال برنامه ریزی برای راه اندازی بازار NFT است

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

صرافی ارز دیجیتال کراکن از راه اندازی بازار NFT (توکن‌ غیرقابل معاوضه‌) خود خبر داد. این شرکت یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال خواهد بود که این کار را انجام می‌دهد.

جسی پاول (Jesse Powell)، مدیرعامل کراکن اعلام کرد: صرافی ما قصد دارد یک بازار معاملاتی NFT را راه اندازی کند. پاول توجه عموم را به افزایش محبوبیت NFT های متاورس، مانند قطعات زمین مجازی و اقلام دیجیتال جلب کرد. سایر صرافی ها از جمله بایننس، FTX و کوین بیس نیز بازارهای NFT را معرفی کرده‌اند یا در حال برنامه ریزی برای انجام این کار هستند.

بنیانگذار این صرافی خبر داد: صرافی کراکن به زودی از توکن‌های NFT پشتیبانی خواهد کرد.

برنامه ریزی کراکن برای بازار NFT

پاول در مصاحبه ای با امیلی چانگ (Emily Chang) از بلومبرگ در روز سه شنبه در تاریخِ ۲۳ آذر ۱۴۰۰ گفت: “ما در حال حاضر روی یک پلتفرم NFT کار می‌کنیم تا سرمایه گذاران را در معرض بازار رو به رشد NFT قرار دهیم.”

پاول همچنین توجه خود را به “افزایش فعالیت اخیر توکن‌های NFT‌ مربوط به متاورس‌های مختلف” جلب کرد. وی خاطرنشان کرد که این توکن‌ها شامل NFT برای دنیای مجازی مانند قطعات زمین، لباس دیجیتال و توکن‌های بازی می‌شود. همچنین پروژه هایی از شرکت های متمرکز بر متاورس مانند متا و ارز SAND و همچنین از شرکای مانند پپسی و آدیداس را شامل می‌شود.

پاول گفت:

“ما فکر می‌کنیم که این موضوع روز به روز محبوب تر می‌شود و قصد داریم این بازار را در اختیار مردم و کاربرانمان قرار دهیم.”

در سپتامبر ۲۰۲۱، کراکن یک گزارش تحقیقاتی منتشر کرد که نشان می‌داد NFT‌ها مسئول ۴۹ درصد هزینه‌های گَس هستند و آنها را به “جاذبه اصلی اتریوم” تبدیل می‌کند. همچنین اخیراً یک نمای کلی از این فناوری منتشر کرده است.

کدام صرافی‌ها نوکن‌های NFT را پذیرفته‌اند؟

سایر صرافی‌های ارز دیجیتال قبلاً از معاملات NFT استفاده کرده‌اند. صرافی FTX بازار NFT خود را در ماه اکتبر راه اندازی کرد و در دسامبر پشتیبانی از NFT های اتریوم را گسترش داد. در همین حال، بایننس، بازار NFT خود را در ژوئن معرفی کرد. صرافی کوین بیس همچنین یک بازار آینده NFT را با بیش از ۱٫۵ میلیون کاربر از اکتبر اعلام کرده است. صرافی Huobi همچنین آزمایشی را برای پلتفرم NFT خود در نوامبر راه اندازی کرد.

اگر صرافی ارز دیجیتال کراکن موفق به راه‌اندازی بازار NFT شود، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان خواهد بود که این کار را انجام می‌دهند. کراکن ۱٫۴ میلیارد دلار حجم معاملات را در ۲۴ ساعت گذشته انجام داد و نهمین صرافی بزرگ از نظر حجم معاملات بود. پاول هنوز تاریخ دقیق راه اندازی بازار NFT را اعلام نکرده است.

بازار NFT بایننس پلتفرمی را ارائه می‌دهد که سازندگان و خریداران توکن با یکدیگر ارتباط برقرا می‌کنند. از طریق این پلتفرم، افراد مالکیت دیجیتالی دارایی‌ها را بدست می‌آورند.

در سال ۲۰۲۱ محبوبیت و پذیرش توکن‌های NFT به شدت افزایش یافت؛ به قدری که هنرمندان مشهور و بزرگ به سمت این بازار جذب شدند و حتی برخی توکن‌های غیرقابل معاوضه‌ی خود را ایجاد کردند. منتظریم تا ببینیم پس از راه اندازی بازار NFT در کراکن چه اتفاقی برای این توکن‌ها می‌افتد.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *