اخبار ارز دیجیتال

فروش ثانویه ۱۵ میلیارد دلاری NFT و راه اندازی ETF مرتبط با NFTها

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

بخش توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بر اساس رشد عظیمی که تجربه کرده‌اند، همچنان جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به عنوان مثال، فروش ثانویه NFT ها از مرز ۱۵ میلیارد دلار فراتر رفت. Mason Nystrom، تحلیلگر تحقیقاتی در Messari Crypto، تایید کرد:

در طول سال گذشته، چشم انداز NFT از یک اکوسیستم کوچک با چند صد میلیون حجم فروش به یک اکوسیستم چند زنجیره ای با میلیاردها سرمایه ظهور کرد. آینده چند زنجیره ای NFT با بلاک چین هایی مانند اتریوم، سولانا، فلو و رونین در حال ظهور است.

فروش ثانویه NFT ها از مرز 15 میلیارد دلار فراتر رفت

با توجه به اینکه انتظار می‌رود NFTها مدل درآمدی متاورس باشند، به نظر می‌رسد که آسمان برای این بخش محدود است. به عنوان مثال، فروش ثانویه ماهانه NFT از ماه آگوست به بیش از ۱ میلیارد دلار رسیده است که نشان دهنده افزایش ۱۰ تا ۲۰ برابری از ابتدای سال است.

فروش ثانویه NFT ها از مرز 15 میلیارد دلار فراتر رفت

علاوه بر این، OpenSea، یک بازار محبوب، ۹۵ میلیون دلار تراکنش NFT را در دو روز پردازش کرد که در مقایسه با حجم تجمعی ۲۱ میلیون دلاری ثبت شده در کل سال ۲۰۲۰، انجام شد.

NFTها دارایی‌های دیجیتالی مالکیت مبتنی بر بلاک چین هستند که ارزش آنها به منحصر به فرد بودن آنها بستگی دارد، با توجه به اینکه توکن‌ها قابل تقسیم نیستند و باید به طور کامل خریداری شوند. در نتیجه، این ویژگی‌ها به دلیل عرضه محدود، یک ارزش ذاتی برای NFT ایجاد می‌کنند. NFTها به طور مداوم در زمینه های مختلف بر اساس ارزش تولید شده مورد استقبال قرار می گیرند.

به عنوان مثال، سازمان ملل متحد اخیرا با توانمندسازی فعالان، طراحان و هنرمندان برای ایجاد NFT برای الهام بخشیدن به مردم جهان برای اقدام علیه بحران آب و هوا، تلاش خود را برای آگاهی از تغییرات آب و هوایی یک پله بالاتر برد. دانشگاه بلاک چین همچنین هنرمندان آفریقایی را در مورد ارزشی که می توانند از بخش NFT به کار گیرند، غنی کرد.

انتظار می رفت که این راه های خلق ثروت بیشتری ایجاد کند و شکاف بین هنر سنتی و دیجیتال را پر کند. بنابراین، NFT ها داستانی از ثروت، تغییرات فرهنگی و دستاوردهای انسانی را باز می کنند.

در طرف دیگر بازار کریپتو یک ETF مرتبط با NFT ها به نام Defiance ETF در ایالات متحده راه اندازی می شود. که می تواند بر حجم معاملات و تراکنش های NFT ها تاثیر به سزایی بگذارد.

یکی از مدیران پول ایالات متحده به دنبال استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است، زیرا تأیید یک صندوق متعارف مبادله ارز دیجیتال (ETF) هنوز در چشم نیست. Defiance ETF روز پنجشنبه راه اندازی می شود و شرکت های مرتبط با بلاک چین و شاخص NFT را ردیابی می کند.

این شرکت مستقیما روی هیچ ارز دیجیتال سرمایه گذاری نخواهد کرد، اما یکی از اولین ETF هایی است که از بازار پررونق NFT بهره می برد.

این معیار، شرکت هایی را که در معرض صنعت کریپتو هستند، ردیابی می کند.

نزدیکترین رگولاتورها ببه تصویب صندوقی رسیده اند که در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کند، زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اجازه داد یک ETF که معاملات آتی بیت کوین را در اختیار دارد در ماه اکتبر آغاز شود.

ETF های موضوعی بلاک چین افزایش یافته اند در حالی که SEC درخواست های متعددی را برای یک ETF اسپات در چند سال گذشته رد کرده است.

سیلویا جابلونسکی Sylvia Jablonski، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری Defiance ETFs، گفت که صندوق NFTZ

«راهی عالی برای سرمایه‌گذاران است تا نه تنها به جنبه فناوری بلاک چین با رشد سریع دنیای دیجیتال، بلکه به شرکت‌هایی که در رنسانس NFT‌ها درگیر هستند، دسترسی پیدا کنند»

اگرچه NFT ها چند سال پیش معرفی شدند، اما امسال در میان رونق گسترده تر در بازارهای رمزنگاری، واقعا غوغا کردند. NFT ها به دارندگان آثار هنری، کلکسیونی ها و تقریباً هر دارایی دیگری اجازه می دهند تا مالکیت را دنبال کنند.

با توجه به nonfungible.com، وب سایت شرکت تقریباً ۷۶۶۰۰۰ فروش را در ماه گذشته ذکر کرده است که در مجموع حدود ۱٫۸ میلیارد دلار هزینه شده است. Jablonski می‌گوید:

NFT‌های امروزی همان چیزی است که بیت‌کوین ۱۰ سال پیش بود، با این تفاوت که جامعه‌ای قوی متشکل از خالقان و سرمایه‌گذارانی وجود دارد که برای تعیین مسیر آینده یک توکن غیرقابل تعویض، همزیستی دارند.

دنیای NFTهای با ظهور متاورس رشد چشمگیری داشتند. متاورس حوزه جدیدی است که ظهور کرده و در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین حوزه های فناوری است.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *