اخبار ارز دیجیتال

گسترش دنیای متاورس؛ فروش زمین مجازی با قیمت ۲٫۵ میلیون دلار

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

Metaverse Group زمین‌های مجازی بسیاری را تصاحب کرده است و در این زمینه اعلام کرد: هیچ برنامه‌ای برای توقف خرید تکه‌ زمین‌های مجازی در پلتفرم‌های مختلف متاورس ندارد.

گروه متاورس (Metaverse Group)، که مقر آن در Decentraland (دسنترالند) است، در ۲۳ نوامبر اعلام کرد” آنچه را که “بزرگترین فروش زمین متاورس در تاریخ” می‌نامد، به طور کامل خریده است.

زیرمجموعه Tokens.com تقریبا ۱۱۶ قطعه زمین “در قلب منطقه خیابان مد” در دسنترالند را خریداری کرد. مساحت کل زمین فروخته شده معادل ۶۰۹۰ فوت مربع زمین با هزینه ۶۱۸ هزار توکن مانا (MANA)، حدوداً به ارزش ۲٫۵ میلیون دلار است.

گروه متاورس قصد دارد این املاک را برای نمایش صنعت مد و تجارت توسعه دهد. همچنین با برندهای مد به دنبال گسترش حضور خود در متاورس، به ویژه در دسنترالند، مشارکت خواهد داشت. سام همیلتون، رئیس محتوا در بنیاد دسنترالند، گفت: «مد صنعت عظیم بعدی برای رشد در متاورس است.

از زمانی که Tokens.com به سهامدار اصلی متاورس تبدیل شد، این اولین معامله از سوی گروه متاورس است. شرکت سرمایه گذاری بلاک چین کانادایی در ۱۷ نوامبر ۲٫۷۵ میلیون دلار در Metaverse Group سرمایه گذاری کرد تا سهام خود را از ۵۰٪ به ۷۰٪ افزایش دهد. گروه Metaverse قصد دارد از این سرمایه برای خرید زمین‌های بیشتر در پلتفرم‌های متاورس مانند Cryptovoxels، پلتفرم بازی Sandbox (سند باکس)، دسنترالند (Decentraland)، Somnium Space و Upland استفاده کند.

metagif 1

MetaSoccer تقریباً ۲٫۲ میلیون دلار برای راه اندازی بازی‌های فوتبال و یک پلتفرم مدیریت باشگاه فوتبال در متاورس جمع آوری کرده است.

این سرمایه با همکاری شرکت‌ها و پلتفرم‌های بزرگی همچون Play Ventures ،Defiance Capital Parafi Capital، DAO Maker، Kyros Ventures ،Metrix Capital، و Peech Capital جمع آوری شد.

MetaSoccer به کاربران اجازه می‌دهد تا تیم های فوتبال مجازی را تشکیل داده و مسابقه برگزار کنند، مچنین بتوانند تیم بازی در فصل‌های مختلف را مدیریت کنند. مدل “بازی کن و درآمد کسب کن” (P2E) به کاربران این امکان را می‌دهد تا با معامله با بازیکنان، برنده شدن در مسابقات و دریافت حمایت‌های مالی در پلتفرم، توکن‌های MSU را به دست آورند.

پاتکسی باریوس (Patxi Barrios)، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل MetaSoccer، گفت که قصد دارد”نسل جدیدی از بازیکنان و باشگاه های فوتبال بومی دیجیتالی ایجاد کند که رتبه‌های مشابهی با لیگ‌های حرفه‌ای کسب کنند.”

استودیوی تایم، Robotos NFTs را راه اندازی می‌کند

Time Studios، استودیو تولید تلویزیون و فیلم مجله تایم، در حال توسعه یک سریال کودکانه بر اساس مجموعه Robotos NFT پابلو استنلی است. این حرکت بخشی از استراتژی استودیو برای توسعه و تولید تکنیک‌های داستان سرایی نوآورانه در کانال‌های رسانه‌ای مختلف است. کیت آ. گروسمن، رئیس تایم، گفت:

“IP به صورت بسیار باورنکردنی در فضای NFT در حال توسعه است. ما به نقشی که Time می‌تواند با ارائه پلتفرم و دسترسی به رسانه‌های جایگزین برای این سازندگان بازی داشته باشد، افتخار می‌کنیم.» تایم از NFT استقبال کرده است و مجموعه TIMEpieces NFT خود را در ۲۳ سپتامبر راه اندازی کرد که شامل تصاویر ثابت و انیمیشن هایی با موضوع “ساختن آینده ای بهتر” بود.”

با توسعه و رشد دنیای متاورس و توکن‌های آن، بسیاری از موسسات مالی و شرکت‌ها به فکر وارد شدن به ان فضا افتادند و برخی هم درحال بررسی پروژ‌ه‌های متاورس خود هستند. اولین شرکت، فیسبوک بود که با تغییر نام خود به متا به دنیای متاورس نزدیک شد. پس از اعلام خبر فیسبوک بسیاری از توکن‌های متاورس با رشد تصاعدی همراه شدند. در همین راستا مورگان استنلی فیسبوک را به عنوان یک گزینه‌ برای ورود به صنعت متاورس اعلام کرد.

بانک مورگان استنلی: سهام فیسبوک بهترین راه سرمایه‌گذاری در متاورس خواهد بود

بر اساس تحقیقات مورگان استنلی که هفته گذشته منتشر شد، متاورس احتمالاً یک “پلتفرم رسانه اجتماعی و بازی نسل بعدی” خواهد بود و در ابتدا به عنوان یک انجمن تبلیغاتی و تجارت الکترونیک عمل خواهد کرد.

بانک مورگان معتقد است بازی‌های متاورس و NFTها می‌توانند تا سال ۲۰۳۰ فرصت درآمدی ۵۰ میلیارد یورویی را برای این بخش به همراه داشته باشند.

مخارج مصرف‌کننده‌ها در آمریکا برای کسب درآمد بسیار زیاد است، حدود ۸ تریلیون دلار. حدود ۵ تریلیون دلار از آن می‌تواند سریع‌تر دیجیتالی شود.

بر اساس گزارشی که توسط برایان نواک، تحلیلگر ارشد سهام، فیسبوک بهترین راه برای سرمایه گذاری در این فضا است و هر موفقیتی که در ساخت و کسب درآمد از متاورس داشته باشد، درآمدی چند ساله را به دنبال خواهد داشت.

مطلب مرتبط: مورگان استنلی: متاورس حوزه بعدی برای سرمایه گذاری است

در اکتبر ۲۰۲۱، فیس‌بوک اعلام کرد که نام شرکت خود را به متا (Meta) تغییر می‌دهد که نشان دهنده برنامه‌اش برای تمرکز بر روی دنیای متاورس است.

نواک همچنین گفت که طرفدار شرکت‌هایی مانند Robl ،Alphabet ،Snap و Unity Software است؛ زیرا این شرکت‌ها نیز از طرفداران دنیای متاورس هستند.

البته تحقیقات نشان می‌دهد که پذیرش متاورس آسان نخواهد بود و این کار مدت طولانی زمان می‌برد؛ زیرا رسانه‌های دیجیتال و پلتفرم‌های تجارت الکترونیک موجود همواره قوی و در حال بهبود هستند، به این معنی که هر متاورس برای پذیرش نیاز به شریک دارد. ”

گزارشات نشان می‌دهد:

کاربران روزانه آمریکایی در حال حاضر در مجموع، حدود ۱۱ میلیارد روز در سال را صرف رسانه‌های دیجیتال می‌کنند. این میزانی است که متاورس پتانسیل آن را دارد که به آن دست یابد.

متاورس این پتانسیل را دارد که حجم پرداخت دیجیتالی را افزایش دهد، اما مورگان استنلی تحقق آن را بلند مدت می‌بیند؛ زیرا محیط نظارتی طولانی‌مدت نامطمئن در رابطه با کریپتو باعث ایجاد عدم اطمینان بیشتر در مورد میزان این درآمدزایی می‌شود.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *