اخبار ارز دیجیتال

رابین هود ۳ میلیارد دلار افزایش می‌یابد

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در ژانویه پس از هجوم کاربران جدید و با اتفاق وال استریت و گیم استاپ، پلتفرم رابین هود ۳ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

این شرکت اعلام کرد که در ژانویه بیش از ۳ میلیارد دلار سرمایه جمع کرده است که در ۲۹ ژانویه یک میلیارد دلار اعلام شده بود. کمک مالی توسط سرمایه ردیت هدایت شد.

رابین هود ماه گذشته به دلیل کار با شورت اسکوئیز گیم استاپ که تصور بسیاری از افراد در سراسر جهان را به خود جلب کرده بود، عناوین خبری را به خود اختصاص داد. قانونگذاران آمریکایی قرار است در مورد روند دادرسی شورت سلینگ وال استریت تصمیم بگیرند.

شورت سلینگ گیم استاپ

در ژانویه، گروهی از کاربران ردیت کشف کردند که تعدادی از صندوق های سرمایه گذاری آمریکایی سهام شورت سلینگ گیم استاپ، خرده فروش بازی های ویدیویی و الکترونیکی آمریکایی مشهور و مورد معامله عمومی را انجام داده اند.

سپس این گروه خرید سهام گیم استاپ را که شاهد افزایش سریع قیمت آن بود، هماهنگ کردند. با توجه به اینکه تعدادی از صندوق های سرمایه گذاری در سهام شورت بودند، این تریدر ها مجبور شدند سهام GME را خریداری کنند تا به تعهدات خود در برابر کارگزارانی که در ابتدا قرض گرفته بودند و سهام آنها را از ابتدا فروخته بودند عمل کنند. این اتفاق خسارت زیادی را به سرمایه گذاران وارد کرد و سهام گیم استاپ در حال کاهش است.

این نوع وضعیت معمولاً تحت عنوان شورت اسکوئیز شناخته می‌شود، جایی که قیمت سهام به شدت افزایش می‌یابد و باعث می‌شود شورت سلر ها مجبور شوند برای جلوگیری از هر گونه ضرر بیشتر در موقعیت خود، سهام ار با قیمت بیشتری خریداری کنند.

رابین هود یکی از پلتفرم های اصلی بود که خرید سهام گیم استاپ در آن انجام می‌شد. پس از آن شرکت به دلیل توقف خرید سهام GME، تصمیم گرفت که انتقادات زیادی را از سمت ارز دیجیتال و فضای بازرگانی به همراه داشت.

انتقاد از تعلیق معاملات در رابین هود

در پی این تصمیم رابین هود و سایر بازارهایی که اقدام مشابهی را انجام دادند، رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، ماکسین واترز اعلام کرد که این کمیته جلسه دادرسی درباره شورت سلینگ ها را برگزار خواهد کرد.

و در پایان الكساندريا اوكاسيو كورتز، نماينده آمريكا كه در كميته خدمات مالی مجلس، مستقيماً از رابین هود به خاطر عملكردش كه ظاهراً به نفع صندوق های حفاظتی بود انتقاد كرد. در حالی كه بازرگانان خرده فروش قادر به خريد و فروش آزادانه سهام نبودند.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *