اخبار ارز دیجیتال

مقیاس پذیری اتریوم ۱۰۰ برابر می‌شود

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیانگذار اتریوم معتقد است: با شاردینگ (نوعی دسته بندی پایگاه داده) اتریوم ۲٫۰ مشکل مقیاس پذیری اتریوم حل خواهد شد و مقیاس پذیری ۱۰۰ برابر افزایش می‌یابد.

مقیاس پذیری: درحال حاضر اتریوم می‌تواند تقریبا ۲۰ تراکنش در ثانیه را مدیریت کند. این تعداد تراکنش برای کسب و کار‌های بزرگ بسیار پایین است. به همین دلیل اتریوم قصد دارد تا تعداد تراکنش ها و پشیتیبانی از کاربرانش را افزایش دهد.

بوترین پیش‌بینی می‌کند که آپتیمیزم (Optimism: یک پلتفرم برای حل مشکل مقیاس پذیری) راهکار فاز دوم خود را در هفته‌های آینده در اتریوم اجرا خواهد کرد. همچنین در سخنرانی خود در پادکست تیم فریس (Tim Ferriss)، اظهار داشت: توسعه دهندگان اتریوم ۲ بر روی ادغام این شبکه با اتریوم متمرکز شده‌اند و اطمینان دارد که راه حل های فاز دو می‌توانند شبکه را پشتیبانی کنند و اینکه مشکلات را حل کنند.

بنیانگذار اتریوم گفت:

قابلیت دسته‌ بندی تراکنش‌ها (رول آپ یا Rollup) به ‌زودی در اتریوم اجرا می‌شوند.

راه‌ حل های لایه دوم برای غلبه بر مشکل مقیاس‌پذیری اتریوم اجرا می‌شوند. همزمان با شلوغی شبکه اتریوم کارمزد‌های این شبکه نیز افزایش می‌یابد. شلوغی باعث پرشدن پهنای باند شبکه می‌شود و همین مسئله کاربران را ملزم به پرداخت کارمزدهای بیشتر می‌کند.

ویتالیک بوترین ادامه داد:

بروز رسانی اتریوم ۲٫۰ این امکان را برای بلاک چین فراهم می‌کند که بین ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تراکنش در ثانیه را تأیید کند.

بوترین پیش‌بینی می‌کند که آپتیمیزم تا حدود یک ماه آینده، قابلیت دسته ‌بندی تراکنش‌ها برای ماشین مجازی اتریوم (EVM) را عرضه خواهد کرد و در ادامه گفت:

دسته‌بندی تراکنش‌ها توسط آربیتروم (Arbitrum: يک سیستم که از قراردادهای هوشمند بدون محدودیت مقیاس پذیری و حریم خصوصی پشتیبانی می‌کند.) هم در حال توسعه روی شبکه اتریوم است.

انتظار داریم که رول آپ آپتیمیزم از سوی برخی از رهبران جامعه ی دیفای (DeFi) مورد استقبال قرار گیرد. به گفته برخی از مفسران، نسخه سوم یونی سواپ (Uniswap)، Aave و Synthetix اولین پروژه‌هایی هستند که از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

انواع ساده تری از رول آپ یا دسته بندی تراکنش‌ها وجود داشتند که فقط تراکنش‌های ساده را پردازش می‌کردند. لوپرینگ (Loopring) و زی‌کی‌سینک (zkSync) نمونه‌ای از این رول آپ‌ها بودند. این نوع دسته بندی‌ها فقط برای مدت کوتاه و برای تعداد کمی از کاربران فعال بود.

بوترین هفته گذشته پیشنهادی را به تیم توسعه اتریوم ارائه کرد که طبق آن پروتکل‌های قراردادهای هوشمند می‌توانند به صورت مستقیم به راه حل های مقیاس‌پذیری لایه دوم ارتباط متصل شوند.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *