آموزشآموزش آلت کوین ها

ارز flux چیست؟ همه چیز درباره شبکه فلاکس

خرید و فروش ارزدیجیتال
۴٫۳
(۶۹)

شبکه فلاکس یک بلاکچین بدون نیاز به شخص ثالث برای وب ۳٫۰ است. ارز flux نیز شما را به انقلاب Web 3.0 دعوت می‌کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی ارز دیجیتال flux، عملکرد شبمه آن و ZelCore بپردازیم.

ارز flux چیست؟

ارز Flux نسل بعدی شبکه محاسباتی، وب ۳٫۰ غیرمتمرکز است. Flux زیرساخت مهم با دسترسی بالا را برای اینترنت جدید فراهم می‌کند. سرویس Flux با حفظ قیمت رقابتی، جایگزینی برای سایر ارائه دهندگان خدمات ابری ارائه می‌دهد.

رمز ارز flux به‌عنوان توکن بومی به شبکه فلاکس قدرت می‌دهد و برای خرید منابع، وثیقه‌سازی گره‌ها و کارمزد به تراکنش‌ها در FluxOS استفاده می‌شود و به ماینرها برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و اپراتورهای FluxNode برای ارائه منابع محاسباتی پاداش می‌دهد.

شبکه ارز دیجیتال flux که در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸ راه اندازی شد، برای ارائه راه حل‌های مبتنی بر بلاک چین و خدمات محاسباتی غیرمتمرکز با پشتیبانی از یک محیط توسعه یکنواخت طراحی شده است؛ بنابراین جایگزینی قوی برای خدمات متمرکز مشابه مانند خدمات وب آمازون (AWS) ارائه می‌دهد.

نام ارز Flux
نماد FLUX
مارکت کپ ۱۱۱,۶۹۶,۸۸۱دلار
عرضه در گردش ۲۳۷,۲۱۸,۲۱۷٫۲۵
عرضه کل ۲۲۰,۳۴۷,۳۸۰
وایت پیپر runonflux.io
وبسایت رسمی fluxwhitepaper

توکن بومی این اکسیستم رمز ارز flux است که با استفاده از الگوریتم اثبات کار یک شبکه محاسباتی غیرمتمرکز که در حال حاضر از حدود ۲۳۰۰ گره Flux، سیستم عامل مبتنی بر لینوکس (FluxOS) و آن تشکیل شده است، کار می‌کند. مجموعه برنامه‌های بلاک چین و کیف پول ارز دیجیتال خود به نام Zelcore را دارد.

ارز flux چیست

به بیان ساده ، اکوسیستم Flux توان محاسباتی را توسط شبکه‌ای از کامپیوترهای غیر متمرکز برای توسعه دهندگان بلاکچین ارائه می‌دهد. ارز دیجیتال flux یک ابزار مالی برای شبکه است و در زمینه های خرید منابع، وثیقه گذاری برای نود‌های شبکه، پاداش ماینرها و دیگر امور مالی استفاده می‌شود. رمز ارز flux یک قرارداد هوشمند تحت توکن ERC-20 بلاکچین اتریوم و BEP-20 زنجیره هوشمند بایننس توسعه یافته است و در سال ۲۰۱۸ شبکه اصلی (Main NET) آن اجرا شد.

ارز flux چگونه کار می‌کند؟

بلاک چین فلاکس فورک شبکه زی کَش است. این شبکه بلاک چین حاکمیتی برای میزبانی از ارزهای فلاکس است. همانطور که در بالا گفته شد این شبکه از الگوریتم اثبات کار یا همان استخراج استفاده می‌کند. پاداش ماینینگ در این شبکه ۱۵۰ رمز ارز flux به ازای هر بلوک ایجاد شده (در ابتدای راه اندازی شبکه) بود.

هاوینگ این شبکه هر ۲٫۵ سال اتفاق می‌تفتد و با توجه به میزان پاداش گفته شده، پاداش ماینینگ ارز فلاکس ۷۵ کوین خواهد بود. تمام پاداش شبکه به ماینرها تعلق نمی‌گیرد بلکه مقداری از آن به نود یا همان گره‌های شبکه می‌رسد.

نودهای شبکه

گره‌های شبکه برای اجرا به سخت افزارهای ویژه نیاز دارند. گره‌ها وظیف‌ی محاسبه و پردازش اطلاعات مربوط به برنامه‌های غیرمتمرکز و سایر پروژه‌های شبکه را بر عهده دارد.

Flux یک پروژه متن باز، جامعه محور، مستقل و بدون سرمایه گذار خارجی است. به این ترتیب، ارز flux به طور عادلانه توزیع می‌شود. این پروژه متعهد به ساخت یک آینده غیرمتمرکز واقعی، مستقل و تلاش مستمر برای نوآوری و پیشرفت در فن‌آوری بلاک چین است.

ارز flux چگونه کار می‌کند؟

یکی از فن‌آوری‌های جدید این شبکه اختصاص توان پردازشی استخراج و گره‌ها برای کارهای خاص و مفید است.

شبکه ارز flux

اکوسیستم رمز ارز flux شامل اجزای زیر است که به طور کامل اجرایی شده‌اند:

این شبکه بر روی لینوکس نصب شده است و به کمک آن می‌توان از تمامی خدمات و امکاناتی که این بلاک چین ارائه می‌دهد، استفاده کرد. سیستم عامل فلاکس با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی مونگو، اکسپرس، ویو و نود (MEVN Stack) ساخته شده است.

کیف پول زل‌کور (Zelcore)

این کیف پول غیر کاستدی، علاوه بر پشتیبانی از ارز flux از بسیاری دیگر از شبکه‌های بلاکچین مطرح نیز پشتیبانی می‌کند. مرورگر دیفای این کیف پول قدرتمند است و از پروژه‌های زیادی پشتیبانی می‌کند همچنین ویژگی دیگر آن EVE نام دارد که می‌توان آن را دستیار شما در دنیای بلاکچین دانست که به کمک آن می‌توانید بسیاری از فعالیت‌های آشنای دنیای سنتی را به سهولت انجام دهید.

مطلب مرتبط: مقایسه کیف پول غیر کاستدی و کاستدی

از طریق این کیف پول می‌توانید به بخش Fusion این اکوسیستم نیز دسترسی داشته باشید. این بخش را می‌توان نوعی بریج دانست که به کمک آن می‌توانید به راحتی ارزهای فلاکس در سایر شبکه‌ها را به یکدیگر یا به شبکه اصلی منتقل کنید.

حاکمیت غیرمتمرکز (XDAO)

با راه اندازی سازمان غیرمتمرکز مستقل یا همان DAO، این شبکه نیز به سمت حاکمیت غیرمتمرکز تغییر جهت داده است. در این قسمت از بلاک چین، صاحبان گره‌ها می‌توانند پروپوزال ایجاد کنند و آن را برای اجرا در معرض رای دیگران قرار دهند.

شبکه ارز دیجیتال flux جایگزینی برای ارائه دهندگان اصلی زیرساخت ابری

پلتفرم Flux به عنوان یک جایگزین غیرمتمرکز برای ارائه دهندگان زیرساخت های ابری مانند خدمات وب آمازون (AWS) و Google Cloud راه اندازی شد. همچنین هدف ارز flux این است که ارائه‌دهنده زیرساخت ابری غیرمتمرکز سازگار با Web 3.0 یعنی یک اینترنت کاملاً غیرمتمرکز باشد.

این پلتفرم از زیرساخت های FluxNode پشتیبانی می‌کند که توسط دارندگان ارز flux کنترل می‌شوند. نودها دفترهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند که تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را ثبت و تأیید می‌کنند. برخلاف پروژه‌های دیگر، FluxNodes برای هر کسی که دارای توکن‌های کاربردی و سخت‌افزار مورد نیاز است، در دسترس است. تیم رمز ارز flux ادعا کرد که ویژگی‌های FluxNode امنیت و حریم خصوصی بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کند.

شبکه فلاکس جایگزینی برای ارائه دهندگان اصلی زیرساخت ابری

یک روزنامه‌نگار مالی در Kalkine Media نوشت: «از آنجایی که پروژه‌های بلاک چین و رمزارز وب ۳٫۰ محبوب می‌شوند، ارز دیجیتال FLUX می‌تواند صعود پیدا کند؛ زیرا به عنوان یک جایگزین غیرمتمرکز برای پلتفرم خدمات وب آمازون (AWS) عمل می‌کند.

پس از قطعی AWS در ۷ دسامبر ۲۰۲۱، سرمایه گذاران به دنبال ارائه دهندگان جایگزینی هستند که می‌توانند وابستگی جهان به شرکت‌های فناوری غالب را کاهش دهند.

وب ۳٫۰ قول می‌دهد که این وابستگی را از طریق تمرکززدایی حل کند. شرکت تحقیقاتی مستقل مالی مستقر در ایالات متحده InvestorPlace نوشت: طرفداران وب ۳٫۰ تمایل دارند از اینترنت دیکته شده توسط شرکت‌های بزرگ فن‌آوری مانند آلفابت، آمازون، متا پلتفرم، مایکروسافت و اپل دور شوند. InvestorPlace سه رمزارز Web 3.0 را لیست کرده است که از توسعه اینترنت غیرمتمرکز جدید پشتیبانی می‌کنند:

  • ارز Flux
  • بیت تورنت (BitTorrent)
  • Ocean Protocol

InvestorPlace بیان داشت: ابزارها و محصولات موجود در شبکه رمز ارز flux این پلتفرم را «نیرویی در میان بازی‌های رایانش ابری مانند AWS یا Google Cloud Alphabet» ساخته است. “سرمایه گذاران نیز توجه دارند. در هفته اول اکتبر، حجم معاملات روزانه ارز flux به طور متوسط ​​حدود ۱ میلیون دلار در صرافی‌های ارز دیجیتال بود.

بررسی شبکه  ارز flux

شبکه FluxOS چیست؟

وب ۳٫۰ در حال رشد است و Flux مرکز آن برای انجام همه چیز خواهد بود. نیاز به انعطاف‌پذیری و سازگاری یکی از بزرگ‌ترین انگیزه‌های ایجاد قابلیت همکاری در شبکه‌های بلاک چین و اینترنت Web3 باقی مانده است.

در حال حاضر بیشتر برنامه‌های کاربردی در حال اجرا بر روی بلاک چین برای رسیدگی به یک مشکل منحصر به فرد طراحی شده اند، برای مثال زمان پردازش تراکنش‌ها و این تا حد زیادی با استفاده از یک شبکه قابل دستیابی بود. با این حال، در حالی که قابلیت همکاری در روزهای اولیه پذیرش بلاکچین مشکل نبود، اکنون یک گام اجتناب‌ناپذیر برای پذیرش گسترده بلاک چین و برنامه‌های کاربردی Web3 است. چرا؟ صرف نظر از نوآوری یک راه حل، یک کاربر بیشتر نگران انعطاف پذیری استفاده از آن است و انعطاف پذیری تنها به دلیل شبکه‌های قابل همکاری می‌تواند وجود داشته باشد.

در مرکز شبکه فلاکس، FluxOS قرار دارد که یک سیستم محاسباتی شبکه‌ای توزیع شده برای توسعه دهندگان برای ایجاد dApps است. به عنوان یک پروتکل کاملا متن باز، FluxOS به توسعه دهندگان اطمینان می‌دهد که dApps آنها همیشه عملیاتی خواهند بود؛ به این دلیل که یک شبکه جهانی از FluxNodes، که هر یک نسخه‌ای از یک برنامه را در خود جای داده است، وظیفه تامین انرژی شبکه و برنامه‌ها را بر عهده دارد. به این ترتیب، اگر یک یا چند گره به هر دلیلی آفلاین شوند، فعالیت و عملیات dApps همچنان باقی خواهد بود.

در واقع FluxOS در چند بلاکچین قابل استفاده است و این امکان را فراهم می‌کند تا هر برنامه‌ای را در FluxOS اجرا کنند. علاوه بر این، با استفاده از dockerization برای ایجاد برنامه‌ها، توسعه دهندگان نیازی به یادگیری هیچ زبان برنامه نویسی جدیدی ندارند. همچنین، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های کاربردی متمرکز را برای انتقال یکپارچه آن‌ها به اینترنت Web3، پایه ریزی کنند.

شبکه XDAO

با فعال کردن عدم تمرکز شبکه Flux و اینترنت وب ۳، اداره پروژه بر عهده اعضای سازمان خودگردان غیرمتمرکز شبکه فلاکس (XDAO) است. برای عضویت در XDAO، اعضا باید مقدار توکن FLUX داشته باشند. کاربران می‌توانند از طریق وب سایت اصلی runonflux.io به XDAO دسترسی پیدا کنند.

ZelCore چیست؟

ZelCore یک کیف پول غیرکاستدی است که هیچ گونه اطلاعات شخصی یا عبارت بازیابی را ذخیره یا منتقل نمی کند. این کیف پول به کاربر کنترل کامل روی حساب، کیف پول و کلیدهای خصوصی خود می دهد. ZelCore در حال حاضر از بیش از ۲۰۰ دارایی منحصر به فرد، از جمله بیشتر ارزهای دیجیتال بزرگ پشتیبانی می کند.

ZelCore یک راه حل همه کاره است که در آن کاربران می‌توانند به ZelCore وارد شوند و به همه چیزهایی که این صنعت ارائه می‌دهد بدون نیاز به ترک پلتفرم دسترسی کامل داشته باشند. در حال حاضر بسیاری از ویژگی‌ها، مانند فیات، خرید/فروش آسان دارایی (مبادله سریع)، کیف پول‌های متعدد، تابع هویت مستقل (Zel ID)، ZelCore+ و موارد دیگر را ارائه می‌کند.

خرید ارز flux و قیمت آن

ارز flux را می‌توان از صرافی‌هایی که این ارز دیحجیتال را لیست کرده‌اند، خرید. قبل از شروع معاملات و خرید بهتر است که یک صرافی ارز دیجیتال معتبر انتخاب کنید. از ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱، قیمت یک ارز flux حدود ۲٫۰۶ دلار است. در ادامه برخی از صرافی‌ها که این ارز دیجیتال را ارئه می‌دهند به شما معرفی خواهیم کرد:

 

آینده ارز flux چگونه خواهد شد؟

با توجه به روند قیمت ارز flux، بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که قیمت این ارز دیجیتال همچنان به رشد خود ادامه دهد. در ادامه پیش بینی و تحلیل برخی از تحلیلگران در رابطه با قیمت این ارز دیجیتال را به شما ارائه می‌دهیم:

Tech News Leader صعودی ترین یش بینی را برای رمز ارز flux ارائه کرده است.

به گفته Tech News Leader “اگر سرمایه گذاران بیشتری جذب این بلاک چین شوند، این احتمال وجود دارد که میانگین قیمت رمز ارز flux تا سال ۲۰۲۱ به حدود ۱٫۹۴ دلار افزایش یابد.” پیش بینی شده در سال ۲۰۲۲، ارز دیجیتال فلاکس با حداقل قیمت ۲٫۲۱ دلار و میانگین قیمت ۲٫۷۰ دلار معامله شود.

سال قیمت پیش بینی شده
۲۰۲۱ ۱٫۴۳ دلار تا ۱٫۶۳ دلار
۲۰۲۲ ۲٫۲۱ دلار تا ۲٫۷۰ دلار
۲۰۲۳ ۳٫۳۱ دلار تا ۳٫۸۸ دلار
۲۰۲۴ ۴٫۵۹ دلار تا ۵٫۷۲ دلار
۲۰۲۵ ۷٫۰۵ دلار تا ۸٫۰۸ دلار
۲۰۲۶ ۱۰٫۲۵ دلار تا ۱۱٫۸۶ دلار
۲۰۲۷ ۱۴٫۸۹ دلار تا ۱۷٫۵۷ دلار
۲۰۲۸ ۲۱٫۸۴ دلار تا ۲۵٫۲۹ دلار
۲۰۲۹ ۳۱٫۲۶ دلار تا ۳۷٫۶۷ دلار
۲۰۳۰ ۴۵٫۴۰ دلار تا ۵۳٫۷۲ دلار

DigitalCoin پیش بینی صعودی کمتری داشت:

سال قیمت پیش بینی شده
۲۰۲۱ ۲٫۰۹ دلار
۲۰۲۲ ۲٫۵۲ دلار
۲۰۲۳ ۳٫۰۹ دلار
۲۰۲۴ ۳٫۵۷ دلار
۲۰۲۵ ۴٫۰۹ دلار
۲۰۲۶ ۴٫۷۷ دلار
۲۰۲۷ ۵٫۴۹ دلار
۲۰۲۸ ۶٫۴۹ دلار

با توجه به آینده ارز flux از ارائه‌دهنده تحلیل تکنیکال walletinvestor.com، انتظار می‌رود قیمت در یک سال به ۳٫۷۷ دلار افزایش یابد و در پنج سال آینده به ۱۲٫۳۳ دلار ادامه دهد.

پیش‌بینی قیمت ارز فلاکس توسط Gov.Capital مبتنی بر الگوریتم در بین تمام تحلیل‌گران صعود کمتری دارد. این وبسایت تجزیه و تحلیل قیمت پیش‌بینی می‌کند که میانگین قیمت ارز flux به ۱٫۲۹ دلار در یک سال برسد.

این موضوع را در نظر داشته باشید که ممکن است قیمت ارز دیجیتال بر اساس پیش بینی‌های انجام شده پیش نرود و همیشه قبل از شروع هرگونه سرمایه گذاری تحقیقات و بررسی‌های لازم را انجام دهید و تنها به پیش بینی‌های ارائه شده از سوی تحلیلگران اکتفا نکنید. این مورد را به خاطر بسپارید بر روی مبالغ بیش از حد توان خود سرمایه گذاری نکنید.

سوالات متداول

  • آیا ارز flux برای سرمایه گذاری مناسب است؟

رمز ارز flux به دلیل پلتفرم خود که خدمات زیرساخت ابری غیرمتمرکز را در وب ۳٫۰ در حال ظهور ارائه می‌کند، سرمایه گذاران را به سوی خود جذب می‌کند. بسیاری از تحلیلگران بر این عقیده هستند که ارز فلاکس می تواند سرمایه گذاری خوبی باشد؛ زیرا انتظار می‌رود میانگین قیمت آن در پنج سال آینده افزایش یابد.

با این حال، این که آیا ارز فلاکس برای هرید خوب است یا خیر، به اهداف سرمایه گذاری و ترکیب سبدسهام شما بستگی دارد. به یاد داشته باشید، ارزهای دیجیتال بسیار نوسان هستند.

  • آیا ارز فلاکس رشد خواهد کرد؟

برخی از تحلیلگران انتظار دارند که قیمت ارز flux در پنج سال آینده افزایش یابد. با این حال، ممکن است ارزش این ارز دیجیتال بر اساس پیش بینی‌های انجام شده پیش نرود.

جمع بندی

به نظر می‌رسد اکوسیستم ارز Flux دارای برخی ویژگی های مثبت است، این تنها پلتفرمی نیست که آنها را ارائه می‌دهد. باید پایگاه کاربری خود را حفظ کند و حتی در ماه‌ها و سال‌های آینده گسترش یابد.

پلتفرم‌ها و بلاک‌چین‌های جدید دائماً وارد بازی می‌شوند و از آنجایی که شانس یک شبکه می‌تواند یک شبه تغییر کند، هیچ تضمینی وجود ندارد که آنچه امروز موفق است فردا نیز موفق باشد.

میانگین امتیازات ۴٫۳ / ۵٫ تعداد رای: ۶۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *